obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Snelheid Newsgroepen ?
sailorbart
Ik kan met wat voor programma ik ook gebruik een niet hogere snelheid van de nieuwgroepen halen dan 2,5 a 3,5 Mb/ps en dat is volgens de dame (kenau) van de helpdesk die ik net aan de telefoon had volkomen normaal vor een Alles In Een EXTRA abbo.
2.5 of 3.5 is volgens haar een derde van mijn normale snelhijd en dat is voldoende voor de newsserver ! (ze kan niet rekenen)
Dit speelt al bijna 2 jaar en alles wat ik moet is weer voor de zoveelste keer speedtestjes doen en dan maar weer bellen naar de helpdesk enz, enz, enz,
Bij de ene helpdesk medewerker(ster) moet ik een 20 Mb/ps halen en bij de ander 50 Mb/ps ? tja wat is het nou, bij mijn weten 50 Mb/ps maar daar denkt de helpdask anders of in ieder geval verschillend over :-(
Bij speedtest.nl haal ik tussen de 898 en de 1370.5 KByte/sec
Bij http://speedtest.ziggo.nl/ haal ik wonderwel een snelheid van 41.1 Mbit/s
En bij speedtest.net haal ik 22.89 Mb/s
Wie het weet mag het zeggen, dus wat ik jullie vraag is bovenstaand normaal of is dit een rommeltje ?
Gaarne uw mening in deze,

Vrg, Bart
 
bart19
bart heb hier ook alles in een extra en haal 5800 kb/sec is wel bij een pay server
xsnewsSmile
 
wongo

Quote

sailor schreef:... Wie het weet mag het zeggen, dus wat ik jullie vraag is bovenstaand normaal of is dit een rommeltje ?
Gaarne uw mening in deze,

Vrg, Bart
Mijn gegevens: alles in 1 plus, eweka nieuws server: +- 2300 kilobyte per seconde,
speedtest.net speedtest.ziggo.nl, bedraad en wireless: 19 a 20 megabit per seconde. speedtest.nl duidelijk lagere waarde.
 
Undertaker
Speedtests zijn vaak inaccuraat, omdat hen het moet hebben van servers..... als je net een server heb die niet optimaal werkt dan heb jij een slechtere waarde Smile

Qua snelheid van Nieuwsgroepen, ligt het er sterk aan welke provider van nieuwsgroepen je hebt, en of je een Payserver heb of een gratis variant..... ik heb bijna 30 mb, en ik haal ook strak de 2,9 3,0 3,1 MB per seconde.....
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
roli
Mag ik hier als medewerker van Ziggo even op reageren?

De snelheid bij Ziggo wordt alleen gegarandeerd voor het "gewone internetten", en niet voor downloaden via nieuwsgroepen.
Start je PC op "in de veilige modus met netwerkmogelijkheden" en haal je eventueel aanwezige router er tussenuit.
Vergeet niet hierbij het modem voor 15 sec. v/d stroom te halen.

Eenmaal weer opgestart ga je het internet op naar de site speedtest.net en je doet een speedtest.

9 van de 10 keer zul je zien dat je snelheid voldoet en dat je de oorzaak van je trage internet in je eigen aansluiting/PC moet zoeken.

Succes! Smile
 
kobus1960
Begrijp ik hieruit dat ik ook met een payserver van een van de sponsoren
van dit forum niet het maximale uit de te halen snelheid haal?
 
Zerobyte
Ik haal met mijn eweka account constant een snelheid van 5,5 tot 6.2 Mb.
Alleen hikt de Ziggo lijn soms,verder meer als tevreden
volgende week ga ik een 120 mbs newsserver testen op snelheid.




speedtestnewsgroepen
Gewijzigd door Zerobyte op 05-09-2010 09:37
Alles-in-1 Extra - Ubee EVM 3200 4.111.4002 - Draytek Vigor 2130N
 
MisterSenseo

Quote

kobus1960 schreef:
Begrijp ik hieruit dat ik ook met een payserver van een van de sponsoren
van dit forum niet het maximale uit de te halen snelheid haal?


In elk geval met Download2Day haal je wel 120 Mbit hoor,eigen ervaring.
Dit is alleen wel bedraad,draadloos haal ik op de speedtest wel de hele snelheid maar ik werk met Newsleecher en dan kom ik tot 90 Mbit wat neerkomt op ongeveer 10250 KB/sec
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Puma

Quote

kobus1960 schreef:
Begrijp ik hieruit dat ik ook met een payserver van een van de sponsoren
van dit forum niet het maximale uit de te halen snelheid haal?


Deze sponser is een reseller van XSnews en bij XSnews (NIET newsXS, pas op) haal ik gewoon de volle snelheid. Geldt eveneens voor Astraweb.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid Newsgroepen ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
snelheid Snelheid : 13 02-01-2017
Advertentie