obey-robots.txt
08 December 2016, 07:01
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

haalt snelheid niet

knipsie
Ziggo heeft mijn snelheid verhoogd van 50 Mbit naar 120 Mbit. Als ik via speedtest mijn snelheid meet haal ik hooguit downloadsnelheden tussen de 30 en 40 en uploadsnelheden rond de 5.
Ik heb windows XP, een D-link wireless dir 655 N gigabit router met een sitecom 3x 300N usb adapter. Ik heb al eens een monteur van ziggo hier gehad en die zegt dat het niet aan ziggo ligt. Wat zou het dan wel kunnen zijn?

BMP
Hoe is je snelheid rechtstreeks op het modem?
zit er een gb netwerkkaart in de pc?

Smile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)

knipsie
Maar een klein beetje sneller. Ik heb geen gb netwerkkaart.

BMP
knipsie schreef:
Maar een klein beetje sneller. Ik heb geen gb netwerkkaart.

Dan is dat de oorzaak, Smile als de netwerk kaart niet snel is dan heb je de snelheid die de kaart maximaal aan kan.
een andere 1gigabyte kaart er in zetten.

Smile

MaXMhZ
De zwakste schakel zal de snelheid bepalen.

Met een 100Mb of zelfs 10Mb kaart zal de maximale snelheid nooit hoger zijn dan wat de kaart aan kan.
Bij een draadloze verbinding zal de snelheid ook lager liggen door extra informatie die verzonden wordt om de verbinding optimaal te houden.

Voor 120 Mb heb je een gigabit router nodig, cat.6 of of hoger kabels, een gigabit netwerkkaart/moederbord in de computer.
Zelfs dan zal de snelheid vaak lager zijn. De meeste sites op het internet zitten op een 100Mbit connectie. Die leveren je dus nooit 120Mbit. Te meer omdat vaak meerdere mensen met die server verbonden zijn. Een Accelerator zoals het gratis Free Download Manager kan hier uitkomst bieden. Deze accelerators zetten meerdere verbindingen op om de flie(s) sneller te downloaden. Ze kunnen zelfs verbinding leggen met meerdere sites om dezelfde file op te halen.
Gewijzigd door MaXMhZ op 06-02-2011 07:01

knipsie
Men heeft mij verteld dat ik geen netwerkkaart nodig heb. Ik heb een usb-adapter en die fungeert als netwerkkaart.

BMP
Ja ik zie het nu staan in je eerste vraag, (heb ik over heen gelezen Frown) je zit draadloos te downloaden, dan zal je nooit 120mbit/s kunnen halen.

Door de draadloze beveiliging kost dat snelheid, ten tweede is de afstand bepalend voor je snelheid.

wat je wel zou kunnen doen is inSSIDer downloaden en installeren en kijken wat je beste frequentie is voor je wifi verbinding, misschien heb je te veel interferentie van de buren Angry

Hier de download link Smile http://www.metage.../download/

Succes,

BMP Smile

MaXMhZ
Vergeet ook niet dat 802.11n (300N) een veel groter bereik heeft dan 802.11g (54 Mb/s). Ook de snelheid van 300N zal vaak minder dan de helft van de opgegeven 300Mb/s zijn. Probeer het eens met een cat.6 kabel op de router of rechtstreeks op de kabel modem.
Zelfs als de computer slechts een 100Mb/s ethernet heeft, zou dit al een hogere snelheid moeten geven dan draadloos.

kobus1960
Wat ook een factor kan zijn is het volgende, heb je meer draadloze apparaten in gebruik?
Als daar een G of zelfs een B apparaat tussenzit neemt je router altijd voor het hele draad-
loze netwerk G of zelf B snelheden aan, het laagste gebruikte protocol wordt dan standaard
in je netwerk (draadloos)

Puma
Je hebt een USB 2.0 apparaat welk op z'n best 5 a 6 MB/s zal halen. Dit zijn de betere USB sticks. Dus 120 Mbit is sowieso uitgesloten.

Je kunt het probleem heel simpel oplossen door je computer aan te sluiten met een kabel of draadloos te gaan via een PCI kaart.

Huiverig over installatie? Het stelt niets voor.
Kies je kaart uit: dit is wel een goeie en betaalbaar.
http://www.bol.co...0201300099

Maak je PC kast open (stroomkabel uit de voeding halen!)
Onderaan zie je van die, veelal, witte sleuven van circa 10 cm. Zie hieronder:

99729855

Druk nu de kaart met de aansluiting richting de achterzijde van de kast (kan ook maar op één manier in) in één van de sleuven en oefen voorzichtig druk uit met je duimen zodat het goed erin zit.
Doe je kast weer dicht en start je PC op. 9 van de 10 keer hoef je ook niets te installeren en je kunt direct Internetten.
Gewijzigd door Puma op 08-02-2011 21:34

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'haalt snelheid niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
snelheid monteur? Klacht over Ziggo 8 29-11-2016 09:20
Ziggo mail komt niet aan Instellingen software 4 23-11-2016 12:46
Scannen vanaf Printer gaat niet, vanaf PC wel Hardware instellingen 8 05-11-2016 14:49
Ziggo komt niet opdagen. Zucht. Algemeen 2 22-10-2016 15:52
Al 2 weken kan Ziggo mijn Ziggo modem niet in bridge-modus zetten Klacht over Ziggo 5 04-10-2016 14:53
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MisterSenseo04:19:45
| Black Tiger05:46:21
| fblemans07:35:16
| Puma08:07:17
| Matty08:14:08
| Zippo10:20:17
| Bitfreak11:21:26
| emiliovisser11:38:09
| buijs11:43:25
| Justin2313:08:06
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan