obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Traag internet voorlopig opgelost? of toch niet?
BMP

Quote

Ziggo-WebCare_Jelle schreef:

Quote

BMP schreef:
Vandaag dinsdag:

Weer traag van een halve tot een 3.5mbit/s ook kan de KS het modem niet goed inlezen, de medewerker heeft het doorgezet naar de tweede lijn, waarschijnlijk aansluiting in de wijk nakijken.

Al is het traag nog steeds internet Cool

word vervolgd Grin


Als je mij een PB stuurt met je postcode + huisnummer dan kijk ik het voor je na.



PB verzonden SmileGrin
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Puma
Hier in het oosten nergens last van.

1129197977

En Tukkers hebben weer gewonnen vandaag. Dubbel plezier. Smile
 
BMP
Na nog enige dagen getest te hebben, ben ik tot de voorlopige conclusie gekomen dat wanneer de snelheid belabberd was, na een reset van het modem en mijn pc er direct bedraad op gezet te hebben dat de snelheid weer prima was.

Waarom dat in eerdere situaties niet zo (ook met router er tusssen uit) is geweest weet ik niet, misschien toeval of door andere internet problemen zoals door Gilex is gemeld.

Dus de Belkin 300n + F5D8235-4v2 maar even aan de kant gezet en mijn oude linksys wrt54gs er even op, toen bleek het met de snelheid wel goed te zitten na een aantal dagen testen. Ik ben ook altijd serieus aan het proberen om een oorzaak te kunnen vinden, maar helaas deze keer nada. Sad

Waarom de Belkin niet goed werkt met de Ubee of door een andere oorzaak is mij een raadsel, in ieder geval wel even deze router huisvesten bij een collega die nog een ouder ziggo modem heeft en dan weer verder kijken.

Hierdoor knoop doorgehakt en een Netgear WNDR3700 aangeschaft, en ik moet zeggen wat een verademing het internet is goed responsief en de snelheid maximaal ook kan je deze router flashen met DDWRT firmwares. De interface is niet mooiste, maar alles is goed in te stellen.

Nu blijkt dus toch weer dat het probleem niet bij de provider ligt, en zo gebeurt dat heel vaak,... dat mag ook wel eens gezegd worden, en ondanks die dingen proberen de medewerkers het wel op te lossen Smile
Ik ga het verder in de gaten houden of het met de snelheid goed blijft, ik heb er wel vertrouwen in deze keer Smile

Dus voorlopig de Belkin 300n + F5D8235-4v2 loopt niet lekker met de ubee op ziggo, handig voor anderen om in de gaten te houden.

Ks en Ziggo webcare medewerkers bedankt voor de hulp Smile

BMP
Gewijzigd door BMP op 30-01-2011 11:45
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
MaXMhZ
Raar dat die Belkin er ineens mee ophield.
Stond er niks in de router logs en heb je geprobeert terug te zetten naar fabrieks instelling?

Ik zou ook even proberen met de Belkin ertussen als switch (Alles op de LAN aansluiten).
 
BMP
Hoi Max Smile

Het was niet ineens hoor zo nu en dan en dan ook weer een hele avond waarna het de volgend morgen weer goed was, of ik kom thuis van het werk en het is weer hopeloos zelf laden van pagina's was een drama, maar dan kon het ook ineens weer een aantal dagen goed zijn Frown waarbij ik wel moet zeggen dat de speedtest testen ook vaak een beeld gaven van een wat hakerige stotterende download, niet snel opbouwen naar de 22 MBit/s wat nu wel het geval is, het verschil is duidelijk te merken.

Alles al terug naar fabrieksinstellingen gezet, nog niet op de lan geprobeerd, routerlogs geven niets aan.
Maar ik ga hem bij de collega testen, en daar verder kijken mijn vertrouwen is enigszins getemperd bij de belkin Cool
vandaar de aanschaf van de Netgear.

Misschien is de Belkin ook gewoon defect en ga ik de garantie aanspreken Smile

Voorlopig gaat de Netgear als een vliegtuig Grin en zeer tevreden over deze router.

1134242656
Gewijzigd door BMP op 30-01-2011 12:20
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
MaXMhZ
Het lijkt er wel op dat de Belkin begint het op te geven. Vaak krijg je dan eerst tijdelijk uitvallen, wat steeds erger wordt tot de bewuste component het totaal opgeeft. Op dat moment kun je tenminste de fout vinden. Wink

Heb hier zelf nog steeds niet wat het moet zijn met die speed testjes.

Mijn eigen netwerk monitors geven aan dat het wel acceptabel is, dus ik ga er van uit dat die speed testen het niet juist weergeven. Volgens de KS van Ziggo was alles in orde.
Zowel speedtest.net als speedtest.ziggo.nl geven veel te lage download waarden. (resp. 39 en 79 Mbps in plaats van 120 Mbps).
 
BMP
Heb jij dezelfde router max? Frown en als je naar de speedtest kijkt gaat dat dan ook wat hakerig?
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
MaXMhZ
Nee hoor, ik heb een DLink DIR-655 gigabit router (bekabeld met cat.6). Wel een Ubee modem. Doet me iedere keer weer aan Ubisoft denken Sad
 
BMP
Nou heb ik al te vroeg gejuicht ?? nu ook weer op zondag middag trage fluctuerende snelheden, is nu ongeveer een uurtje aan gang Frown

even een paar testjes

1134435285
1134436487

Mijn usenet server haalt op het moment maar +- 236KB/s dus er kan ook elders iets aan de hand zijn

in het begin was het nog trager, dit gaat nog wel.

Word vervolgd Frown
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
MaXMhZ
Bij mij is er ook niks veranderd. nog steeds op een kwart tot de helft van wat ik zou moeten hebben. Maakt niet uit welke server. Bij allemaal is het te traag.

1134470486
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag internet voorlopig opgelost? of toch niet?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie