obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Hakkelend beeld bij Discovery HD en Sport1
nessio
Oke, het heeft even geduurd maar ik heb de oplossing.
Het was niet de 9m HDMI kabel!
Het was ook niet het selchte kabeltje tussen ziggokastje en samsung 360

Het probleem is opgelost met de laatste update van de software
Het laden duurde heel erg lang en is 2x uitegvoerd.

Perfect beeld ook op het zog. verouderde kastje.

Die doos bij de TV zetten vind ik al helamaal niks
 
Nicholas
Nou, is inderdaad een poos geleden! Mooi dat ie het dan goed doet dat oude beestje ! Software-updates gingen we natuurlijk wel een beetje van uit dat die erop stonden. Maar maakt niet uit. Hij doet het! Cheer

Bedankt voor de terugkoppeling Thumbs Up
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
GraphicNizor
Wij hebben sinds een week on onwijs veel last van hakkelend beeld op NGC en Discovery en Discovery Investigation en word hier helemaal gek van
Kabel is niet langer dan een meter en hoogwaardig tv kabel gebruikt van kpn, Die heb ik ooit gekregen van iemand En de storing zoals we die nu hebben is niet normaal, Haast niet naar te kijken en het irriteert me best wel namelijk!

En ik kan de decoder niet updaten omdat software update grijs staat,
Help?
 
kobus1960
Opnieuw installeren wil weleens helpen, nadeel is dat je
eventueel favoriet lijsten opnieuw moet maken.
 
ZiggoUser
Zo, ik ben ook weer terug :o
Nadat ik voor de zoveelste keer alle kabels had losgetrokken en teruggeplaatst, inclusief in de meterkast, heeft het een tijdje zonder problemen gedraaid. Totdat...... ja, tot een paar dagen geleden. Het zijn weer precies de Sport1 HD zenders 401 en 402 die hakkelen en stotteren vooral zodra de overzichtsbeelden van links naar rechts gaan (pannen).

Signaalsterkte is tussen de 75 en 80.
BER is meestal 0, maar wil af en toe een 1 of 2 geven, dus verwaarloosbaar.
Updates niet beschikbaar (grijs).
720p of 1080i output maakt niet uit, zelfs bij 576p treedt de storing op.

Wel zag ik dat in de meterkast een splitter hangt, maar ik heb slechts op 2 uitgangen iets aangesloten. Maken die overige uitgangen dan nog verschil voor het signaal? Of is de sterkte sowieso wel voldoende of misschien toch te weinig?

Ik zit te denken aan een aantal dingen om te proberen:
- signaalversterker in de meterkast
- nieuwe splitter in de meterkast
- nieuwe coax onder de vloer doorleggen (eerst even los testen)
- vervanger voor de Samsung 360 decoder aanschaffen (humax?)

Ben benieuwd hoe de kenners van nu erover denken *thumbs*

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 19 2013 20:09:00:

Ik vond overigens op het forum van de buren dit: ziggo-gebruikers .nl/forum/showthread.php?t=39278
Blijkbaar komt dit specifieke probleem vaker voor bij de Sport1 HD zenders op een Samsung360HD decoder. Helaas is dat topic gesloten, dus kan er geen vervolgvraag stellen. Iemand een idee waar je daarvoor terecht kan?
Gewijzigd door ZiggoUser op 19-02-2013 20:31
 
Zippo

Quote

ZiggoUser schreef:
Wel zag ik dat in de meterkast een splitter hangt, maar ik heb slechts op 2 uitgangen iets aangesloten. Maken die overige uitgangen dan nog verschil voor het signaal? Of is de sterkte sowieso wel voldoende of misschien toch te weinig?


Die uitgangen hebben verschillende versterkingsfactoren, je kunt dus eens testen of dit verschil maakt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
ZiggoUser
Ah kijk eens, heel logisch, maar had daar nog niet aan gedacht!! Thumbs Up
Ik ga het z.s.m. eens proberen!

Er hangen ook nog loze kabels aan 2 van de 4 uitgangen, die gaan naar enkele ongebruikte outlets in het huis. Zou het voor het signaal en/of storingen nog veel verschil maken als ik die loskoppel? Of wordt het signaal standaard verdeeld over de 4, ongeacht of er iets achter zit?
 
Zippo
Ik zou die afkoppelen en de bijbehorende afsluitdopjes er weer op draaien. (volgens mij zijn die afsluitdopjes weerstandjes van 50 a 75 Ohm).

Minder kans nu dat loze kabels storing oppikken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
Die dopjes zijn noodzakelijk voor de niet gebruikte uitgangen voor de
versterker. Kan je flink last van hebben als je ze niet gebruikt. Dopjes
zijn allen gelijk, gewoon voorzichtig erop draaien.

Die samsung 360HD decoder heeft z'n langste tijd gehad hoor, zijn hier
allebei in een half jaar tijd gesneuveld met soortgelijke klachten. Kan
ook niet met interactief HD omgaan.
 
ZiggoUser
Bedankt Kobus en Zippo.
Dan ga ik eerst eens bij de bouwmarkt van die afsluitdoppies proberen te scoren. De splitter en kabels hangen er namelijk al sinds de verhuizing, dus de dopjes zijn foetsie.
Poging 2 zal een losse nieuwe coax kabel richting tv worden.

T.z.t. zal de Samsung wel worden vervangen, maar als het voorlopig met dopjes en kabels kan, dan graag.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hakkelend beeld bij Discovery HD en Sport1', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
dubbel tv beeld Digitale radio of televisie storing : 8 30-07-2018
Beeld en geluid synchronisatie Algemeen : 1 20-08-2017
fout Ziggo betekent 72 uur wachten op beeld Klacht over Ziggo : 10 08-02-2016
groen beeld Philips tv Algemeen : 4 24-12-2015
Horizon mediabox beeld loopt vast. Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 20-09-2015
Advertentie