obey-robots.txt
02 December 2016, 19:01
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 44% [4 stemmen]
44% [4 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 56% [5 stemmen]
56% [5 stemmen]

Stemmen: 9
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Verbinding valt steeds 1 seconde weg

pefrikemi
Heb sedert afgelopen maandag Alles in 1 met Motorla modem. Alles aangesloten door monteur. Vervolgens internet aangesloten op 1 pc werkt goed. Aangesloten op een nieuwe router, Sitecom wl-306 (bedraad) werkt goed. Vervolgens 2 andere pc's op router aangesloten, eveneens bedraad werkt ook goed.
Na een nacht werkte internet, melding dat er een LAN kabel niet goed is aangsloten. Router gereset verbinding hersteld.
Hele dag geen problemen. Na de volgende nacht zelfde probleem: LAN kabel niet goed aangesloten? Na reset router werkte alles weer. Na een dag zonder probelemen viel in de avond telkens regelmatig, om de minuut, voor minder dan 1 seconden de verbinding weg. Weer die LAN melding. Modem en router gereset en vervolgens een paar uur een stabiele verbinding. Tot vanmorgen, toen weer de verbinding was verbroken.
Gele lampje op de modem knippert, andere lampen branden allemaal. Lampje van de router waarop de kabel van modem zit aangesloten valt uit op het moment dat de verbinding wegvalt. Andere kabel tussen modem en router loste niets op.
Probleem is er lastig, vooral bij spelen van online games.
Kwam deze melding, LAN kabel niet aangesloten, al eens eerder tegen op het internet toen ik op zoek was naar een andere provider. Heb toen echter nergens een oplossing voor het probleem gelezen.
Omdat ik nieuw ben bij Ziggo mijn vraag is dit een bekend probleem, wat zou ik, als leek op het gebied van de techniek, zelf kunnen testen. Dus met andere woorden hoe kan ik dit probleem oplossen. Ligt het aan de internetaansluiting van Ziggo of ligt het aan mijn interne aansluitingen. Wie kan mij helpen?
Ohja, betreft Zoetermeer, misschien dat het ligt aan de verbinding daar?

timbo25
pefrikemi schreef:
Heb sedert afgelopen maandag Alles in 1 met Motorla modem. Alles aangesloten door monteur. Vervolgens internet aangesloten op 1 pc werkt goed. Aangesloten op een nieuwe router, Sitecom wl-306 (bedraad) werkt goed. Vervolgens 2 andere pc's op router aangesloten, eveneens bedraad werkt ook goed.
Na een nacht werkte internet, melding dat er een LAN kabel niet goed is aangsloten. Router gereset verbinding hersteld.
Hele dag geen problemen. Na de volgende nacht zelfde probleem: LAN kabel niet goed aangesloten? Na reset router werkte alles weer. Na een dag zonder probelemen viel in de avond telkens regelmatig, om de minuut, voor minder dan 1 seconden de verbinding weg. Weer die LAN melding. Modem en router gereset en vervolgens een paar uur een stabiele verbinding. Tot vanmorgen, toen weer de verbinding was verbroken.
Gele lampje op de modem knippert, andere lampen branden allemaal. Lampje van de router waarop de kabel van modem zit aangesloten valt uit op het moment dat de verbinding wegvalt. Andere kabel tussen modem en router loste niets op.
Probleem is er lastig, vooral bij spelen van online games.
Kwam deze melding, LAN kabel niet aangesloten, al eens eerder tegen op het internet toen ik op zoek was naar een andere provider. Heb toen echter nergens een oplossing voor het probleem gelezen.
Omdat ik nieuw ben bij Ziggo mijn vraag is dit een bekend probleem, wat zou ik, als leek op het gebied van de techniek, zelf kunnen testen. Dus met andere woorden hoe kan ik dit probleem oplossen. Ligt het aan de internetaansluiting van Ziggo of ligt het aan mijn interne aansluitingen. Wie kan mij helpen?
Ohja, betreft Zoetermeer, misschien dat het ligt aan de verbinding daar?

Probeer het eerst eens 2 dagen zonder router ertussen, dus gewoon alleen de modem, kijken of het dan nog optreedt, mocht dit zou zijn, dan kan het dat de router volloopt met verbindingen/connecties

pefrikemi
timbo25 schreef:

Probeer het eerst eens 2 dagen zonder router ertussen, dus gewoon alleen de modem, kijken of het dan nog optreedt, mocht dit zou zijn, dan kan het dat de router volloopt met verbindingen/connecties

Heb gisteren redelijk lang stabiel internet gehad. Vanmorgen viel de verbinding weer uit. Na 2 maal resetten werkte alles weer. Wat mij wel opviel is dat tegelijkertijd mijn digitale tv signaal omlaag ging. Dit bemerkte ik toen ik mijn tv van kanaal veranderde. De signaalsterkte was even daarvoor (op dezelfde zender) veel hoger. Zou dit er ook iets mee te maken hebben.
Terugkomende op de opmerking de router er tussenuit te halen, als hij inderdaad volloop wat bedoel je daar dan mee en hoe voorkom ik dat. Ik ben een leek op dit gebied.

timbo25
Daarmee bedoel ik dat het geheugen van de router volloopt en als het geheugen op is, dat vertoont de router de gebreken die jij beschrijft

pefrikemi
timbo25 schreef:
Daarmee bedoel ik dat het geheugen van de router volloopt en als het geheugen op is, dat vertoont de router de gebreken die jij beschrijft

Hoe kan ik dat voorkomen?

alien
Kijk eens bij de fabrikant of er een nieuwere firmware beschikbaar is, e3n mijn advies koop geen sitecom meer, geeft alleen maar problemen die prullen.
Gewijzigd door alien op 09-10-2009 21:48

pefrikemi
alien schreef:
Kijk eens bij de fabrikant of er een nieuwere firmware beschikbaar is, e3n mijn advies koop geen sitecom meer, geeft alleen maar problemen die prullen.

Wie kan mij vertellen wat dan een goede router is in combinatie met Ziggo alles in 1 Plus?
Ik kan nl. proberen mijn router om te ruilen, heb hem pas 5 dagen in mijn bezit.

timbo25
pefrikemi schreef:
alien schreef:

Wie kan mij vertellen wat dan een goede router is in combinatie met Ziggo alles in 1 Plus?
Ik kan nl. proberen mijn router om te ruilen, heb hem pas 5 dagen in mijn bezit.

LINKSYSSmile

alien
Denk eens aan een linksys 300 serie of 600 serie, eventueel een Dlink 655 of hoger.

kijk eens bij een online testsite zoals hardwareinfo.nl voor informatie of routershop.nl voor eventuele prijzen.

Veel succes

Johan van Veen
Eerder deze week heb ik hetzelfde probleem gesignaleerd (Korte signaalonderbrekingen). Daar schreef ik:
"Sinds een aantal weken heb ik last van korte signaalonderbrekingen in mijn internetverbinding. Op mijn PC krijg ik dan een mededeling dat een LAN-kabel niet is aangesloten en op mijn laptop dat er geen verbinding is. Het duurt maar een paar seconden en voor het downloaden van bestanden of het surfen is het geen probleem. Maar ik luister nogal vaak naar webradio en dan is het dus wel hinderlijk, want regelmatig valt de ontvangst weg en dan moet mijn webradiospeler weer opnieuw gaan bufferen.
Volgens mij is het begonnen toen recent de snelheden werden verhoogd. Daarvoor had ik er geen last van.
Waar is dit verschijnsel aan te wijten? Heeft het iets met de snelheidsverhoging te maken? Ben ik de enige die hier last van heeft?
Overigens maak ik gebruik van een router en heb ik een Motorola-modem. Postcode: 3512"

Ik vraag me af of het modem de huidige snelheid wel aankan. Kan dat het probleem veroorzaken?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding valt steeds 1 seconde weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Ziggo internet snelheid naar 300 Mbit per seconde Ziggo nieuws 7 06-05-2016 22:21
wegvallende verbinding Storing 6 06-05-2016 09:25
Cisco 3928 wel verbinding WiFi; geen internet Storing 5 07-03-2016 08:11
Verbinding valt steeds weg Storing 4 28-12-2015 15:34
Test met DS-Lite verbinding Algemeen 2 21-12-2015 21:35
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Zippo01:21:35
| Desmark02:19:10
| MisterSenseo03:36:05
| bertusdh04:34:11
| Black Tiger07:05:39
| Gilex08:35:18
| jlebbink10:34:47
| frankgr17:44:56
| Bitfreak20:55:15
| Hefaistos21:24:40
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan