obey-robots.txt
06 December 2016, 20:53
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

N-router...SUPERSNEL??

Bekende1
Sinds enige tijd heb ik op papier de snelste internetverbinding van Ziggo. Echter, de Arris Touchstone TM 702B i.c.m. linksys/cisco WRT160N router is het een drama. Opnieuw de router geinstalleerd. Alle standaard Ziggo-adviezen ondernomen, zonder succes. De snelheid is draadloos erg slecht. Ik heb destijds bewust gekozen voor router met het N-protocol, maar de snelheid is bijzonder slecht...Gemiddeld 17 i.p.v. 50....Weet iemand een oplossing en weet iemand hoe ik kan checken of mijn Netwerkkaart v/d laptop uberhaupt wel gebruikt maakt van het N-protocol? Sad

Bitfreak
Meestal staat het op de sticker op de laptop

Bekende1
Bitfreak schreef:
Meestal staat het op de sticker op de laptop

Mijn laptop ondersteund het N-protocol, maar ik probeer te achterhalen of ie standaard wordt ingesteld of niet. Dit zou de reden kunnen zijn waarom mijn draadloze verbinding zo traag is....

MaXMhZ
Stel gewoon de 160N in op alleen 802.11n. Krijg je verbinding met de laptop dan ondersteund die 802.11n. Simple as that. Als bonus heeft de router dan een groter bereik en kan hogere snelheden aan op het LAN. de WAN (verbinding naar het modem) zal echter nooit de hoge snelheid aan kunnen en een bottleneck blijven. Op 802.11 haalde de WRT160N bij mij 165 mbps. Ik heb nu eem D-Link DIR-655 gekocht nij routershop.nl. samen met een DWA-140 USB adapter. Link snelheid is nu 270 mbps op mijn LAN via 802.11n en 1Gbps via UTP cat 5e kabel.

Stel de 160N in zodat deze de "wide" kanaalbreedte gebruikt. (meer snelheid).
Als je Linksys wilt blijven gebruiken is de WRT320 een optie. Geen idee of deze op de WAN wel genoeg snelheid haalt. Op de LAN en 802.11n WiFi zou het goed moeten gaan.

Ik ben zelf erg tevreden over de DIR-655.
Gewijzigd door MaXMhZ op 23-10-2009 20:23

evrijn
Kijk ook eens of geen andere apparaten op die verbinding staan. Als er een slomer draadloos apparaat op de verbinding staat , sommige routers gaan dan dat signaal uitzenden die dat apparaat kan ontvangen . Minder sterk, voor zeg maar je gsm of je nintendo ds/psp. Bij mij stond de Wii elke keer standby en daardoor viel mijn signaal elke keer ff weg.

MaXMhZ
Goede tip evrijn. Veel apparaten gebruiken de 2,4 GHz WiFi band. DECT telefoons, allerlei coputer randapparatuur zoals draadloze muiden en toetsenborden. Het is even zoeken, maar vaak is het 50 cm verplaatsen van zo'n stoorapparaat al voldoende. Vooral DECT telefoons zijn berucht. Het beste minstens 1m uit de buurt van een WiFi router houden. Het grotere bereik van 802.11n betekend ook dat er meer "stoorzenders" zijn. 40m bereik is geen uitzondering. Als je dan in een flat of dichtbebouwd gebied woont...

Gebruik inSSIDer van http://www.metage...s/inssider om te kijken welke andere routers er in de buurt actief zijn en op welk kanaal.

daking
Is je bekabelde snelheid wel goed?
Heb deze router 2 weken geleden gekocht en kwam niet verder dan de 15mbit. Pas na een firmware update loopt hij wel goed.

MaXMhZ
Kijk ook even op de onderkant welke versie je hebt. Als je de WRT160N v1 hebt, kun je DD-WRT firmware draaien. (google even naar DD-WRT). Voor v2 is deze nog niet klaar zover ik weet.

Ik heb met mijn 160N v2 files gedownload met 20+ Mbps. van Filefront. Lang niet iedere server haalt deze snelheid. De meeste niet zelfs.

Test even door vanaf een test server een 100 MB bestand te downloaden.
Gewijzigd door MaXMhZ op 24-10-2009 12:03

Bekende1
Al jullie tips ten spijt, de (draadloze) snelheid is nog steeds de helft van de bekabelde snelheid. Ik krijg de indruk dat het mijn draadloze router een miskoop is....

MaXMhZ
Draadloos is (bijna) altijd langzamer dan bekabeld. Het draadloze protocol heeft meer overhead om de communicatie goed te laten verlopen. Ook je firewall en AV scanner kunnen invloed hebben. Oude Norton software en alles van McAfee zijn rampzalig. Welke snelheid wordt aangegeven als je de muis pointer boven het WizFi pictogram op de taakbalk houdt? "de helft van bekabeld zegt niet zoveel als de snelheid van bekabeld niet wordt vermeld. "tweemaal de helft" is net zo duidelijk Wink
Gewijzigd door MaXMhZ op 24-10-2009 15:07

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'N-router...SUPERSNEL??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Website(s) blokkeren op Cisco router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 8 07-07-2016 10:05
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 17 03-06-2016 20:32
Router: Sitecom WLR-5002 (AC750) Software vragen 4 07-03-2016 17:07
Router WiFi, draadloos netwerk 4 24-12-2015 22:25
Horizon box en fritz box als router gebruiken Eigen netwerk 2 08-10-2015 00:43
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| ZippoOnline
| Black Tiger< 5 mins
| MisterSenseo00:56:29
| Bitfreak01:03:07
| Justin2301:47:12
| Hefaistos02:41:00
| Gilex03:29:47
| kezeltje08:30:26
| Desmark09:05:38
| buijs11:07:11
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan