obey-robots.txt
06 December 2016, 13:06
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

verbinding na 5 min weg

schatdiali
Ik heb een goed functionerende internet aansluiting via ziggo. Nu heb ik eergisteren geprobeerd een 2e pc aan te sluiten, via een switch / router. na 5 min valt bij pc 2 de verbinding totaal weg. Stekker eruit en weer terug erin en dan heb ik weer 4 a 5 min verbinding waarna deze weer weg valt. Tevens geprobeerd om alleen deze 2e pc aan te sluiten dus kabel van modem direct naar de nieuwe pc. Ook op deze manier heb ik 4 a 5 min verbinding en dan valt t weer weg. Ik heb alles wat ik kon resetten gereset (modem etc) maar ook dit helpt niet. Ik heb echt een 2e pc nodig. Kom er alleen niet meer uit, ewordt er een beetje moedeloos van. Iemand een idee?

Undertaker
Welke windows heb je? (legaal of illegaal )
Welke anti virus heb je?
gebruik je dezelfde kabel als je van modem naar 2e pc gaat of gebruik je een nieuwe kabel tussen modem en pc 2?!
Je pc gescant of virussen of Spyware met BV: Malware bytes anti malware?
Je pc in veilige modes met netwerkverbinding opgestart hou je dan wel je verbinding?! (blijf F8 indrukken als je pc opnieuw start)

geef ons zoveel mogelijk informatie.
Met een hele vriendelijke groet,
Jeffrey.

Tv + Internet Z2 - Ubee EVW 3200 /
Samsung LE40B650/ Humax 5200C en 5300C / Harman Kardon AVR 255 Professional Audio Systems / Ps3 / Ps4 / Ipad3 / Iphone 5 Running 8.1.3

Voor de best werkende aansluiting van je Ziggo pakket doe Klikkerdeklik

Voor het nieuwe Ubee EVW WiFi-modem kun je volgens 1.Gateway Setup en 2.Gateway DHCP en 3.Wireless Radio de beste standaard instellingen verkrijgen om je verbinding stabiel op te zetten... 

Handleiding Ubee WiFi De handleiding van het Ubee WiFi Modem

Voor de beste draadloze resultaten, Windows auto update uit en hier de laatste drivers downloaden.

wongo
schatdiali schreef:
Ik heb een goed functionerende internet aansluiting via ziggo. Nu heb ik eergisteren geprobeerd een 2e pc aan te sluiten, via een switch / router. na 5 min valt bij pc 2 de verbinding totaal weg. Stekker eruit en weer terug erin en dan heb ik weer 4 a 5 min verbinding waarna deze weer weg valt. Tevens geprobeerd om alleen deze 2e pc aan te sluiten dus kabel van modem direct naar de nieuwe pc. Ook op deze manier heb ik 4 a 5 min verbinding en dan valt t weer weg. Ik heb alles wat ik kon resetten gereset (modem etc) maar ook dit helpt niet. Ik heb echt een 2e pc nodig. Kom er alleen niet meer uit, ewordt er een beetje moedeloos van. Iemand een idee?
Wanneer je met Ziggo op 2 pc's (tegelijkertijd) wilt internetten heb je niet voldoende aan een switch, dan heb je echt een router nodig. Ziggo heeft in principe maar 1 ipadres voor elke klant. Wil je meer dan moet je een router gebruiken. Het is sowieso aan te raden een router te gebruiken. Dat je 2de pc het ook niet goed doet wanneer de andere pc afgekoppeld is komt omdat het modem het ipadres heeft gekoppeld aan het mac adres van de 1ste pc. Voer een "ipconfig /release" uit op de 1ste pc voordat je de 2de aankoppelt. Of geef het modem de tijd om alles te vergeten: 10 minuten van de stroom af.

schatdiali
wongo schreef:
schatdiali schreef:
Wanneer je met Ziggo op 2 pc's (tegelijkertijd) wilt internetten heb je niet voldoende aan een switch, dan heb je echt een router nodig. Ziggo heeft in principe maar 1 ipadres voor elke klant. Wil je meer dan moet je een router gebruiken. Het is sowieso aan te raden een router te gebruiken. Dat je 2de pc het ook niet goed doet wanneer de andere pc afgekoppeld is komt omdat het modem het ipadres heeft gekoppeld aan het mac adres van de 1ste pc. Voer een "ipconfig /release" uit op de 1ste pc voordat je de 2de aankoppelt. Of geef het modem de tijd om alles te vergeten: 10 minuten van de stroom af.

Bedankt.
Modem 10 min uitschakelen heb ik al geprobeerd, heeft geen effect. "ipconfig/release ga ik vanmiddag ook nog maar eens proberen dan. en wat betreft de 2 pc's tegelijk laten draaien misschien anders toch maar even gaan kijken voor een router en hopen dat dat dan inderdaad het probleem oplost. Enig punt waar ik aan twijfel, waarom zou de switch nu niet werken met 2 pc's terwijl er eerder wel 2 pc's via deze switch gedraaid hebben.

wongo
schatdiali schreef:
Bedankt.
Modem 10 min uitschakelen heb ik al geprobeerd, heeft geen effect. "ipconfig/release ga ik vanmiddag ook nog maar eens proberen dan. en wat betreft de 2 pc's tegelijk laten draaien misschien anders toch maar even gaan kijken voor een router en hopen dat dat dan inderdaad het probleem oplost. Enig punt waar ik aan twijfel, waarom zou de switch nu niet werken met 2 pc's terwijl er eerder wel 2 pc's via deze switch gedraaid hebben.
Vandaar mijn "in principe"; ik heb ook wel eens gehad dat ik 2 ipadressen leek te hebben, want betrouwbaar was het toen niet.

MaXMhZ
Allereerst heb je er een router tussen nodig waarvan DHCP aan staat zodat deze verschillende IP adressen uitdeeld aand lokale computers.

Let er op dat in de router ook een release-tijd ingesteld moet worden, of deze op oneindig (altijd verbonden) gezet moet worden voor de verschillende computers.

Een andere mogelijkheid is om alle verbonden apparatuur handmatig van een statisch IP op het lokale netwerk te voorzien.

kobus1960
Het is in het verleden voorgevallen dat de Ziggo modems door een toeval wel 2 IP's uitdeelden.
Daar zijn die dingen niet geschikt voor, het kan zomaar zijn dat door in en uitschakelen een update
naar het modem is verstuurd die dit onmogelijk maken. Het thuisnetwerk en de uitgifte van IP
adressen hierin moet door eigen apparatuur geregeld worden, geen verantwoording Ziggo.
Kijk even in mijn onderschrift voor werkende router instellingen. De fameuze Senseo methode.Wink

Gilex
De senseomethode werkt idd!
Koppie koffie erbij en rustig aansluiten en voila een fijn werkende, en stabiele verbinding Wink
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......

kobus1960
Getracht de Senseomethode toe te passen bij Tele2 problemen, geweldig!!
Het is eigenlijk heel logisch nagedacht van ons pruttelpotje. (de beste manier) Pfft
Stel je router zo in, gelijk, en je bent van alle "gezeik" af.
Bij alle providers toe te passen.

MisterSenseo
Wow wat een complimenten allemaal !!! GrinGrinGrin
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbinding na 5 min weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
wegvallende verbinding Storing 6 06-05-2016 09:25
Cisco 3928 wel verbinding WiFi; geen internet Storing 5 07-03-2016 08:11
Verbinding valt steeds weg Storing 4 28-12-2015 15:34
Test met DS-Lite verbinding Algemeen 2 21-12-2015 21:35
verbinding HB met netwerk(modem) Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. 6 03-12-2015 00:29
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Black Tiger00:11:51
| Zippo00:14:37
| kezeltje00:43:45
| Desmark01:18:57
| buijs03:20:30
| jlebbink04:47:32
| Gilex05:55:33
| Matty11:45:53
| Drenthe201611:55:58
| Monteur_kees13:31:22
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan