obey-robots.txt
06 December 2016, 20:49
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken

Storing op 13th Street

JS253
Ik heb sinds de zender 13th Street bestaat al last van storing op die zender.
Het is het enige net dat stoort, de rest doet het prima.

Iemand enig idee hoe dit kan?
Ik neem aan dat als het aan m'n bedrading zou liggen er wel meer zenders zouden storen?

(ik weet trouwens niet of dit uit maakt maar ik woon in Den Haag en heb een Samsung ontvanger)

MaXMhZ
Kijk of je video recorder/PVR op de frequentie van 13th street een signaal op de kabel zet. Indien dit het geval is, verander dit kanaal naar een die niet stoort.

Een andere mogelijkheid is een WiFi modem of DECT telefoon station in de buurt van de Samsung DVBC ontvanger/settop box. (verplaatsen).
Gewijzigd door MaXMhZ op 15-06-2009 22:43

JS253
Ha, het was wrs m'n wifi modem, heb 'm uit gezet en toen was het ontvangst beter. Mss is dat toeval maar ik ben in ieder geval blij dat 13th street het eindelijk doet! Bedankt!!
Gewijzigd door JS253 op 15-06-2009 23:11

MaXMhZ
Vaak hoef je een storende router/telefoon niet eens veel te verplaatsen om het probleem op te lossen. Ook kun je vaak de router een ander WiFi kanaal geven in de web config. Dat kan ook helpen.

skileraar
Ik had hetzelfde probleem met 13 Street maar ook Ned 1 en 2. Nav deze post heb ik de dect telefoon in eerste instantie verplaatst en het probleem was direct opgelost voor alle zenders/ BEDANKT!!!

Door verder te testen ben ik erachter gekomen dat het probleem veroorzaakt was door de bedrading van de telefoon die opgerold achter de modem lag. Doordat de bedrading als een spoel gaat werken, krijg je een magnetisch veld wat de signalen aantastte.

kobus1960
skileraar schreef:

Ik had hetzelfde probleem met 13 Street maar ook Ned 1 en 2. Nav deze post heb ik de dect telefoon in eerste instantie verplaatst en het probleem was direct opgelost voor alle zenders/ BEDANKT!!!

Door verder te testen ben ik erachter gekomen dat het probleem veroorzaakt was door de bedrading van de telefoon die opgerold achter de modem lag. Doordat de bedrading als een spoel gaat werken, krijg je een magnetisch veld wat de signalen aantastte.

Dank voor de feedback, vooral dat laatste is iets om mee te nemen in eventuele
antwoorden voor andere problemen!! Wink

skileraar
Lijkt me inderdaad handig want bij de helpdesk kreeg ik eht advies om een nieuwe coax-kabel aan te sluiten. Aangezien deze onder de vloer weggewerkt is, ben ik online gaan zoeken en kwam ik hier terecht. Via via dus alsnog geholpen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 23 2011 19:53:12:
Update; eerdere antwoord is niet de oplossing!!

In verband met internetproblemen had ik mijn router gereset en de stroom van mijn zowel de modem als de router eraf gehaald. Toen ik weer Ned wilde gaan kijken deed hij het niet. Omdat dus de oorzaak blijkbaar niet in de storende werking zit van de bedrading van dect telefoon, modem of router...moest het dus iets anders zijn.

Het blijkt dat als ik het geluid niet over de stereo laat lopen en mijn stereo dus uit is, alle zenders het prima doen. Zodra ik de stereo aanzet, doen Ned 1, 2 en 13 Street het niet meer. Het blijkt in de HDMI-kabel te zitten. Als ik deze eruit haal (maakt niet uit welke kant) dan doen de drie probleemzenders het. Ik heb dan alleen geen geluid over over mijn speakers omdat de tv niet verbonden is met mijn stereo.
Zodra ik de kabel erin steek dan geeft de tv aan dat er geen signaal is. Blijkbaar heeft Ziggo iets gedaan met de frequenties in de afgelopen maanden waardoor dit gebeurt.
Ik heb overigens de kabel ingepakt in aluminiumfolie en nu doet 13Street het weer maar Ned 1 en 2 niet!!!
Naast dat het dus geen goede oplossing is, ziet een met alumiunium folie ingepakte kabel er niet uit!!!

Wat kan Ziggo hier aan doen? Wat is er gebeurd met de frequenties en waarom is de HDMI-kabel daar op van invloed?
Gewijzigd door skileraar op 23-07-2011 19:53

veloci
Hey mijn eerste bericht hier! Smile
Ik heb even over je probleem zitten denken en wellicht komt je signaal probleem door magnetische straling op je kabels via de boxen van je stereo (of stereo zelf natuurlijk)
Maar nog een ding, je zegt dat als je de hdmi kabel er uit haalt de zenders wel verschijnen.
Je hoeft niet EN een scartkabel EN een hdmi kabel te gebruiken op een digitale ontvanger. 1 van die 2 is genoeg.
De NL1 en 2 HD zenders zitten op een andere frequentie dan NL1 en 2 SD zender.
Maar misschien zul je toch een moeten uitproberen met een nieuwe kabel, als je met aluminium folie een zender kunt laten terug komen terwijl de kabel dit zelf niet kan, heb ik zo mn twijfels over je kabels/connectoren.
Wat de klantenservice denk ik je probeerde te zeggen om kabels te gebruiken met goede afscherming.

p.s wat bedoel je met onder de vloer door? Onder tapijt/vloerbedekking of onder het beton door?
Dat laatste kan ik je afraden, zodra ongedierte honger heeft en komen je kabel tegen dan is het afgelopen met je kabel. Met eigen ogen gezien, gelukkig niet bij mn eigen kabels! Smile

skileraar
beste veloci en andere gebruikers,

De bedrading loopt onder het laminaat door en functioneert prima. Ik heb meerdere (technische)bronnen geraadpleegd en van alles geprobeerd:
- kabels inpakken
- dure (beschermde) hdmi-kabel
- dect telefoon uitgeschakeld
- router en modem verplaatst
- stekkers van zowel tv als stereo in aparte geaarde stopcontacten geplugd
- etc

Probleem is nog niet weg: Ned 1 HD, 2 HD en 13th Street doen het niet als de HDMI onder spanning komt te staan.
Voor alle duidelijkheid:
- ik heb alleen een HDMI-kabel en geen scart
- de boxen zijn niet van invloed omdat als ik de hdmi kabel eruit haal en het fm-geluid over de boxen laat lopen, mijn probleemzenders het gewoon blijven doen. Zodra ik de HDMI-kabel erin steek, doen de probleemzenders het direct niet meer. Ook als ik dan het geluid van de FM-radio over mijn boxen laat lopen.
- een andere kabel is niet de oplossing

Heeft iemand nog een andere oplossing?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing op 13th Street', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
storing interactieve televisie van Ziggo Storing 4 22-11-2016 14:14
STORING CI+ MODULE Digitale radio of televisie storing 15 21-11-2016 23:31
Storing internet en telefoon Storing 2 04-10-2016 14:53
KLACHT afwikkeling storing internet telefoon En TV Klacht over Ziggo 6 25-09-2016 02:20
13th Street, Syfy en Animax verdwijnen per 1 juli! Ziggo nieuws 3 08-05-2016 12:15
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Black Tiger< 5 mins
| Zippo00:07:19
| MisterSenseo00:52:52
| Bitfreak00:59:30
| Justin2301:43:35
| Hefaistos02:37:23
| Gilex03:26:10
| kezeltje08:26:49
| Desmark09:02:01
| buijs11:03:34
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan