obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Windows 7
PJ
Hallo Heren, het probleem dat Giga - men beschrijft is zeer eenvoudig op te lossen.

Ik ben hier een lange tijd mee bezig geweest om de oorzaak te vinden, maar gelukt en Windows 7 draait als een zonnetje.

De oorzaak lag bij mij dat tijdens de installatie van "Adobe Photoshop CS3" er een map "Bonjour" wordt aangemaakt in Programfiles.

Dit gebeurt ook tijdens de installatie van Itunes.

De oorzaak dat hij geen internet krijgt maar de melding van een Onbekend netwerk is een conflikt met de "Bonjour service"die waarschijnlijk op zijn PC aanwezig is.

Kijk in je map programfiles, staat hier een map 'Bonjour" in verwijder deze dan en het probleem is opgelost.

De map "Bonjour" laat zich niet zo maar verwijderen, dit gaat alleen als je bent opgestart in de "Veilige Modus".

En Voila probleem weg.
Gewijzigd door PJ op 04-12-2009 19:54
 
giga-men
Hallo PJ,

Een prima tip, ik kan je wel zoenen !!!!!!
Alle gekheid op een stokje. Maar het klopt wat je zegt. Ik heb in veilige modus opgestart en de map verwijderd.
Zie daar bij de nieuwe start is er nog maar alleen mijn netwerk 4 en heb ik meteen verbinding.
Dit is een tip die zonder risico opgevolgd kan worden. En ik blijf je eeuwig dankbaar.
Met vriendelijke Groeten een dankbare Giga-men.
 
Firevaux
Kijk dat is ook al opgelost,

heb mijn Win7 ook werkend gekregen, maar heb het maar op een andere partitie geïnstalleerd (wat ik eigenlijk niet wou maargoed).

Het draait.
IE eat ur heart out!
 
JoDevill
Firevaux, gelukkig kun je dus tegen een stootje.
Zoals ik al melde heb ik Winows 7 al draaien voordat hij in de winkel lag en het was niet de probeer versie die je kon downloaden.
Ik heb de Ultimate Versie 64 Bit en volkomen LEGAAL.
Ik moet zeggen dat buiten het feit dat ik soms nog wat zoeken moet hoe bepaalde functies te gebruiken nadat ik jaren lang XP heb laten draaien, ik dus dik tevreden bent en echt nog niet 1 probleem ben tegen gekomen. Bij aanzetten draait het hele zwikie binnen 30 seconden.

Vista, daaraantegen was even een heel ander verhaal. Pc speciaal aangepast om Vista te laten draaien, systemboard, videokaart de hele rambam en de zelfde dag na installatie van Vista de eerste BOD. In een week tijd 3 keer, geen toegang tot bepaalde mappen en daar kan ik dus echt geirriteerd van raken want ik ben de baas over mijn Pc en niet Microsoft of Vista.

Terug gezet naar XP en de Vista dvd's in de afval container gedumpt. En echt waar het was een LEGALE Vista.
Het bedrijf waar ik werk is nu bezig Vista te migreren en ik hoor diverse klanten steen en been klagen. Het bedrijf waar ik voor werk heeft Vista geanuleerd die gaan hem dus niet migreren.....slimme zet.
 
darkfalcon
Wanneer je tijdens de setup van win 7 gewoon thuis netwerk had gekozen,in je bios voor 1 onboard netwerk had gekozen óf wifi,dan had je nu deze problemen niet gehad.
Je zou ook eens via aparaat beheer kunnen kijken,wát je precies voor netwerk kaarten in gebruik hebt.
darkfalcon-1
 
mesa57
Dat werkt niet omdat de Bonjour service een virtuele netwerkkaart installeert. Het probleem zit ook wat dieper. Opzich hoeft de Bonjour service niet een probleem te zijn. De meeste installaties vertonen het probleem ook niet altijd. Het probleem zit hem in de opstartvolgorde van drivers etc. De Bonjour service is afhanklijk van een aantal services die soms niet snel genoeg starten in windows 7 en dan krijg je er een onbekend netwerk bij en wordt het internet verkeer geblokkeerd.
Een iets betere oplossing dan de Bonjour map te verwijderen is in het services menu de Bonjour service op 'handmatig starten' ipv automatisch te zetten. Hij wordt dan niet meer bij het opstarten gestart. Als je hem dan toch nodig hebt kun je hem altijd handmatig in het services menu starten.
Gewijzigd door mesa57 op 25-12-2009 16:25
 
giga-men
Hallo Aiiemaal,

Vind de laatste opties mosterd na de maaltijd, en de reactie te laat.
De optie van PJ werkt perfect en is ook voor leken uit te voeren zonder iets onklaar te maken.
Dit is mijn mening en hoe anderen hier over denken zal me worst zijn.
Mvg Giga-men.
 
mesa57
Dankjewel voor dit bemoedigende antwoord.
 
darkfalcon
Ik draai nu bijna 2 jaar windows 7 (vanaf de ßeta's tot de rtm's)En had voorheen vista.
Ik zou nooit meer vista adviseren hoor.
Alle problemen die vista had zoals 5.1 audio distasters ,moeilijk doen met oudere printers en drivers.
Nu dezelfde hardware en werkt allemaal uitstekend.
Ps.De printer is een epson stylus Photo 750 en de scanner een hp scanjet 3500,werkten beiden niet naar behoren in vista.
darkfalcon-1
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Windows 7', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo Connect Box wifi problemen Apple / Windows Algemene computer en software vragen. : 5 07-01-2017
Kan geen berichten ontvangen of verzenden Windows Live Mail Instellingen software : 3 02-02-2016
Windows 7. Algemene computer en software vragen. : 4 27-04-2015
Sonos systeem kan niet communiceren met windows via wifi Hardware instellingen : 5 07-02-2015
Geen wifi verbinding met apple apparaten, wel met windows laptop Eigen netwerk : 3 08-12-2014
Advertentie