obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
UBEE modem, waar kan ik mijn firmware versie vinden!
Zippo
Het UBEE modem heeft een modem configuratie pagina met basis en geavanceerde informatie.
Hierop is de firmware versie te vinden.

UBEEconfig


Helaas is er geen vast ip adres om in de configuratie informatie pagina van het UBEE modem te komen. Dit is met behulp van dit stappenplan wel makkelijk te vinden.

Download, SoftPerfect Network Scanner.
De download link staat rechtsonder op die pagina en sla het op een makkelijk vindbare plek op.

Ga nu (voor windows gebruikers) naar start uitvoeren en type in cmd en druk op enter.
Een zwart dos schermpje wordt nu zichtbaar.
Type bij de knipperende cusor het commando, tracert ziggo.nl

De output lijkt op onderstaande.

Microsoft Windows [versie 6.0.6002]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\>tracert ziggo.nl

Traceren van de route naar ziggo.nl [213.51.129.54]
via maximaal 30 hops:

  1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  DD-WRT [192.168.100.1]
  2     6 ms     7 ms     6 ms  10.205.8.1
  3     7 ms     8 ms     6 ms  zl-rc0001-
etc....
 


1 = de eigen router, wie geen router heeft ziet direct de 2e regel als eerste verschijnen.
2 = de range waarin we gaan zoeken naar het UBEE modem.

Start nu SoftPerfect Network Scanner en vul de ip range in en druk op start.

SoftPerfect_Network_Scanner


Vrij snel zal er een adres gevonden worden. Tik dit in de adresregel waar u normaal gesproken een adres als http://ziggo.gebruikers.eu zou typen en bevestig met ENTER.

Als het goed is komt nu het configuratie scherm te voorschijn.

Het Advanced gedeelte zit achter een inlog scherm verstopt.
Gebruik;
Gebruikersnaam: admin
Wachtwoord: password

Suc6! Zelf nog tips en trucs? Zet ze erbij.
Handleidingen voor Linux en Mac, etc. zijn welkom.

Tip! Zet de firewall tijdens de scan uit! Anders vind de scanner geen ip adres, zie post #4.
Gewijzigd door Zippo op 02-02-2010 19:47
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Justin23
Bij werkt het niet.

Ik krijg als ip 10.244.36.1

Ik vul bij Networkscanner 10.244.36.0 tot 10.244.255.255 in
Na 2 uur zoeken geen resultaat.

Justin23
 
ArsLP

Quote

Justin23 schreef:
Bij werkt het niet.

Ik krijg als ip 10.244.36.1

Ik vul bij Networkscanner 10.244.36.0 tot 10.244.255.255 in
Na 2 uur zoeken geen resultaat.

Justin23

Wat soms wil helpen is dat je jou PC rechtstreeks aansluit op het modem dus zonder tussen komst van je router en je de firewall even uitzet. Mocht je die aan hebben staan op je PC.
En het kan inderdaad erg lang duren voordat die alle ip`s heeft gescand.
 
Justin23
Het probleem was inderdaad de firewall van Norton.
De nieuwste firmware staat op het modem.
ik hoop dat hij net zo stabiel blijft als voorheen want ik had echt geen problemen met mijn modem.

Justin23
 
wolfveetje
Ik heb via tracert het begin ipadres achterhaald, en vervolgens een scan gedaan met netscan.
Ik kom vervolgens bij het ip-adres van mijn PC, maar bij het modem kom ik niet. Ik woon in het Casema gebied en daar begint de standaard gateway met 83.84.220.1
Wat doe ik fout? Ik zie ipadressen en daarachter een hostname (cable.casema .nl) maar als ik die ipadressen intyp in de browser verschijnt er niets.

Overigens wellicht ten overvloede als je het comando ipconfig in de DOS-box bij de opdrachtprompt typt, heb je direct de standaard gateway te pakken en het ipadres waarmee je aan het casema netwerk verbonden bent.
Gewijzigd door wolfveetje op 04-02-2010 16:05
 
Zippo

Quote

wolfveetje schreef:
Ik heb via tracert het begin ipadres achterhaald, en vervolgens een scan gedaan met netscan.
Ik kom vervolgens bij het ip-adres van mijn PC, maar bij het modem kom ik niet. Ik woon in het Casema gebied en daar begint de standaard gateway met 83.84.220.1
Wat doe ik fout? Ik zie ipadressen en daarachter een hostname (cable.casema .nl) maar als ik die ipadressen intyp in de browser verschijnt er niets.

Overigens wellicht ten overvloede als je het comando ipconfig in de DOS-box bij de opdrachtprompt typt, heb je direct de standaard gateway te pakken en het ipadres waarmee je aan het casema netwerk verbonden bent.


@wolfveetje.
- heb je een ubee modem?
- je moet met die tracert het eerste 10.x.x.x adres invullen. niet je 83.84.x.x adres
- ipconfig is hier niet relevant
- alleen via netscanner vind je het ip adres van je modem!


@petermeeks, de time out is op zich niet erg. Het gaat om het eerste ip adres dat met 10. begint. Althans als het een Ubee modem is.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
wolfveetje
Volgens Zippo is de eerste regel mijn router en de tweede het ip adres bereik van het modem. Dat begint toch echte met 83.83.xx.xx

Volgens de beschrijving zou ik daarop moeten scannen toch?
 
wolfveetje
Als je een tim-out houdt, controleer ff of je nog wel een verbinding hebt. Immers je probeert met een tracert-commando een netwerkverbinding te controleren
 
ron62
Ik heb gedaan wat er boven staat beschreven maar ik krijg ook 83.41.48.1 cable.casema.nl dus bij mij begint het ook niet met 10xxxxxxx en ik heb een ubee modem

gr ron


Quote

Zippo schreef:

Quote

wolfveetje schreef:
Ik heb via tracert het begin ipadres achterhaald, en vervolgens een scan gedaan met netscan.
Ik kom vervolgens bij het ip-adres van mijn PC, maar bij het modem kom ik niet. Ik woon in het Casema gebied en daar begint de standaard gateway met 83.84.220.1
Wat doe ik fout? Ik zie ipadressen en daarachter een hostname (cable.casema .nl) maar als ik die ipadressen intyp in de browser verschijnt er niets.

Overigens wellicht ten overvloede als je het comando ipconfig in de DOS-box bij de opdrachtprompt typt, heb je direct de standaard gateway te pakken en het ipadres waarmee je aan het casema netwerk verbonden bent.


@wolfveetje.
- heb je een ubee modem?
- je moet met die tracert het eerste 10.x.x.x adres invullen. niet je 83.84.x.x adres
- ipconfig is hier niet relevant
- alleen via netscanner vind je het ip adres van je modem!


@petermeeks, de time out is op zich niet erg. Het gaat om het eerste ip adres dat met 10. begint. Althans als het een Ubee modem is.
 
MisterSenseo
Nou ook ik heb geen 10.xxx.xxx.xxx adres hoor,ik zou graag willen weten welk adres er in Moerwijk DenHaag zit want ik probeer nu alle adressen te scannen maar dat gaat geloof ik 6 dagen duren of zo..........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UBEE modem, waar kan ik mijn firmware versie vinden!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Firmware update SmartWifi pods Algemeen : 6 23-02-2022
waar is gwlogin.net gebleven voor horizon media box xl? Algemeen : 2 11-08-2019
Advertentie