obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
aanpassen subnetmasker
klopping
Sinds 2 dagen zit ik bij ziggo en bij mij is de nieuwste ubee router geinstalleerd. Nu staat default de subnetmasker op 255.255.255.0. Voor mijn thuis situatie moet dit 255.255.0.0 worden. Ik zie nergens binnen de modem dat ik dit kan aanpassen,. Weet iemand misschien hoe ik dit kan aanpassen.
 
kobus1960
Zo te zien gebruik je in de thuissituatie meer dan 1 pc.
Je gebruikt dus een router als het goed is.
Als je daarin je WAN op dynamisch zet maakt het subnet van
de Ubee niet uit. Dan kan je middels je router gewoon je eigen
subnet blijven gebruiken. Je moet immers je router op DHCP aan
zetten, de Ubee geeft in het juiste geval maar 1 IP adres af, mocht
dat bij toeval meer zijn, dan ligt de fout bij Ziggo.
 
wongo

Quote

kobus1960 schreef:

Zo te zien gebruik je in de thuissituatie meer dan 1 pc.
Je gebruikt dus een router als het goed is.
Als je daarin je WAN op dynamisch zet maakt het subnet van
de Ubee niet uit. Dan kan je middels je router gewoon je eigen
subnet blijven gebruiken. Je moet immers je router op DHCP aan
zetten, de Ubee geeft in het juiste geval maar 1 IP adres af, mocht
dat bij toeval meer zijn, dan ligt de fout bij Ziggo.

Klopping is een nieuwe klant,
Volgens mij heeft hij/zij de nieuwe modem-router-combinatie van ziggo. Die kan dus prima meerdere adressen uitdelen. Maar het probleem is dat het subnetmask niet kan worden gewijzigd. Als dat in het verleden wel kon met de eventuele eigen router dan zal die weer moeten worden gebruikt. Ziggo modem-router eventueel in bridgemode.

Vraag aan betrokkene: waarom is een subnet mask van 255.255.255.0 niet voldoende ?
 
kobus1960
Excuus Frown Dat had ik niet goed gelezen/begrepen. Ik heb de handleiding doorgenomen van
dit nieuwe modem, in punt 8.2 zie ik wel dat je het VPN gebeuren zelf kan instellen.
De basissetting laat inderdaad zien dat je het standaard subnet niet meer aan kan passen.
Een reden te meer om een eigen router te blijven gebruiken, je wil toch baas over eigen net zijn.

Maar misschien ziet onze netwerk/koffie goeroe dit anders, Senseo komt vast nog langs dit weekend.
Ondanks zijn drukke schema dit weekend. Grin
 
MisterSenseo
Even tussen alle drukke bezigheden door,daar ben ik........Pfft

Ik heb die handleiding doorgenomen,vluchtig,maar volgens mij moet men zich niet drukmaken om het subnetmask.
Aangezien het een modem/router combi betreft kun je never een conflict krijgen,als je geen extra router gebruikt,ik zie er geen kwaad in en volgens mij moet het feilloos werken.
Zoals bij het losse modem het IP 192.168.1.1 is en de meeste routers ook,is dit natuurlijk helemaal niet aan de orde met het nieuwe apparaat.
Het maakt volgens mij geen moer uit of het 255.0.0.0 of 255.255.0.0 of 255.255.255.0 of 255.255.255.255 is.
Je hebt met een combi apparaat te maken en daarmee race je het net op................
In mijn ogen lekker laten staan en je nergens druk om maken zolang alles naar wens werkt.

Zo,en dan nu terug naar mijn drukke bezigheden........ ( met een vette knipoog naar KOBUS )
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
klopping
Ik zal mijn situatie wat verhelderen. In de meterkast heb ik de nieuwste draadloos ziggo ubee modem staan ( 192.168.178.1). Op de eerste etage mijn Draytek (192.168.1.1). Ik vind het wel handig om beide routers zo te laten staan want zo heb ik overal in en rond het huis een sterk draadloos signaal. Mijn probleem is nu dat ik apparaten binnen de 2 wolken (168 en 178) niet kan bereiken. vb: mijn mediaplayer hangt aan de ziggo router en mijn nas hangt aan de draytek.
Nu had ik van een kennis vernomen dat ik de subnet iets meer open moest zetten om de apparaten met elkaar te kunnen laten communiceren, vandaar mijn vraag hoe ik op de ubee de subnetmask kan aanpassen. Als iemand een ander (beter) idee heeft dan verneem ik dit graag.
 
MisterSenseo
Wat dacht je van Draytek 192.168.178.2/255.255.255.0 geven en portforwarden van de NAS poort doorzetten naar je Draytek vanaf je Ziggo modem ? Bijv. NAS wordt 192.168.178.15 dan forward je die vanaf modem naar Draytek en die zet je ook door naar NAS.
In één klap je hele probleem opgelost.
Alleen je Draytek dus 192.168.178.2/255.255.255.0 geven.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Ik zou de Draytek op IP 192.178.1.100 zetten.
Vervolgens DHCP van de Draytek uitzetten, zodat de Ubee alle IP's in
je netwerk uitdeelt (behalve de Draytek, die zet je immers zelf}.
Zo kun je ook allebei de draadloze gedeeltes benutten.
Op die wijze kan alles communiceren in mijn optiek.

Om de Draytek om te zetten sluit je m even via de LAN-LAN poort op een pc aan.
Zonder verder netwerk, dan kan je die even rustig instellen. Als die klaar is,
spanning eraf, WAN aansluiten op je Ubee en gaan.

Edit; Voor m'n beurt geschreven, dacht dat je het druk had KOFFIEBOON Grin
 
MisterSenseo
Hey POLO-freak mag ik ondertussen ook een happie eten en ff me forumkikkertjes blij maken ?
PfftPfftPfftPfftPfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Hahhhhhh, ik blijf m'n Skoda trouw, was een voorbeeld.Pfft
Eetse en een fijn weekend verder. Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aanpassen subnetmasker', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aanpassen abbo i.c.m. HD recorder Algemeen : 12 13-01-2013
Aanpassen Wireless 802.11 band Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 27-12-2012
Ubee WiFi-modem Aanpassen WPA2-PSK geeft foutmelding Radius server ip Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 10 08-11-2012
Advertentie