obey-robots.txt
23 Augustus 2014, 13:24
Navigatie
Ziggo acties
Ledenenquête
Glasvezel biedt gelijke upload- en download snelheden (=100%). Wat vind jij? Wat moet de upload snelheid voor kabel worden?

Upload tenminste 100%
Ledenenquête: Glasvezel biedt gelijke upload- en download snelheden (=100%). Wat vind jij? Wat moet de upload snelheid voor kabel worden? Upload tenminste 100% 26% [16 stemmen]
26% [16 stemmen]

Upload tenminste 75%
Ledenenquête: Glasvezel biedt gelijke upload- en download snelheden (=100%). Wat vind jij? Wat moet de upload snelheid voor kabel worden? Upload tenminste 75% 15% [9 stemmen]
15% [9 stemmen]

Upload tenminste 50%
Ledenenquête: Glasvezel biedt gelijke upload- en download snelheden (=100%). Wat vind jij? Wat moet de upload snelheid voor kabel worden? Upload tenminste 50% 42% [26 stemmen]
42% [26 stemmen]

Upload tenminste 25%
Ledenenquête: Glasvezel biedt gelijke upload- en download snelheden (=100%). Wat vind jij? Wat moet de upload snelheid voor kabel worden? Upload tenminste 25% 16% [10 stemmen]
16% [10 stemmen]

Upload zoals nu +/- 10%
Ledenenquête: Glasvezel biedt gelijke upload- en download snelheden (=100%). Wat vind jij? Wat moet de upload snelheid voor kabel worden? Upload zoals nu +/- 10% 2% [1 stem]
2% [1 stem]

Stemmen: 62
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 02-01-2014

Enquête-archief
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken

Ziggo kabelmodem en Linksys Router

A de Kruijf
Ik heb sinds kort een Ziggo kabel abonnement. Daarbij heb ik een Linksys Wireless-G broadband router WRT54G aangeschaft voor mijn thuisnetwerk. Het draadloze gedeelte gebruik ik overigens niet.

Nu heb ik zeer regelmatig dat de verbinding tussen mijn kabelmodem en de router verborken wordt. Dit gebeurt ongeveer eens in de twee of drie dagen.

Als ik de computer dan aanzet kan ik niet op internet. Maar als ik mijn router even 10 sec. spanningsloos maak en weer opnieuw opstart dan werkt het gelijk weer. Het gebeurt overigens ook als ik gewoon aan het internetten ben.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Ik vindt het namelijk best vervelend en zou graag weten hoe ik het op kan lossen.

Ziggo Gebruikers
Zippo
Hoe heb je je router aangesloten? Als router of als switch?
Zippo

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Scarlet, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".

A de Kruijf
Ik heb hem als router aangesloten.
1x signaal in (vanaf de kabelmodem)
3x signaal weg (naar de computers)
Gewijzigd door A de Kruijf op 21-07-2008 17:58

Zippo
Vermoedelijk heb je de WRTG met DHCP ingesteld. Je krijgt daardoor van je kabelmodem een ip adres. Als het goed is kun je dit ip adres terugvinden in je router. Gebruik dit ip adres om je router statisch in te stellen dus zonder DHCP.

Als nu nog steeds je router na 3 dagen stopt, kun je overwegen andere firmware er in te zetten met veel meer opties. Zoek even tussen de supported devices, maar die WRT zit er geganrandeerd tussen. Ik gebruik de WRT54GL en heb de firmare veranderd naar DD-WRT.

Firmware flashen is niet iets voor beginnelingen. Bij twijfel niet aan beginnen.

http://www.dd-wrt.../index.php
Zippo

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Scarlet, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".

A de Kruijf
Op het moment dat ik mijn router een static IP adres geef,dan kan mijn pc geen verbinding meer met internet maken.
Ik heb zeker weten alle instellingen zoals IP adres, Subnet mask, DNS 1 adres, en Gateway adres overgenomen.

Doe ik soms iets fout?

Wout
Dan zou het inderdaad goed moeten gaan. Heb je geprobeerd om eerst het modem aan te zetten en daarna je router?

Ruud57
Volgens mij is dit een bekend probleem met de WRT54G, ik werk zelf in een computerwinkel en hoor vaker dit probleem met de WRT54G i.c.m. Casema/Ziggo.

Firmware update haalt wel iets aan maar niet altijd.

cameleon
Ruud57, hoe is eea afgelopen

ik heb afgelopen week mijn all in one pakket van Ziggo ontvangen
en krijg het draadloos deel van de WRT54G niet werkend icm met de motorola

graag je bevindingen

bvd

cameleon

Ziggo Gebruikers
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoord plaatsen
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo kabelmodem en Linksys Router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Voip icm Ziggo Z1 Eigen telefoon netwerk 38 20-08-2014 15:03
ZIGGO BAPP en SAMSUNG GALAXY S4 Algemeen 13 19-08-2014 22:40
ZIGGO BAB en android smartphones Ziggo Gebruikers Groep 3 17-08-2014 18:27
Storing Ziggo app IOS Storing 1 16-08-2014 22:50
Ziggo tv app werkt niet Algemeen 4 11-08-2014 21:44
Goedemiddag bezoeker
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
BMP00:23:38
kezeltje01:40:03
Gilex02:31:55
Desmark03:11:36
Zippo03:13:59
mesa5703:15:51
frankenjoey04:08:43
kobus196006:59:56
Puma13:21:02
kobus5415:15:33
Laatste Artikelen
PHP-Fusion
Nieuwe regels voor v...
Ziggo Mail / Email i...
Ubee Stappenplan rou...
Cisco Stappenplan ro...
Klets Café
U moet ingelogt zijn om een bericht te plaatsen.

18-08-2014 16:56
Nee idd LOL

18-08-2014 12:36
Dat zal in ieder geval geen komkommer salade zijn ...

16-08-2014 10:18
ROFL Ik heb wat in gedachten maar dat zal ik hier niet neerschrijven.

15-08-2014 23:09
Ik weet ook wel wat lekkers, maar da's anders.......... Pfft

12-08-2014 15:57
jawel Grin Grin

Vergelijkers