obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Abonnementen, acties en voorwaarden » Wat verandert er?
Meld hier verbeteringen en verslechteringen in de voorwaarden.
 Onderwerp afdrukken
Algemene Voorwaarden Kabelinternetdiensten van Essent Kabelcom
Zippo
Algemene Voorwaarden Kabelinternetdiensten van Essent Kabelcom
1 oktober 2004


Artikel 1 - Algemene Bepalingen
Artikel 2 - Aanvraag van een Kabelinternetdienst
Artikel 3 - Tot stand brengen van de Aansluiting / overige voorzieningen
Artikel 4 - Vergoeding
Artikel 5 - Betaling
Artikel 6 - Wijzigingen
Artikel 7 - Wijziging van/Aanvulling op de Kabelinternetdiensten
Artikel 8 - Onderhoud en herstelwerkzaamheden
Artikel 9 - Weigering en onderbreking van de levering van de Kabelinternetdienst
Artikel 10 - Verplichtingen Abonnee
Artikel 11 - Aansprakelijkheid Essent Kabelcom
Artikel 12 - Aansprakelijkheid van de Abonnee
Artikel 13 - Bijzondere bepalingen m.b.t. het gehuurde kabelmodem
Artikel 14 - Bijzondere bepalingen m.b.t. het gekochte kabelmodem/installatiepakket
Artikel 15 - Abonnee overnamepunt
Artikel 16 - Overmacht
Artikel 17 - Gebruik en bescherming van persoonsgegevens
Artikel 18 - Overdracht
Artikel 19 - Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden
Artikel 20 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden
Artikel 21 - Duur van de overeenkomst en opzegging van de overeenkomst
Artikel 22 - Toepasselijk recht en geschillen
Artikel 23 - Geschillencommissie



Artikel 1 - Algemene Bepalingen

1.1 Definities

"Aansluiting": de technische voorziening die het gebruik mogelijk maakt van de door Essent Kabelcom aangeboden Kabelinternetdiensten, te weten, het Abonneeovernamepunt (AOP), inclusief de signaalverdeler en in voorkomende gevallen het (huur)Kabelmodem. De aangebrachte bekabeling in het perceel van de Abonnee, de netwerk-interfacekaart/adapter en het door (Aspirant-)Abonnee gekochte Kabelmodem worden niet beschouwd als onderdeel van de Aansluiting en worden, na betaling van het installatiepakket door de Abonnee eigendom van de Abonnee en vallen derhalve ook onder zijn/haar verantwoordelijkheid;

"Aanvraagformulier": een door Essent Kabelcom opgesteld (online) formulier waarmee Abonnee Essent Kabelcom verzoekt hem een Kabelinternetdienst te leveren;

"Aanvullende Gebruiksvoorwaarden": de door Essent Kabelcom voorgeschreven bindende gedragsregels voor het gebruik van een Kabelinternetdienst en/of Aanvullende dienst zoals ondermeer vastgelegd in de "Aanvullende Gebruiksvoorwaarden Kabelinternetdiensten";

"Aanvullende diensten": diverse door Essent Kabelcom geëxploiteerde internetdiensten die naast toegang tot het internet geleverd kunnen worden;

"Abonnee": een natuurlijke persoon of rechtspersoon met wie Essent Kabelcom een Overeenkomst is aangegaan;

"Abonnementsvergoeding": vergoeding als bedoeld in Artikel 4.2 welke een vast maandelijks bedrag behelst;

"Algemene Voorwaarden": deze algemene leveringsvoorwaarden van Essent Kabelcom met betrekking tot het leveren van een Kabelinternetdienst;

"Abonnee Overname Punt (AOP)": eindpunt van het kabelnetwerk van Essent Kabelcom dat dient voor het aansluiten van Randapparatuur;

"Aspirant-Abonnee": een natuurlijke persoon of rechtspersoon die bij Essent Kabelcom een aanvraag heeft ingediend voor levering van een Kabelinternetdienst, welke aanvraag door Essent Kabelcom nog niet is geaccepteerd door middel van een schriftelijk of elektronisch bericht;

"@Home e-mailadres": persoonlijke e-mailadres van Abonnee zoals toegekend door Essent Kabelcom (gebruikersnaam@home.nl) Dit betreft derhalve uitsluitend het primaire adres en niet de extra mailboxen of alias adressen die door de Abonnee zelf aangemaakt kunnen worden;

"E-mail": geaccepteerde methode van communicatie tussen Essent Kabelcom en de Abonnee mits tussen het @Home e-mailadres van de Abonnee en een nader door Essent Kabelcom gespecificeerd e-mailadres van Essent Kabelcom, zie voor de door Essent Kabelcom gehanteerde e-mailadressen de Website;

"Essent Kabelcom": de besloten vennootschap Essent Kabelcom BV, statutair gevestigd te Groningen en handelend onder de naam Essent Kabelcom;

"Kabelinternetdienst": diverse door Essent Kabelcom geëxploiteerde internetdiensten waardoor via de kabel toegang wordt verschaft tot het internet en/of op het internetprotocol gebaseerde diensten alsmede eventuele Aanvullende diensten;

"Kabelmodem": een door Essent Kabelcom goedgekeurd of gecertificeerd modem;

"Log-in": moment waarop het Kabelmodem contact heeft gemaakt met het netwerk van Essent Kabelcom;

"Ongeoorloofd gebruik": elk gebruik van de Kabelinternetdienst waardoor de Abonnee onder meer in strijd handelt met de wet, de Algemene Voorwaarden, de Aanvullende Gebruiksvoorwaarden, de goede zeden, de openbare orde of naar objectieve maatstaven met de algemeen aanvaarde normen en waarden die gelden voor communicatie over internet of waardoor schade kan worden toegebracht aan derden;

"Overeenkomst": de overeenkomst bestaande uit het Aanvraagformulier ter zake van het leveren van de Kabelinternetdienst door Essent Kabelcom aan de Abonnee, deze Algemene Voorwaarden en de Tarievenlijst;

"Randapparatuur": apparatuur (waaronder mede te verstaan het Kabelmodem) die bestemd is om rechtstreeks of indirect op een AOP te worden aangesloten, ten behoeve van de overbrenging, verwerking of ontvangst van informatie;

"Tarievenlijst": de tarievenlijst op de Website waarin de tarieven voor de Kabelinternetdienst en eventuele Aanvullende diensten zijn opgenomen;

"Website": een door Essent Kabelcom beheerde website waaronder met name http://www.home.nl/, alsmede http://www.essentkabel.com/;

"Werkdagen": maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van de nationaal erkende feestdagen.

1.2 Essent Kabelcom levert de Kabelinternetdiensten, met inbegrip van de Aanvullende diensten. Aanvulllende diensten kunnen door Essent Kabelcom op afzonderlijke voorwaarden en tegen bekend te maken afzonderlijke tarieven ter beschikking worden gesteld.

1.3 In deze Algemene Voorwaarden wordt uitgegaan van de meest voorkomende situatie waarin Essent Kabelcom de Kabelinternetdienst aanbiedt via een door Essent Kabelcom zelf geleverd AOP. Voor aanbiedingsvormen van de Kabelinternetdienst waarbij gebruik wordt gemaakt van een door een andere aanbieder geleverd vergelijkbaar aansluitpunt, zijn deze Algemene Voorwaarden van overeenkomstige toepassing. Eventueel afwijkende voorwaarden die in dat geval tevens gelden zullen bij de desbetreffende aanbieding worden vermeld.



Artikel 2 - Aanvraag van een Kabelinternetdienst

2.1 Een Kabelinternetdienst kan slechts geleverd worden indien de (Aspirant)Abonnee beschikt over:

- een overeenkomst voor de levering van radio- en televisieprogramma's via een kabeltelevisienetwerk waarover de Kabelinternetdienst ter beschikking wordt gesteld. De overeenkomst kan ook door een derde zijn afgesloten ten behoeve van de locatie van de (Aspirant)Abonnee;

- een functionerende en voor de Kabelinternetdienst geschikte kabeltelevisie-aansluiting waarover een permanent (televisie)signaal wordt geleverd en welke (indirect) is verbonden met het netwerk van Essent Kabelcom;

- een computer die minimaal voldoet aan de door Essent Kabelcom gestelde eisen.

2.2 De Aspirant-Abonnee kan de Kabelinternetdienst aanvragen bij Essent Kabelcom op een door Essent Kabelcom voorgeschreven wijze. Essent Kabelcom zal dan de gegevens van de Aspirant-Abonnee verwerken en mogelijk een onderzoek (doen) uitvoeren naar de kredietwaardigheid van de Aspirant-Abonnee (hierna: "credit-check").

2.3 De Aspirant-Abonnee dient op verzoek van Essent Kabelcom te tonen:

a. indien het een natuurlijk persoon betreft een kopie van een bewijs ter identificatie als bedoeld in de Wet op de identificatieplicht en een bewijs van zijn vaste woon- of verblijfplaats in Nederland;

b. indien het een rechtspersoon betreft, een uittreksel van de betreffende Kamer van Koophandel en Fabrieken. Dit bewijs mag niet ouder zijn dan 3 maanden, gerekend vanaf de dag van beoordeling door Essent Kabelcom; Indien de aanvraag geschiedt namens een rechtspersoon die een Kabelinternetdienst wenst, dient de vertegenwoordiger zich op verzoek van Essent Kabelcom te legitimeren en zijn bevoegdheid ter zake aan te tonen.

2.4 Essent Kabelcom zal de Aspirant-Abonnee zo spoedig mogelijk schriftelijk, online, per e-mail of telefonisch berichten of zijn aanvraag is geaccepteerd en vanaf wanneer de Kabelinternetdienst wordt geleverd.

2.5 De Overeenkomst tussen Essent Kabelcom en de Aspirant-Abonnee komt tot stand middels acceptatie van de aanvraag door Essent Kabelcom. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen geschiedt acceptatie door bekendmaking aan de Abonnee van de gebruikersgegevens (zoals gebruikersnaam, wachtwoord, ingangsdatum) door Essent Kabelcom.

2.6 Essent Kabelcom is niet verplicht tot acceptatie van een aanvraag.

2.7 De behandeling van een aanvraag en het aangaan van een Overeenkomst gebeurt steeds onder de opschortende voorwaarde dat de Aspirant-Abonnee voldoende kredietwaardig blijkt te zijn, de Overeenkomst rechtsgeldig kan aangaan en voldoet aan de overige eisen en voorwaarden die Essent Kabelcom aan een Abonnee stelt. Essent Kabelcom heeft, zowel voor het sluiten van de Overeenkomst als tijdens de looptijd ervan, het recht van de (Aspirant-)Abonnee hetzij een redelijke borgstelling of bankgarantie te verlangen, hetzij een redelijke waarborgsom te vorderen. Zodra naar het redelijk oordeel van Essent Kabelcom de noodzaak tot zekerheidsstelling niet meer aanwezig is, zal Essent Kabelcom aan de (Aspirant-)Abonnee meedelen dat de borgstelling of de bankgarantie kan vervallen, dan wel betaalt Essent Kabelcom de waarborgsom, met eventuele wettelijke rente, terug.

2.8 Indien en voor zover een Overeenkomst tussen Essent Kabelcom en de Abonnee langs elektronische weg (waaronder in dit verband mede wordt verstaan op telefonische wijze) wordt aangeboden of tot stand komt, zijn tevens onderstaande bepalingen van toepassing:

a - De overeenkomst wordt uitsluitend in de Nederlandse taal gesloten;

b - Op de Website zijn algemene gegevens omtrent Essent Kabelcom als aanbieder van Kabelinternetdiensten raadpleegbaar, zoals in dit kader relevante registers waar Essent Kabelcom is ingeschreven, relevante vergunningen waaraan Essent Kabelcom is onderworpen en BTW-identificatienummers;

c - Indien door of voor risico van de (Aspirant-)Abonnee langs elektronische weg gegevens worden ingevoerd teneinde een Overeenkomst tot stand te doen komen of te wijzigen, staat de (Aspirant-)Abonnee in voor de juistheid van de gegeven opdrachten en de daarin vermelde gegevens. Essent Kabelcom is niet gehouden de juistheid van de opgegeven gegevens te verifiëren;

d - De Abonnee mag een overeenkomst, uitsluitend indien en voor zover dit een overeenkomst op afstand als bedoeld in Artikel 7:46a, onder a, Burgerlijk Wetboek betreft, zonder opgaaf van redenen ontbinden binnen 7 Werkdagen na totstandkoming van (het betreffende deel van) de Overeenkomst of, in voorkomend geval, binnen 7 Werkdagen na ontvangst door de Abonnee van de middelen voor toegang, zoals gebruikersgegevens en/of voor toegang benodigde applicaties en/of software. Dit recht op ontbinding geldt niet indien de gebruikmaking en/of raadpleging van de desbetreffende Kabelinternetdienst door, met medeweten van, of voor het risico van de Abonnee binnen deze periode van 7 Werkdagen is begonnen, dan wel indien op grond van de wet de bedoelde ontbindingstermijn niet van toepassing is.



Artikel 3 - Tot stand brengen van de Aansluiting/ overige voorzieningen

3.1 Om gebruik te kunnen maken van een Kabelinternetdienst dient de Abonnee de noodzakelijke Randapparatuur, de interne bekabeling (of een draadloze oplossing) alsmede de benodigde software zelf aan te schaffen en te installeren. De Randapparatuur moet voldoen aan de daaraan door Essent Kabelcom of bij of krachtens de wet gestelde eisen. Essent Kabelcom is gerechtigd de Randapparatuur van de Abonnee te (laten) keuren opdat Essent Kabelcom kan nagaan of de besturing en het beheer van het netwerk niet zullen worden geschaad.

3.2 (Aspirant-)Abonnee kan er voor kiezen de Aansluiting zelf tot stand te brengen of om de Aansluiting door een installateur tot stand te laten brengen. De aansluiting dient te worden geïnstalleerd conform de richtlijnen van Essent Kabelcom.

3.3 Een Kabelinternetdienst functioneert alleen als het Kabelmodem is aangesloten op een stroomvoorziening. De Abonnee is zelf verantwoordelijk voor aansluiting van de betreffende Randapparatuur op een erkende, geaarde en werkende stroomvoorziening en dient er voor te zorgen dat geen misbruik wordt gemaakt van en/of schade wordt toegebracht aan de Aansluiting of het netwerk van Essent Kabelcom.



Artikel 4 - Vergoeding

4.1 De Abonnee is aan Essent Kabelcom vergoedingen verschuldigd voor de levering van de Kabelinternetdienst volgens de door Essent Kabelcom in de Tarievenlijst aangegeven tarieven.

4.2 De in Artikel 4.1 bedoelde vergoedingen kunnen behelzen:

a. een eenmalig bedrag voor het tot stand brengen van de Aansluiting en voor zover van toepassing voor de benodigde overige voorzieningen;

b. een maandelijks verschuldigd bedrag en/of maandelijks verschuldigde bedragen voor het in stand houden en het beschikbaar stellen van de Aansluiting;

c. een eenmalig bedrag, een maandelijks verschuldigd bedrag en/of (een) maandelijks verschuldigde (afname-afhankelijke) vergoeding(en) voor het leveren van een Kabelinternetdienst;

d. een eenmalig bedrag, een maandelijks verschuldigd bedrag en/of (een) maandelijks verschuldigde (afname-afhankelijke) vergoeding(en) voor Aanvullende diensten die de Abonnee onder gebruikmaking van de Kabelinternetdienst afneemt van Essent Kabelcom;

e. een eenmalig bedrag voor verhuizing, wijziging, verplaatsing of heraansluiting/hervatting van de Aansluiting, Kabelinternetdienst of een Aanvullende dienst;

f. een eenmalig bedrag voor administratieve wijzigingen.

g. een eenmalig bedrag voor verandering van Kabelinternetdienst als bedoeld in Artikel 7.1

4.3 De vergoeding die de Abonnee (maandelijks) is verschuldigd, wordt in een door Essent Kabelcom opgestelde factuur vermeld, welke per E-mail aan de Abonnee wordt toegestuurd en/of online ter beschikking wordt gesteld. Het verschuldigde bedrag zal worden verhoogd met de verschuldigde wettelijke belastingen en eventuele andere van overheidswege opgelegde heffingen.

4.4 Essent Kabelcom kan de tarieven die voor de Kabelinternetdienst gelden wijzigen, nadat zij de wijziging tenminste 2 (twee) weken voorafgaande aan de inwerkingtreding aan de Abonnee bekend heeft gemaakt per reguliere post, E-mail en/of plaatsing op de Website of in een (regionaal) dagblad. Indien een abonnementstarief voor de Abonnee in ongunstige zin wijzigt, heeft de Abonnee het recht de Overeenkomst per reguliere post of per E-mail op te zeggen, welke opzegging effectief wordt op de datum van inwerkingtreding van de tariefswijziging, mits deze opzegging voor de datum van inwerkingtreding van de tariefswijziging door Essent Kabelcom is ontvangen.

4.5 De door Essent Kabelcom geregistreerde gegevens met betrekking tot de (verschuldigde) vergoedingen, administratie, indienststelling van de Aansluiting, leveringen van de Kabelinternetdienst en eventueel Aanvullende diensten die zijn afgenomen onder gebruikmaking van de Kabelinternetdienst zijn beslissend, behoudens tegenbewijs.



Artikel 5 - Betaling

5.1 Abonnee is de vergoeding, zoals genoemd in Artikel 4, verschuldigd vanaf de datum dat de Kabelinternetdienst voor gebruik ter beschikking is gesteld. De Kabelinternetdienst wordt geacht ter beschikking te zijn gesteld per het moment van de eerste Log-in, doch uiterlijk op de tiende dag na ontvangst van het installatiepakket, tenzij anders overeengekomen. Indien realisatie van de Aansluiting wordt verhinderd door een aan Abonnee toe te rekenen omstandigheid is Abonnee de vergoedingen verschuldigd vanaf de dag waarop de Kabelinternetdienst voor gebruik ter beschikking zou zijn gesteld indien de aan Abonnee toe te rekenen omstandigheid niet had plaatsgevonden.

5.2 Betaling van de verschuldigde vergoedingen uit hoofde van Artikel 4 geschiedt door middel van een maandelijkse automatische afschrijving, waartoe de (Aspirant-)Abonnee Essent Kabelcom bij aanvraag van een Kabelinternetdienst machtigt. De vaste abonnementskosten worden maandelijks bij vooruitbetaling geïncasseerd. Eventuele andere vergoedingen worden zo spoedig mogelijk na het ontstaan automatisch geïncasseerd.

5.3 Indien het gebruik van een Kabelinternetdienst, door de Abonnee in een periode sterk is toegenomen en deze Kabelinternetdienst een afname-afhankelijke vergoeding kent, is Essent Kabelcom bevoegd Abonnee hiervoor tussentijds te factureren.

5.4 Indien de verschuldigde vergoeding(en) niet tijdig zijn bijgeschreven op de rekening van Essent Kabelcom, zal Essent Kabelcom de Abonnee schriftelijk (per reguliere post of per E-mail) mededelen dat de betaling niet is ontvangen en gunt Essent Kabelcom de Abonnee een termijn van tenminste 5 (vijf) Werkdagen waarbinnen de betaling alsnog dient te geschieden. In het geval dat de Abonnee de betaling niet binnen de gestelde termijn verricht, is de Abonnee zonder nadere ingebrekestelling in verzuim.

5.5 Vanaf de datum van verzuim kan Essent Kabelcom de Abonnee een extra vergoeding in rekening brengen gelijk aan de wettelijke rente over de verschuldigde bedragen en de kosten die Essent Kabelcom maakt ten behoeve van het incasseren van die bedragen.

5.6 Onverminderd het overigens in deze voorwaarden bepaalde is Essent Kabelcom gerechtigd de levering van een Kabelinternetdienst en/of Aanvullende diensten (tijdelijk) op te schorten, indien de Abonnee tekortschiet in de nakoming van zijn verplichting(en). De verplichting tot betaling van de in Artikel 4 genoemde vergoedingen blijft gedurende de periode van opschorting in stand. Essent Kabelcom zal de betreffende dienst(en) weer leveren indien de Abonnee binnen een door Essent Kabelcom gestelde termijn zijn verplichting(en) alsnog is nagekomen. Voor hervatting van de levering van de dienst(en) zijn kosten verschuldigd.



Artikel 6 - Wijzigingen

6.1 Indien de Abonnee zijn (correspondentie-)adres de Aansluiting of de levering van de Kabelinternetdienst wenst te wijzigen, verplaatsen of te verhuizen dient hij de wijziging zo spoedig mogelijk, doch tenminste 4 weken voorafgaand aan de wijziging, aan Essent Kabelcom elektronisch (Website) of schriftelijk (per reguliere post of E-mail) mede te delen. Essent Kabelcom zal de Abonnee mededelen of de beoogde wijziging, verplaatsing of verhuizing (technisch) mogelijk is en zo ja, welke kosten hieraan verbonden zijn.

6.2 De Abonnee is, zonder voorafgaande toestemming van Essent Kabelcom, niet gerechtigd zelf de Aansluiting te wijzigen, te verplaatsen of te verhuizen, noch zulks te laten doen door een andere persoon of organisatie dan Essent Kabelcom voor zover het voorzieningen ten behoeve van de Kabelinternetdienst en/of apparatuur betreft die eigendom is/zijn van Essent Kabelcom.



Artikel 7 - Wijzing van/Aanvulling op de Kabelinternetdienst

7.1 Het is Abonnee toegestaan tijdens de in Artikel 21 bedoelde looptijd van de Overeenkomst, maximaal 2 keer per (kalender)jaar van Kabelinternetdienst te veranderen. Indien minder dan 12 maanden van de looptijd van de Overeenkomst zijn verstreken dan kan door Abonnee slechts na de eerste 6 maanden van de initiële looptijd van de Overeenkomst van Kabelinternetdienst worden gewisseld. Essent Kabelcom kan hiervan ten gunste van de Abonnee afwijken door mededeling op de Website of in directe schriftelijke (per reguliere post of per E-mail) communicatie,

7.2 Indien door Abonnee met huurkabelmodem wordt overgestapt op een andere Kabelinternetdienst dan is de Abonnee verplicht een eigen Kabelmodem aan te schaffen dan wel heeft Abonnee het recht het tot dan toe gehuurde Kabelmodem in eigendom over te nemen voor een bedrag als vermeld in de Tarievenlijst, onder voorwaarde dat het Kabelmodem naar het oordeel van Essent Kabelcom technisch geschikt is voor de andere Kabelinternetdienst.

7.3 Bij wisseling tussen Kabelinternetdiensten blijft de Overeenkomst in stand met dien verstande dat de duur van de Overeenkomst als genoemd in Artikel 21.1 een nieuwe aanvang neemt als ware het een nieuwe Overeenkomst.

7.4 Indien een extra Kabelinternetdienst of een Aanvullende dienst wordt afgenomen wordt de Overeenkomst uitgebreid met die Kabelinternetdienst en/of Aanvullende dienst met dien verstande dat, ingeval het een dienst betreft waarvoor een maandelijkse vergoeding verschuldigd is, de duur van de Overeenkomst als genoemd in Artikel 21.1 een nieuwe aanvang neemt als ware het een nieuwe Overeenkomst.



Artikel 8 - Onderhoud en herstelwerkzaamheden

8.1 De Aansluiting wordt in stand gehouden door of vanwege Essent Kabelcom. Ten behoeve van het onderhoud of de instandhouding kan Essent Kabelcom tijdelijk een Aansluiting buiten gebruik stellen. Essent Kabelcom zal de Abonnee hiervan tijdig en van tevoren via de Website of schriftelijk (per reguliere post of per E-mail) op de hoogte stellen, tenzij dit in redelijkheid niet mogelijk is of de onderbreking minder dan 5 (vijf) minuten zal duren.

8.2 Indien een storing optreedt in het leveren van een Kabelinternetdienst, dient de storing door of namens de Abonnee zo spoedig mogelijk aan Essent Kabelcom te worden gemeld via het daarvoor bestemde telefoonnummer of e-mailadres, zoals door Essent Kabelcom aan de Abonnee is bekend gemaakt. Indien de storing niet binnen 4 weken is gemeld vervalt daarmee het recht op teruggave van (een gedeelte van) het abonnementsgeld als bedoeld in Artikel 8.5.

8.3 Essent Kabelcom zal zich inspannen om eventuele storingen zo spoedig mogelijk op te lossen. De Abonnee is gehouden zijn medewerking te verlenen bij eventuele herstelwerkzaamheden. Deze medewerking houdt onder meer in dat Abonnee (het personeel van) Essent Kabelcom en/of een door Essent Kabelcom ingeschakelde derde zo nodig toegang verleent tot zijn perceel en/of gebouwen en voorts Essent Kabelcom en/of een door Essent Kabelcom ingeschakelde derde alle informatie verschaft die voor de herstelwerkzaamheden noodzakelijk is.

8.4 De kosten voor de herstelwerkzaamheden komen voor rekening van Essent Kabelcom, tenzij de storing is veroorzaakt door het handelen of nalaten van de Abonnee of indien er sprake is van een andere situatie welke voor rekening van de Abonnee dient te komen. Essent Kabelcom verricht geen onderhoud of reparatie aan apparatuur en software die niet door Essent Kabelcom ter beschikking zijn gesteld.

8.5 Indien de Aansluiting of de Kabelinternetdienst tenminste 2 opeenvolgende dagen (48 uur) niet heeft gefunctioneerd door een oorzaak welke naar in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen voor rekening van Essent Kabelcom dient te komen, heeft de Abonnee recht op teruggave van een gedeelte van de Abonnementsvergoeding zoals vermeld in Artikel 4.2. De teruggave bedraagt een aan de duur van de storing van de levering evenredig gedeelte van deze maandelijks verschuldigde vergoeding over de periode waarin de storing heeft plaatsgevonden. Het recht op teruggave geldt niet indien slechts delen van de Kabelinternetdienst of de Aansluiting niet hebben gefunctioneerd.



Artikel 9 - Weigering en onderbreking van de levering van de Kabelinternetdienst

9.1 Essent Kabelcom kan het leveren van de Kabelinternetdienst per onmiddellijke ingang (geheel of gedeeltelijk) weigeren, opschorten respectievelijk beëindigen, indien:

a. de Abonnee niet (meer) aan bepalingen van het Aanvraagformulier en/of de Algemene Voorwaarden voldoet;

b. de Abonnee Randapparatuur heeft aangesloten die niet voldoet aan de daaraan bij of krachtens de wet gestelde eisen;

c. de Abonnee niet, niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan één of meer van zijn verplichtingen, dan wel indien het aan ernstige twijfel onderhevig is of de Abonnee in staat is aan zijn verplichtingen te voldoen.

9.2 Essent Kabelcom kan een nadere termijn vaststellen waarbinnen de Abonnee alsnog aan zijn verplichtingen dient te voldoen alsmede nadere voorwaarden stellen. In geval van beëindiging van levering van de Kabelinternetdienst is Essent Kabelcom gerechtigd de Overeenkomst op te zeggen ingevolge Artikel 21.2.

9.3 Essent Kabelcom kan de levering van een Aanvullende dienst waarvoor geen maandelijkse vergoeding als bedoeld in Artikel 4.2 verschuldigd is beëindigen indien de Abonnee gedurende drie (3) maanden geen gebruik heeft gemaakt van een dergelijke Aanvullende dienst. Op verzoek van de Abonnee (per reguliere post, E-mail of online) kan Essent Kabelcom deze diensten weer aan Abonnee ter beschikking stellen.




Artikel 10 - Verplichtingen Abonnee

10.1 De Abonnee verplicht zich de Overeenkomst uit te voeren en na te leven met inachtneming van de belangen van Essent Kabelcom. Abonnee zal de levering van de Kabelinternetdienst op geen enkele wijze hinderen en/of vertragen.

10.2 De Kabelinternetdienst is uitsluitend bestemd voor particulier gebruik van de Abonnee. De Abonnee is verantwoordelijk voor alle gebruik van de Kabelinternetdienst, daaronder begrepen gebruik door derden van de Aansluiting en gebruik van de Kabelinternetdienst met behulp van de gebruikersnaam en het wachtwoord van de Abonnee.

10.3 De Abonnee dient zich bij het gebruik van een Kabelinternetdienst en de Aansluiting te onthouden van Ongeoorloofd gebruik van de Kabelinternetdienst. In geval van Ongeoorloofd gebruik door de Abonnee is Essent Kabelcom gerechtigd met onmiddellijke ingang de levering van de Kabelinternetdienst op te schorten of de Overeenkomst te beëindigen zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn. De Abonnee is aansprakelijk voor alle schade die mocht voortvloeien uit het Ongeoorloofd gebruik.

10.4 Indien Essent Kabelcom een redelijk vermoeden heeft dat er sprake is van Ongeoorloofd gebruik door de Abonnee is Essent Kabelcom gerechtigd de levering van de Kabelinternetdienst op te schorten, zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn, totdat is gebleken dat de Abonnee een einde heeft gemaakt aan het Ongeoorloofd gebruik dan wel het vermoeden onjuist is gebleken.

10.5 De Abonnee is verplicht, op verzoek van Essent Kabelcom, aan Essent Kabelcom gegevens te verschaffen die Essent Kabelcom nodig heeft voor het in stand houden van de goede werking van de Kabelinternetdienst. Abonnee staat in voor de juistheid van de gegevens die hij aan Essent Kabelcom verstrekt.

10.6 Indien de (Aspirant-)Abonnee geen eigenaar is van het perceel staat hij/zij er voor in dat de eigenaar akkoord gaat met het verrichten van alle handelingen die door Essent Kabelcom voor het tot stand brengen, vervangen, verplaatsen, uitbreiden, wijzigen of wegnemen van de Aansluiting noodzakelijk worden geacht.



Artikel 11 - Aansprakelijkheid Essent Kabelcom

11.1 Het gebruik van een Kabelinternetdienst geschiedt op eigen risico van de Abonnee. Essent Kabelcom is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor (de inhoud van) enige informatie die de Abonnee of derden bij het gebruik van een Kabelinternetdienst bereikt. De informatie kan van inbreukmakende, kwetsende, godslasterlijke of seksueel aanstootgevende aard zijn. Essent Kabelcom is niet aansprakelijk voor de schade die verband houdt met (de inhoud van) die informatie.

11.2 Essent Kabelcom is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan door de uitvoering van de Overeenkomst behoudens in de gevallen genoemd in dit Artikel alsmede in de Artikelen 11.3 en 11.4 en behoudens in de gevallen die niet wettelijk kunnen worden uitgesloten. Essent Kabelcom is in het bijzonder niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onbereikbaarheid van het internet of een Kabelinternetdienst, schade ten gevolge van wijzigingen in het e-mailadres van de Abonnee of schade ten gevolge van besmetting van de hard- en software van de Abonnee ten gevolge van computervirussen.

11.3 Indien bij de uitvoering van de Overeenkomst schade aan de zaken van de Abonnee is veroorzaakt, en deze schade is veroorzaakt door handelen of nalaten zijdens Essent Kabelcom, of door Essent Kabelcom ingeschakelde derden, welke aan haar kan worden toegerekend, zal Essent Kabelcom de herstel- en vervangingskosten van de beschadigde zaken vergoeden, tot een maximum van EUR 450 per gebeurtenis met een maximum van EUR 1.000 per jaar.

11.4 Indien bij de uitvoering van de Overeenkomst schade ten gevolge van de dood of een lichamelijk letsel van de Abonnee ontstaat en deze schade is veroorzaakt door handelen of nalaten zijdens Essent Kabelcom welke aan haar kan worden toegerekend, zal Essent Kabelcom deze schade vergoeden tot een maximum van EUR 100.000 per gebeurtenis.

11.5 Essent Kabelcom is nimmer aansprakelijk voor enige gevolgschade of indirecte schade (waaronder begrepen maar niet beperkt tot gederfde winst, telefoonkosten, immateriële schade en schade van derden) die de Abonnee lijdt of zal lijden verband houdende met of voortvloeiende uit de Overeenkomst.

11.6 De uitsluitingen en beperkingen van aansprakelijkheid als in dit Artikel vermeld, worden evenzeer bedongen voor en ten behoeve van de ondergeschikten van Essent Kabelcom en ieder ander die door haar in het kader van de levering van Kabelinternetdienst wordt ingeschakeld, alsmede voor en ten behoeve van hen van wie Essent Kabelcom geleverde zaken en/of onderdelen betrekt.

11.7 Schade als genoemd in Artikel 11.3 en 11.4 dient zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 2 maanden na het ontstaan van de schade per reguliere post of per E-mail aan Essent Kabelcom te zijn gemeld bij gebreke waarvan de Abonnee een eventuele aanspraak jegens Essent Kabelcom niet meer geldend kan maken.



Artikel 12 - Aansprakelijkheid van de Abonnee

12.1 De Abonnee is tegenover Essent Kabelcom aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming die aan hem is toe te rekenen, waaronder mede te verstaan schade die voortvloeit uit het gebruik van Randapparatuur.

12.2 Onder schade als bedoeld in het vorige lid valt eveneens schade als gevolg van tenietgaan, verlies, diefstal of beschadiging van de Aansluiting (inclusief het eventueel gehuurde kabelmodem) of een van de andere voorzieningen op grond van Artikel 13 en 15.

12.3 De Abonnee vrijwaart Essent Kabelcom tegen aanspraken van derden op vergoeding van schade die deze derden op enigerlei wijze op Essent Kabelcom zouden kunnen verhalen, voor zover deze aanspraak gegrond is op het gebruik dat door Abonnee van de Kabelinternetdienst is gemaakt of de installatie daarvan, in het bijzonder voor wat betreft de inhoud van door hem verzonden gegevens.



Artikel 13 - Bijzondere bepalingen m.b.t. het gehuurde Kabelmodem (N.B.: per 01-04-2003 worden uitsluitend nog abonnementen met een koopkabelmodem afgesloten)

13.1 Het Kabelmodem is en blijft eigendom van Essent Kabelcom, tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald. De Abonnee is verantwoordelijk voor verlies, diefstal, verduistering, vermissing, verdwijning of beschadiging (waaronder blikseminslag) van het Kabelmodem. De Abonnee dient zelf voor het Kabelmodem een verzekering af te sluiten dan wel het Kabelmodem in een bestaande inboedelverzekering onder te brengen.

13.2 De Abonnee zal het Kabelmodem niet aan anderen dan het personeel van Essent Kabelcom of door haar aangewezen personen of instanties overhandigen. Tevens is het de Abonnee of derden, behalve op verzoek van Essent Kabelcom of door haar aangewezen personen of instanties, verboden met betrekking tot het Kabelmodem technische handelingen te verrichten of veranderingen aan het Kabelmodem aan te brengen. Reparatie-, herstel- of omwisselingskosten aan het Kabelmodem komen voor rekening van de Abonnee indien het defect door hem/haar is veroorzaakt of veranderingen aan het Kabelmodem met toebehoren zijn aangebracht zonder toestemming van Essent Kabelcom.

13.3 Indien Essent Kabelcom een defect en/of verandering aan het Kabelmodem constateert hetgeen tot gevolg heeft dat het Kabelmodem niet meer gerepareerd kan worden, is de Abonnee de door Essent Kabelcom te bepalen waarde van het Kabelmodem aan Essent Kabelcom verschuldigd, indien het defect door de Abonnee is veroorzaakt of de verandering is aangebracht zonder toestemming van Essent Kabelcom.

13.4 In geval van beëindiging van de Overeenkomst dient de Abonnee het Kabelmodem te retourneren aan Essent Kabelcom op de door Essent Kabelcom voorgeschreven wijze. Indien de Abonnee het Kabelmodem niet binnen de gestelde termijn aan Essent Kabelcom retourneert is Essent Kabelcom gerechtigd de waarde van het Kabelmodem op de Abonnee te verhalen middels automatische incasso.

13.5 Door het gebruik van de software accepteert de Abonnee de voorwaarden zoals die in de Licentie voor het gebruik van de software zijn opgenomen.



Artikel 14 - Bijzondere bepalingen m.b.t. het gekochte kabelmodem/installatiepakket

14.1 Voor het leveren van de Kabelinternetdienst wordt gebruik gemaakt van een Kabelmodem en software. Abonnee dient een door Essent Kabelcom goedgekeurd of gecertificeerd installatiepakket alsmede het Kabelmodem zelf aan te schaffen. Na betaling van de kosten voor het installatiepakket en het Kabelmodem vallen deze zaken onder verantwoordelijkheid en risico van de (Aspirant-)Abonnee.

14.2 Door het gebruik van de software accepteert de Abonnee de voorwaarden zoals die in de licentievoor het gebruik van de software zijn opgenomen.



Artikel 15 - Abonnee overnamepunt

15.1 Aan de Abonnee wordt indien noodzakelijk een AOP, inclusief een signaalverdeler ter beschikking gesteld. Het AOP en de signaalverdeler blijven te allen tijde eigendom van Essent Kabelcom.

15.2 Behoudens het bepaalde in Artikel 11.2 is Essent Kabelcom niet aansprakelijk voor eventuele schade die voortvloeit uit werkzaamheden die verband houden met vervanging van het AOP.



Artikel 16 - Overmacht

16.1 In geval van overmacht vervalt de verplichting van Essent Kabelcom tot nakoming van de Overeenkomst. Essent Kabelcom is dan geen schadevergoeding verschuldigd. De opschorting geldt voor de duur van de overmacht.

16.2 Gevallen van overmacht zijn in ieder geval uitval van stroomvoorziening en tekortkomingen in de netwerken van derden.



Artikel 17 - Gebruik en bescherming van persoonsgegevens

17.1 Essent NV, waarvan Essent Kabelcom deel uitmaakt, heeft bij het College Bescherming Pesoonsgegevens melding gedaan van de persoonsgegevens die worden verwerkt en voor welke doelen deze persoonsgegevens worden verwerkt.

17.2 Essent NV verzamelt niet meer persoonsgegevens dan nodig zijn voor een goede levering van de Kabelinternetdienst. De verzamelde persoonsgegevens worden slechts in het kader van de bedrijfsvoering van Essent NV gebruikt. De persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan een goede bedrijfsvoering vereist en wettelijk verplicht is.

17.3 De persoonsgegevens kunnen door Essent NV met inachtneming van de daarvoor geldende wettelijke regelingen worden gebruikt voor direct marketing activiteiten die door of namens Essent NV worden verricht, tenzij de Abonnee te kennen geeft hiertegen bezwaar te hebben.

17.4 Essent NV draagt zorg voor adequate organisatorische en technische maatregelen om de gegevens van de Abonnee te beveiligen.

17.5 Essent NV is gerechtigd de gegevens van de Abonnee in een bestand op te nemen, met inachtneming van de wettelijke voorschriften dienaangaande.

17.6 In opdracht van daartoe wettelijk bevoegde autoriteiten is Essent Kabelcom in voorkomende gevallen verplicht haar medewerking te verlenen aan het aftappen van het netwerk.



Artikel 18 - Overdracht

18.1 De Abonnee kan zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Essent Kabelcom de Overeenkomst niet aan derden overdragen noch rechten voortvloeiend uit de Overeenkomst of verband houdend met de Overeenkomst overdragen of bezwaren. Toestemming kan slechts worden verstrekt indien voor de overdracht de Aansluiting niet gewijzigd hoeft te worden. Essent Kabelcom kan voor contractsoverdracht administratieve kosten in rekening brengen.

18.2 Essent Kabelcom is zonder voorafgaande toestemming van de Abonnee gerechtigd de Overeenkomst en de daarmee samenhangende rechten en plichten over te dragen aan een groepsmaatschappij als bedoeld in Boek 2 Burgerlijk Wetboek.



Artikel 19 - Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden

19.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en Overeenkomsten van Essent Kabelcom betreffende een Kabelinternetdienst, zij worden geacht deel uit te maken van de Overeenkomst die Essent Kabelcom met de Abonnee afsluit met betrekking tot het leveren van een Kabelinternetdienst.

19.2 De bepalingen uit het Aanvraagformulier prevaleren boven de Algemene Voorwaarden indien deze bepalingen afwijken van de Algemene Voorwaarden.

19.3 De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van Abonnee op de Overeenkomst wordt hierbij uitdrukkelijk uitgesloten.



Artikel 20 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden

20.1 De Algemene Voorwaarden kunnen door Essent Kabelcom worden gewijzigd. De wijzigingen treden in werking 4 (vier) weken nadat de wijzigingen zijn bekend gemaakt of op een latere datum indien de bekendmaking zulks vermeldt. De wijzigingen zullen tevens gelden voor de reeds bestaande Overeenkomsten.

20.2 Als bekendmaking geldt een kennisgeving geplaatst op of bij de factuur die de Abonnee ontvangt,in een E-mail of een mededeling op de Website.

20.3 Indien Essent Kabelcom de Algemene Voorwaarden na het sluiten van de Overeenkomst wijzigt heeft de Abonnee het recht de Overeenkomst tegen de datum waarop de wijziging ingaat op te zeggen, mits genoemde wijziging dermate nadelig voor de Abonnee is dat in redelijkheid van de Abonnee niet gevergd kan worden de Overeenkomst in stand te houden. Opzegging op grond van dit lid zal dan plaatsvinden met ingang van de datum waarop zo'n wijziging van kracht wordt, onder voorwaarde dat de opzegging binnen 10 (tien) Werkdagen na de mededeling van de wijziging per reguliere post of per E-mail heeft plaats gevonden.



Artikel 21 - Duur van de overeenkomst en opzegging van de overeenkomst

21.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode van één jaar, tenzij in het Aanvraagformulier en/of de Overeenkomst een afwijkende looptijd van de Overeenkomst tussen Essent Kabelcom en de Abonnee is bepaald. De Overeenkomst wordt na verloop van de eerste periode stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd. Essent Kabelcom en/of de Abonnee kunnen de Overeenkomst per reguliere post of per E-mail opzeggen met ingang van de eerste dag van een kalendermaand en met in achtneming van een opzeggingstermijn van tenminste vier weken. Opzegging conform het hiervoor bepaalde gedurende het eerste jaar van de looptijd van de Overeenkomst kan slechts geschieden tegen het einde van dat jaar.

21.2 De Overeenkomst kan uitsluitend per reguliere post of per E-mail zowel gedurende het eerste contractjaar als daarna worden opgezegd zonder een opzeggingstermijn in acht te nemen:

a. door een der partijen indien de wederpartij surséance van betaling heeft aangevraagd of aan de wederpartij surséance van betaling is verleend;

b. door een der partijen indien de wederpartij zelf een faillissementsaanvraag heeft ingediend of de wederpartij in staat van faillissement is verklaard;

c. door Essent Kabelcom indien de Abonnee in verzuim is met betrekking tot de verschuldigde vergoeding(en) overeenkomstig Artikel 5.4;

d. door Essent Kabelcom indien Artikel 9.1 van toepassing is. Indien Essent Kabelcom gedurende het eerste contractjaar de Overeenkomst opzegt op grond van het bepaalde in Artikel 9.2 is de Abonnee aansprakelijk voor het restant van de contractwaarde (zijnde de resterende Abonnementstermijnen) van dat eerste contractjaar;

e. door Essent Kabelcom indien de overeenkomst met de Abonnee (of een derde ten behoeve van de locatie van de Abonnee) voor de levering van kabeltelevisie is beëindigd;

f. door Essent Kabelcom indien de Abonnee een deel van de Overeenkomst beëindigd terwijl de levering van de dienst(en) als opgenomen in het resterende deel van de Overeenkomst daarvan afhankelijk is;

g. door Essent Kabelcom indien de Abonnee in grove mate nalatig is geweest in de nakoming van zijn/haar verplichtingen;

h. door de Abonnee indien Essent Kabelcom in grove mate nalatig is geweest in de nakoming van haar verplichtingen;

21.3 In afwijking van het bepaalde in Artikel 21.1 kan de Abonnee indien deze aantoonbaar verhuist naar een locatie waar de Kabelinternetdienst niet geleverd kan worden de Overeenkomst zowel gedurende het eerste contractjaar als daarna, opzeggen met ingang van de eerste dag van een kalendermaand en met inachtneming van een opzeggingstermijn van tenminste 4 weken.

21.4 In het geval dat Artikel 4.4 of Artikel 20.3 van toepassing is, zal de opzegging geschieden met inachtneming van de aldaar genoemde opzeggingstermijn.



Artikel 22 - Toepasselijk recht en geschillen

22.1 Op de Algemene Voorwaarden, en op de Overeenkomst is het Nederlands recht van toepassing.

22.2 Bij strijdigheid tussen mondelinge en schriftelijke uitingen van Essent Kabelcom, prevaleren de schriftelijke uitingen.

22.3 Mondelinge toezeggingen door of afspraken met ondergeschikten van Essent Kabelcom of door haar ingeschakelde derden binden Essent Kabelcom niet

22.4 Geschillen tussen Essent Kabelcom en de Abonnee die voortvloeien uit de Algemene Voorwaarden en/of uit de Overeenkomst en die niet in der minne zijn beslecht, zullen worden beslecht door de bevoegde burgerlijke rechter.



Artikel 23 - Geschillencommissie

Met ingang van 1 oktober 2004 geldt voor de telefoniedienst van Essent Kabelcom de onderstaande Geschillenregeling. Indien en zodra de Stichting Geschillencommissie een afdeling Internet heeft ingesteld, geldt onderstaande Geschillenregeling eveneens voor geschillen met betrekking tot de overige Kabelinternetdiensten.

23.1 Geschillen tussen de Abonnee en Essent Kabelcom over de totstandkoming of de uitvoering van de Overeenkomst met betrekking tot de door Essent Kabelcom te leveren of geleverde Kabelinternetdienst kunnen zowel door de Abonnee als door Essent Kabelcom worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Telecommunicatie , postbus 90600, 2509 LP Den Haag, mits deze commissie op grond van haar reglement bevoegd is kennis te nemen van het geschil.

23.2 Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen indien de Abonnee zijn klacht eerst schriftelijk (via reguliere post of E-mail) aan Essent Kabelcom heeft voorgelegd. Essent Kabelcom zal hierop binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht schriftelijk (via reguliere post of per E-mail) inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval zal aan de Abonnee binnen die termijn schriftelijk (per reguliere post of per E-mail) kenbaar worden gemaakt wanneer de inhoudelijke reactie uiterlijk aan hem wordt meegedeeld.

23.3 Binnen 30 dagen na ontvangst van de inhoudelijke reactie van Essent Kabelcom, dan wel binnen 30 dagen na het verstrijken van de datum waarop volgens het bepaalde in het vorige lid tweede volzin had moeten worden gereageerd kan de Abonnee het geschil aanhangig maken bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.

23.4 Wanneer de Abonnee een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie, is Essent Kabelcom aan deze keuze gebonden. Indien Essent Kabelcom dit wil doen, moet zij de Abonnee schriftelijk (via reguliere post of E-mail) vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. Essent Kabelcom dient daarbij aan te kondigen dat zij zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij zal achten het geschil aan de gewone rechter voor te leggen.

23.5 De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. Het reglement van de Geschillencommissie wordt desgevraagd door de Geschillencommissie toegezonden. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.


Meld wijzigingen!
Gewijzigd door Zippo op 25-01-2007 16:18
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Algemene Voorwaarden Kabelinternetdiensten van Essent Kabelcom', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voorwaarden mobiel internet Tips en Truuks voor Ziggo Mobiel Internet : 1 13-08-2011
Per 1 juni 2007 zijn er nieuwe Algemene Voorwaarden Kabelinternetdiensten Wat verandert er? : 2 20-10-2007
Per 1 juni 2007 wijziging algemene voorwaarden Kabelinternetdiensten Wat verandert er? : 1 18-05-2007
Wijziging algemene voorwaarden Kabelinternetdiensten Wat verandert er? : 1 05-05-2007
Advertentie