obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
snelheid vraagje
cybebrot
Bedankt Allemaal,
ik ga over na denken en kom terug ,
 
MaXMhZ

Quote

cybebrot schreef:
Bedankt Allemaal,
ik ga over na denken en kom terug ,


Als je besluit over te gaan naa Ziggo Alles in 1, zorg dan eerst dat de analoge TV over de kabel in orde is.

Je weet dan in ieder geval zeker dat je de Ziggo apparatuur kunt aansluiten.


Hier in Oldenzaal zit ik in het Cogas gebied. Cogas verzorgt hier de kabel aansluiting en analoge TV/Radio.

Je betaald hier ca. 15 euro/maand voor.
Dit bedrag wordt in mindering gebracht op de abonementskosten van Ziggo Alles in 1.

Ik heb zelf Alles in 1 Extra. De laatste maanden merk ik dat snelheids tests wel variëren tussen 40 Mb/s en 120+ Mb/s. Als ik dan controleer door een grote file van filefront.com te downloaden zie ik veel hogere snelheden. (138-150 Mb/s). De upload is constant boven 10 Mb/s (10.5 - 15 Mb/s).

De meeste sites (inclusief speedtest.net en speedtest.ziggo.nl) hebben niet de capaciteit om dit soort hoge snelheden te leveren. filefront.com is een uitzondering met zijn grote server farm.

Ik heb niets te klagen hier. Digitale TV over de kabel is de beste beeldkwaliteit die je kunt krijgen, en heeft geen invloed op het internet of telefoon gebeuren dat gelijktijdig plaatsvindt.

De DNS servers van Ziggo zijn wel een beetje trager dan die worden gebruikt bij b.v. Cambrium.
Over het algemeen is de ping tijd een beetje hoger bij kabel internet (online game reactie-tijd), maar niet zodanig dat het storend is.
Gewijzigd door MaXMhZ op 09-01-2011 12:01
 
cybebrot
Mijn Analoge bekabeling werken prima, ben net verhuisd naar een nieuwe huis die 3 manden oud is,
ik wil overstappen maar niet dat die duurder word als nu,
zoals ik begrijp de insluiten worden door gebracht via de analoge kabel binnen niet via de digitale?
 
MisterSenseo
Een groot gedeelte is al glasvezel alleen het stukje van de wijkkast naar jouw huis is gewone kabel,maar die is van een dusdanige kwaliteit dat hij digitaal signaal goed doorgeeft,en de snelheid die de kabel aankan is hoog genoeg voor snelheden ver boven de 200 Mbit.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Puma

Quote

cybebrot schreef:
Mijn Analoge bekabeling werken prima, ben net verhuisd naar een nieuwe huis die 3 manden oud is,
ik wil overstappen maar niet dat die duurder word als nu,
zoals ik begrijp de insluiten worden door gebracht via de analoge kabel binnen niet via de digitale?


Ik snap even niet wat je bedoeld met analoge en digitale kabel. Maar goed.

Als je woning maar 3 mnd oud is, dan komt de aansluiting in de meterkast. Dit kun je herkennen aan de groene kabel wat naar een vierkantje
wit doosje loopt. Hierop komt een splitter en deze splitst je internet, telefoon, tv en radio uit elkaar. Tevens hoort je modem ook daar te komen voor
de beste resultaten.

Ik raad het af om je modem in de woonkamer of elders in het huis te plaatsen. In moderne woningen worden namelijk meerdere TV aansluitingen gemaakt.
Vaak zit er geen of een slechte versterker achter die voor problemen zorgt.
 
Codemeister
Na een maandenlange kwelling die KPN heet ben ik overgestapt naar Ziggo. Vanaf de eerste dag werkt het uitstekend. De TV geeft niet één enkele hapering en alles in HD: perfect. Internet is stabiel met continu 120 Mbit/s en 10 Mbit/s upload. Dan blijft over; telefonie - werkt perfect. Het porteren van ons telefoonnummer (KPN naar Ziggo) duurde 4 dagen. Radio werkt ook prima in hoge kwaliteit.

Het enige minpunt: de DNS van Ziggo. Geregeld zijn deze servers schijnbaar te druk met aanvragen of gewoon zo lek als een mandje (zoek eens op Google) wat trage laadtijden als gevolg heeft.

Al met al: prima ervaring. Ik kan Ziggo aanraden!
 
kobus1960
Zet je DNS op die van bv. Google 8.8.8.8 en 8.8.4.4.
Werkt prima! Ook een gratis abbo op Open DNS is een optie.
Gewijzigd door kobus1960 op 13-01-2011 12:20
 
Codemeister
Ik ga die instellingen maar doorvoeren in m'n router, gezien die de DNS van Ziggo door krijgt. Heb ze eerder geprobeerd maar voor m'n gevoel was Ziggo probleemloos op dat moment.
 
MisterSenseo
Ja dat gevoel heb ik ook steeds gehad maar Open DNS is toch sneller.
Tip : als je 3 DNS voorkeuren hebt zet de 3e dan op 8.8.8.8 aangezien hij toch alle 3 bekijt en dan roch de langzamere Ziggo DNS pakt......
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Varieert nogal bij de een of de ander, apart wel.
Open DNS geeft bij mij hetzelfde resultaat als google.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid vraagje', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
snelheid Snelheid : 13 02-01-2017
Advertentie