obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Verbeter je surf snelheid met optimale DNS instellingen.
Zippo
In het Tele2 Gebruikers Forum werd een linkje gepost naar het programmaatje DNS Benchmark.

DNSBench



Ik heb dit uitgetest en hieronder mijn bevindingen.

Bij de eerste test werd duidelijk dat de bottlenek de dns server in mijn eigen router was. (D-Link dir-855, toch niet de minste) Deze heb ik uitgevinkt waardoor de pc's in het netwerk niet meer via de router de dns opvragen maar rechtstreeks op internet de ingestelde dns servers raadplegen. Wel eerst je pc opnieuw opstarten of je LAN adapter uit en aanzetten in het netwerkcentrum. Check de verkregen waarden door de status op te vragen.

Ik heb eerder wel eens OpenDNS aangeprezen en deze stonden dus ook nog ingesteld. Het bleek echter dat deze trager zijn dan de primaire dns server van Ziggo zelf. De secundaire dns server van Ziggo wordt in deze test als onbetrouwbaar bestempeld, maar alleen bij problemen met de primaire dns server wordt de secundaire dns server geraadpleegd. Eventueel stel je een andere secundaire server in.

Hieronder het plaatje van mijn resultaten. Ben benieuwd naar jullie ervaringen, post ze hieronder.
Zippo voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Puma
Ik gebruik de Ziggo en Google DNS servers:
212.54.35.25
8.8.8.8 (secondary)

DNS relay had ik al uitgeschakeld. Let op. Heb je een vast IP ingesteld op je PC? Zorg dan als je DNS relay uitzet, dat je de DNS handmatig invult bij je netwerkinstellingen. Wijzen naar de gateway (router) werkt dan niet meer als DNS relay is uitgeschakeld op je router.

Hierbij mijn resultaten:

26572263
Gewijzigd door Puma op 03-12-2010 23:05
 
wongo
Ik maak gebruik van 2 routers en een aparte dns/dhcp server. De buitenste router heeft betere firewall instellingen en de binnenste router is draadloos sneller. Op de dns/dhcp server heb ik meer mogelijkheden om met dhcp zaken in te stellen.
De buitenste router gebruikt voor dns de servers van Ziggo. De binnenste router heeft de dns servers van OpenDns. De extra dns/dhcp server (fonera met dd-wrt) krijgt zijn dns gegevens van de 2 routers, en maakt gebruik van de "all-servers" optie. Via DHCP worden de drie dns servers in deze volgorde aangeboden: fonera (12.38), binnenste router (12.34), buitenste router (1.1).
Een en ander leidt tot de volgende resultaten:

Cached: 0.003
Uncached: 0.108
DotCom: 0.041
wongo voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door wongo op 04-12-2010 08:18
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbeter je surf snelheid met optimale DNS instellingen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
snelheid Snelheid : 13 02-01-2017
Advertentie