obey-robots.txt
01 Oktober 2016, 20:49
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [3 stemmen]
50% [3 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [3 stemmen]
50% [3 stemmen]

Stemmen: 6
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken

Ziggo kabelmodem en Linksys Router

A de Kruijf
Ik heb sinds kort een Ziggo kabel abonnement. Daarbij heb ik een Linksys Wireless-G broadband router WRT54G aangeschaft voor mijn thuisnetwerk. Het draadloze gedeelte gebruik ik overigens niet.

Nu heb ik zeer regelmatig dat de verbinding tussen mijn kabelmodem en de router verborken wordt. Dit gebeurt ongeveer eens in de twee of drie dagen.

Als ik de computer dan aanzet kan ik niet op internet. Maar als ik mijn router even 10 sec. spanningsloos maak en weer opnieuw opstart dan werkt het gelijk weer. Het gebeurt overigens ook als ik gewoon aan het internetten ben.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Ik vindt het namelijk best vervelend en zou graag weten hoe ik het op kan lossen.
 
Zippo
Hoe heb je je router aangesloten? Als router of als switch?
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
A de Kruijf
Ik heb hem als router aangesloten.
1x signaal in (vanaf de kabelmodem)
3x signaal weg (naar de computers)
Gewijzigd door A de Kruijf op 21-07-2008 17:58
 
Zippo
Vermoedelijk heb je de WRTG met DHCP ingesteld. Je krijgt daardoor van je kabelmodem een ip adres. Als het goed is kun je dit ip adres terugvinden in je router. Gebruik dit ip adres om je router statisch in te stellen dus zonder DHCP.

Als nu nog steeds je router na 3 dagen stopt, kun je overwegen andere firmware er in te zetten met veel meer opties. Zoek even tussen de supported devices, maar die WRT zit er geganrandeerd tussen. Ik gebruik de WRT54GL en heb de firmare veranderd naar DD-WRT.

Firmware flashen is niet iets voor beginnelingen. Bij twijfel niet aan beginnen.

http://www.dd-wrt.../index.php
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
A de Kruijf
Op het moment dat ik mijn router een static IP adres geef,dan kan mijn pc geen verbinding meer met internet maken.
Ik heb zeker weten alle instellingen zoals IP adres, Subnet mask, DNS 1 adres, en Gateway adres overgenomen.

Doe ik soms iets fout?
 
Wout
Dan zou het inderdaad goed moeten gaan. Heb je geprobeerd om eerst het modem aan te zetten en daarna je router?
 
Ruud57
Volgens mij is dit een bekend probleem met de WRT54G, ik werk zelf in een computerwinkel en hoor vaker dit probleem met de WRT54G i.c.m. Casema/Ziggo.

Firmware update haalt wel iets aan maar niet altijd.
 
cameleon
Ruud57, hoe is eea afgelopen

ik heb afgelopen week mijn all in one pakket van Ziggo ontvangen
en krijg het draadloos deel van de WRT54G niet werkend icm met de motorola

graag je bevindingen

bvd

cameleon
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo kabelmodem en Linksys Router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Ziggo Horizon Algemeen 22 24-09-2016 10:38
Ziggo 200/20 is 'savonds traag (~80/~18) Snelheid 2 20-09-2016 23:51
Ziggo trakteert voetbalfans op Manchester derby Ziggo nieuws 1 05-09-2016 10:21
DDNS (Dynamic DNS) op Ziggo Connectbox? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 11 03-09-2016 13:59
Ziggo overweegt prijsverlaging Fox Sports Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks 4 21-08-2016 16:38
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| wimK< 5 mins
| Black Tiger00:20:02
| Bitfreak00:47:11
| Zippo01:02:05
| Matty06:35:41
| Digiservice07:18:13
| Justin2307:19:09
| Andries08:00:41
| Desmark09:33:07
| Puma09:46:47
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan