obey-robots.txt
06 December 2016, 13:07
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Ubee Tostie ijzer

Mike239
Nou ik heb inmiddels mijn 2e Ubee modem via de monteur laten installeren, nadat ik geklaagd had dat t modem erg heet werd en er een vreemde schroeilucht uitkwam, ze waren er snel bij (kans op brand en WA)
De monteur vertelde dat ik die ochtend de tweede was met deze klachten. Ook gesmeekt of ik niet terug kon naar mn Motorola modem, 20 of 30 mb maakt niet zoveel uit voor gewoon internetten. Vlg. monteur zou deze maand de nieuwe FW komen.
Monteur had een low pass filter aan de kabel geschroefd dus nu zit er een dikke onhandige plug voor het modem. Het internet is inderdaad beter geworden. Wat een beetje storend is dat in eerste instantie het modem mijn Netgear router van tijd tot tijd zomaar de LAN settings wijzigt naar 10.0.0.0 range, ipv. zoals het hoort 192.168.1. range. Handmatig dwing ik nu mijn router zich aan de door Netgear geadviseerde range te houden.
Maar ook bij dit modem loopt de temperatuur zo hoog op dat ik m niet id nacht aan durf te houden. Vd zekerheid maar brandmelders geplaatst.
========================================================================
edit: gebeld met Ziggo , ze gaan t onderzoeken en in n paar dagen komen ze langs om tostie ijzer Ubee te vervangen met (indien op voorraad) het oude Motorola modem...., als dan de storing is verholpen kan ik via het webform. restitutie aanvragen. 20 of 30 mb waar praten we nu over? of je nu files binnenhaalt in 20 of 14 minuten. Nieuw is niet altijd beter blijkt.
Gewijzigd door Mike239 op 17-01-2010 19:12

mesa57
- Bij mij wordt de Ubee niet warm. Download je soms teveel ?
- Dat de netgear naar 10.0.0.1 komt omdat de Ubee, als hij nog opstart, IP adres 198.168.1.10 als WAN adres aan de netgear doorgeeft. Omdat dan het WAN adres in het LAN subnet van de Netgear valt en dat conflicten en niet werkende NAT zou veroorzaken, verandert de Netgear zijn IP adres zodat je kunt blijven werken. Een voorzorgsmaatregel voor een netwerk lockup dus. Oplossing is een ander subnet voor de Netgear te kiezen zodat er geen conflict met de Ubee meer onstaat. B.v. 192.168.2.x

Mike239
mesa57 schreef:
- Dat de netgear naar 10.0.0.1 komt omdat de Ubee, als hij nog opstart, IP adres 198.168.1.10 als WAN adres aan de netgear doorgeeft. Omdat dan het WAN adres in het LAN subnet van de Netgear valt en dat conflicten en niet werkende NAT zou veroorzaken, verandert de Netgear zijn IP adres zodat je kunt blijven werken. Een voorzorgsmaatregel voor een netwerk lockup dus. Oplossing is een ander subnet voor de Netgear te kiezen zodat er geen conflict met de Ubee meer onstaat. B.v. 192.168.2.x

nee, niet te veel, gewoon gebruik, heeft te maken met t feit dat hogere snelheidsmodems vaak te heet worden denk ik.
Dat Motorola modem had niet de neiging om mn Netgear te beinvloeden met opstarten. Zodra t Ubee modem is opgestart moest ik inderdaad IP range weer terugzetten zoals t was, 192,168.1.1 vd router en 192.168.1.2 vd PC.
Benieuwd wat ze morgen voor modem leveren, want je bent verplicht mee te doen met de hogere snelheid lijkt t.
Jammer ik vond Ziggo wel stabiel tot dit dan.

mesa57
Je komt niet onder de Ubee uit denk ik.
Zet je subnet maar vast om naar 192.168.2.x of 192.168.0.x

Mike239
mesa57 schreef:
Je komt niet onder de Ubee uit denk ik.
Zet je subnet maar vast om naar 192.168.2.x of 192.168.0.x

ja bedankt, ik zal t doenSmile
centraal inkoopbeleid, dus Motorola netwerk gaat eruit, maar voorlopig kan ik dat Arris modem nog wel n dik jaar gebruiken. Hitte Ubee was bekend, keuzes maken of een ventilator erin maar dan gaan klanten klagen over t geluid. Schijnt geen probleem te zijn. Goede service.
Gewijzigd door Mike239 op 19-01-2010 13:18

Niels_d
Mike239 schreef:
mesa57 schreef:

nee, niet te veel, gewoon gebruik, heeft te maken met t feit dat hogere snelheidsmodems vaak te heet worden denk ik.
Dat Motorola modem had niet de neiging om mn Netgear te beinvloeden met opstarten. Zodra t Ubee modem is opgestart moest ik inderdaad IP range weer terugzetten zoals t was, 192,168.1.1 vd router en 192.168.1.2 vd PC.
Benieuwd wat ze morgen voor modem leveren, want je bent verplicht mee te doen met de hogere snelheid lijkt t.
Jammer ik vond Ziggo wel stabiel tot dit dan.

Elektronische apparatuur die te heet wordt is gewoon slecht ontworpen...
50-60 graden is voor elektronica toch echt wel de max en als het al die temperatuur bereikt dan moet je daar in een ontwerp maatregelen voor nemen.

Sneller of langzamer downloaden maakt ook niks uit in de hitte, de elektronica van het modem zelf draait toch op een vaste klokfrequentie en die bepaalt oa. hoe heet de processor wordt. Maar er zit ook zeker geen 5Ghz quad core in zo'n modempje Wink

Volgens mij moeten de mensen van UBEE (wat mij ook al een vrij onbekend merk lijkt) nog ervaring opdoen in zowel hardware- als software-ontwikkeling GrinGrin
Gewijzigd door Niels_d op 22-01-2010 23:00

mesa57
Zoals ik al zei, bij mij wordt hij geeneens handwarm. De speedtouch adsl modem wordt warmer. Geen ontwerpfout dus, maar een produktiefout lijkt me. Ook leuk grapje : veel mensen verwisselen de adapter van de Ubee en de Tratec versterker.

psies
Mijn ubee modem wordt ook loeiheet.
Zelfs de coax kabel aan de buitenkant met metale deel is gewoon heet..

mesa57
Nogmaals : dat is niet normaal. Omruilen dat ding.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee Tostie ijzer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 5 22-10-2016 22:23
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo 8 01-10-2016 10:06
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 17 03-06-2016 20:32
Fritzbox 7390 op Ubee, trage doorvoer Eigen netwerk 10 17-04-2016 02:19
Ubee EVW3200 Mixed 2,4-5GHZ Wifi ? Firmware 10 24-02-2016 00:32
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Black Tiger00:12:45
| Zippo00:15:31
| kezeltje00:44:39
| Desmark01:19:51
| buijs03:21:24
| jlebbink04:48:26
| Gilex05:56:27
| Matty11:46:47
| Drenthe201611:56:52
| Monteur_kees13:32:16
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan