obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Problemen activeren nieuw modem cisco EPC3212
BMP
via mac adres is die activatie
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
kobus1960
Het modem moet ingelogd worden in het netwerk van Ziggo.
Met een zg. MAC adres en wachtwoord, eenmalig.
Vanaf dat moment wordt het modem herkend, krijg je een IP adres
en voila, je hebt internet. Dat IP adres is naar jou als gebruiker
te traceren, middels het MAC adres (uniek) van het Modem.
Zo werkt het in alle netwerken, bij alle providers.
De methodes kunnen wat afwijken van elkaar.

Bij Ziggo sluit je alles aan, staat allemaal in de bijgeleverde handleiding.
Vervolgens start je internet op, je komt in het activatie scherm, inloggen en klaar.
Fluitje van een cent.

Het modem heeft maar 1 ethernet uitgang, is in staat om 1 IP adres aan een pc
te geven, gebruik je dus maar 1 pc, koppelen aan het modem en klaar.
Werk je met meer, dan is een router noodzakelijk.
Het activeren moet met een pc rechtstreeks op het modem gebeuren.
 
MisterSenseo

Quote

kezeltje schreef:
p.s. Mistersenseo:
kan je ook een klikkerdeklak plaatje maken zonder breedbandversterker en met een modem dat maar 1 ethernet aansluiting heeft?


En waarvoor wil je dat dan,een Ziggo modem heeft maar 1 ethernet aansluiting,en als je bedoelt de instellingen van een router,die kun je op elk modem toepassen,ik heb deze zelfde instellingen toegepast op zowel een ZyXEL modem als een Alice modem,beiden ADSL modems.
Nu met het Ziggo modem werkt het dito hetzelfde.
Ik hoop je hiermee een goed antwoord gegeven te hebben.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kezeltje
Ja, ik weet wat een MAC-adres is: een uniek nummer (in Hexadecimaal) wat bij die hardware hoort.
Waarom dan een wachtwoord?
Is het niet voldoende dat "mijn" MAC-adres bij mijn postcode/huisnummer hoort op het moment van aansluiten en aanzetten? En dat ongeacht wat er achter het modem aangesloten zit!
Het lijkt mij trouwens erg moeilijk om bij Z1GG0 in te loggen als je geen coax-kabel van Z1GG0 hebt.
Dus waarom al die moeite?

p.s.
Ik bedoel een klikkerdeklak plaatje zonder versterker.
En ik had in mijn vorige huis een modem met ethernet-aansluitingen.
(weet niet meer welk merk Angry )
p.s.2: ik heb geen router, maar een firewall-PC en een switch
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
MisterSenseo
Natuurlijk kun je die methode zonder versterker doen,ipv de versterker kun je een doodsimpele splitter nemen,niet de blijgeleverde van Ziggo !..........die koop je bij een electronicazaak,een gewone signaalsplitter dus.
Als je geen interactieve tv hebt is dan het resultaat hetzelfde als de foto met versterker.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Kwestie van veiligheid, MAC adres en wachtwoord, jij activeert het aan jouw verstrekte
modem op jouw adres. Jij krijgt de rekening en bij eventueel misbruik ben jij verantwoordelijk.
Zelfde als inloggen op forums, gebruikersnaam, wachtwoord, ga je rommelen, kan de beheerder
jouw kicken. Daarbij hebben slechts 3,3 miljoen mensen coax van Ziggo, genoeg reden om wat
veiligheid in te bouwen? Het is ook een eenmalige handeling die je geen minuut kost.

Er is geen 1 ISP die je zonder een dergelijke of niet te achterhalen methode het net op laat.
Je wil toch niet dat door een kink in de kabel jij de rekening van een achter krijgt?

PS, er staan op MP kabelmodems voor Ziggo te koop, stel dat je die zo in kan zetten zonder
abbo, wordt rommelig.
 
MisterSenseo
Klinkt logisch,nu hopen dat dit ook het probleem was en dat het nu wegblijft,dus dat je nu weer kunt genieten van je hele pakket zoals het zou moeten...Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MisterSenseo
Dan heb je wel een heel erg oud modem gehad voorheen want het is al meer dan 2 jaar dat je niet meer je gegevens hoeft in te voeren,en dat het na activatie automatisch gaat.
Met je nieuwe Ubee komt het dus vast wel goed........
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MisterSenseo
Hoe het ook zij,je hebt nu een goed modem als alles werkt zoals het hoort.
Daar ging het om en ik wens je veel plezier met hopenlijk een perfecte internet- en telefoonverbinding.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MisterSenseo
Smile
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen activeren nieuw modem cisco EPC3212', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Advertentie