obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
arris modem
Tappy
Hallo, sinds wij het nieuwe arrismodem hebben ontvangen, verleden week, ivm ophogen snelheid, zijn onze problemen alleen maar groter geworden.Volgens de helpdesk hebben we een onstabielmodem en problemen met het ip adres
,het een en ander wordt nu uitgezocht door de technische dienst,zeggen ze.
Onze telefoon en internet ligt er nu zo'n 10x per dag uit,modem pakt het resetten niet, duurt ongeveer 20 tot 30 minuten,constant proberen, voordat hij "aanslaat".Soms zelfs langer.Telefoon is een ramp,na 1x bellen doet hij het niet meer,of ik ben constant in gesprek,wordt er een beetje gek van,terwijl wij tot voor kort nooit een probleem hadden met Ziggo/Wanadoo en ik ben toch al zo'n 6 jaar abonnee.Hebben meer mensen hier last van, ik lees er namelijk niets over.Heb ook al heel vaak de desk moeten bellen,en hoewel de mensen heel hulpvaardig zijn, schiet ik niets op met" ja mevrouw op dit moment kunnen we niets doen,het ligt in de handen van de technische dienst, die zullen er naar kijken als het u beurt is en van de afloop hoort u eigenlijk meestal niks",
Hallo,ik heb een abonnement van 70.00 euro exc digitale tv,dan heb ik toch wel recht op een beetje leuke internet en telefoon verbinding dacht ik zo,

mvg Tappy
 
Decibert
Ik neem aan dat je het oude modem nog niet hebt teruggestuurd voordat je hebt geverifieerd of het nieuwe zou werken.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
Tappy
Nee hoor , het oude modem heb ik nog maar die kan niet meer gebruikt worden over,pakweg, een week omdat die snelheden verhoogt worden,gisterenavond ruim twee uur bezig geweest om het modem aan te laten slaan en toen alles het deed,alle lampjes knipperden,deed toch de telefoon het niet.Wij moeten iedere keer de stekker verwisselen omdat we het voor zowel internet als online gaming gebruiken,we hebben besloten om er toch maar een router tussen te gooien zodat we niet iedere keer de verbinding hoeven te verbreken(als we kabel verwisselen),hopelijk dat dat helpt,

groet
 
bigjoe
Het modem zit aan je abonnement gekoppeld door middel van het hardware adres (C-MAC address), dit staat op een stikker die op je modem zit geplakt.

Als het nieuwe modem is geregistreerd, is het oude hoogstwaarschijnlijk onbruikbaar (tenzij men is 'vergeten' dit te de-registreren)

Wat betreft de snelheid: het oude modem werkt met het euro-docsis 2 protocol, waarmee de maximaal haalbare snelheid ergens rond de 30MBit ligt.
Voor hogere snelheden heb je een nieuw euro docsis 3 modem nodig.



Het moment waarop ziggo iets aanbiedt dat niet zuigt, is het moment waarop ze stofzuigers gaan verkopen.
 
heineken01
Sinds een week heb ik ook het nieuwe Arris modem ingebruik, maar sinds gisteren komt er bijna geen data verkeer meer door heen :-( Krijg wel een WAN IP, als ik op IP niveau ping naar DNS/Gateway van Ziggo komt er 1 van de 10 pakketjes aan, dit met en zonder router getest. Er is een melding aangemaakt bij 3de lijns support, maar dat kan tot na het weekend blijven liggen. Gelukkig had ik mijn oude modem nog, deze aangesloten en de supportdesk gebeld om deze tijdelijk te activeren. Nu 10min later weer online. Maandag maar weer verder zien.....
 
Ria666
Ik had/heb ook een dergelijk probleem, kon eerst niet activeren omdat het modem geen contact maakte. Ziggo heeft toen het Mac adres gevraagd en het modem geactiveerd (deze ongein kostte mij 10 euro aan belkosten). Na twee keer resetten kon ik daarna op het internet en ik dacht dat het leed geleden was. Helaas, na het afsluiten en weer opstarten van de computer kreeg hij weer geen contact. De hele dag gebaald en in wanhoop een mobiel abonnement elders gekocht.. Maar ja, die zou morgen pas worden bezorgd.

Toen kwam ik op het lumineuze idee om het bijgeleverde kabeltje eens te proberen. Het leek mij niet aannemelijk dat mijn oude kabel niet goed meer zou zijn. Als door een wonder (of toeval?) maakte het modem meteen contact..

En dat is er nog steeds, hoewel ik de computer niet meer uit durf te doen. Morgen heb ik de telefoon en de computer dringend nodig dus ik durf het niet meer te proberen.
 
Ton1512
Ik heb 3 weken geleden een nieuw Arris modem gekregen i.v.m. de verhoging van de snelheid naar 50mbit. Modem geinstalleerd en niets dan ellende. Voor een vermogen verbeld met de helpdesk en uiteindelijk is er een week later een monteur langs geweest. In de week voor de monteur kwam heb ik voortdurend gereset, zowel het modem als de router. Soms had ik dan even verbinding maar even later klapte de verbinding er weer uit. De monteur heeft gemeten en het bleek dat het inkomende signaal naar het modem veel te hoog was. Volgens de monteur moet er nog software worden upgeload naar het modem i.v.m. het Eurodocsis 3.0 protocol. Die softtware schijnt pas eind september beschikbaar te zijn. Jammer dat Ziggo, in mijn geval, een product in de markt zet, dat niet werkt. Ziggo wil centjes verdienen en vanuit mijn werkervaring bij KPN weet ik dat producten vaak in de markt gezet worden die nog niet werken. Ik ben nu weer terug met mijn oude Motorola met een 20mbit verbinding.
Gewijzigd door Ton1512 op 11-08-2009 20:38
 
Emjee
Ik heb 3 in 1 en het nieuwe modem vandaag getracht aan te sluiten. Het activeren lukte niet. Oude modem weer geïnstalleerd. Internet doet het wel, maar telefonie en tv/radio niet. Storingsdienst kom je niet doorheen.
Kost allemaal uren tijd. Balen!
 
Emjee
Het is gelukt het nieuwe modem te activeren. Mogelijke tips voor anderen:
Verwijder een eventuele startpagina uit internet, zodat er daadwerkelijk het internetteken e komt te staan. Haal wat erachter staat niet in een keer weg, maar zet de cursor vooraan, druk op de deleteknop en haal zo alles weg achter e. Dat klinkt vreemd misschien, maar het werkte wel! Ik kreeg nu niet steeds automatisch http:// wat ervoor wel gebeurde.
Vul dan Activeren in en je komt op de website van Ziggo terecht www. ziggo-activatie.nl De eerste keer kreeg ik het bericht dat er geen contact tot stand gebracht kon worden en werd ik naar de klantenservice verwezen. Maar na nog een keer een enter gegeven op de adresbalk kreeg ik het bericht om in te loggen. Dit lukte ook weer niet gelijk en werd ik weer naar de klantenservice verwezen. Maar de tweede keer lukte dit ook.
Daarna was het na even stekker modem eruit getrokken te hebben zo gepiept. Mijn telefoon deed het ook na een paar minuten. Alleen mijn tv doet het nog niet. Maar dat kan niets met het modem zelf te maken hebben neem ik aan.
Nou succes voor degene die problemen heeft en dit leest. Hopenlijk heb je iets aan mijn tips, want dat was mijn bedoeling. Succes!
NB. Vergeet niet de aanwijzingen van Ziggo zelf op te volgen zoals firewall e.d. uitschakelen!
 
rftc
Vandaag ook dat vermaarde modem binnen gekregen.Mooie brief erbij waar de activatiecode en wachtwoord op moeten staan,maar bij mij blanco.Wordt je gedwongen om te bellen maar kunnen ze je niet helpen.Ik laat mijn oude modem nog maar even staan tot alles is opgelost.
Trouwens dat telefoonnummer is ook weer 10cent/min geworden ipv lokaal tarief.Bandieten zijn het!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'arris modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie