obey-robots.txt
02 December 2016, 19:04
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 44% [4 stemmen]
44% [4 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 56% [5 stemmen]
56% [5 stemmen]

Stemmen: 9
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ubee Wi-Fi Modem

VoilaDigital
Geachte Ziggo-genoten,

Sinds gisteren hebben wij het alles-1 basispakket. Opzich werkt de verbinding zelf uitstekend maar ik heb daarnaast nog een vraag.

Wanneer we met de laptop inloggen op de modem (Ubee Wi-Fi) zegt hij dat hij verbonden is met het netwerk. Signaalsterkte is goed, aanmelden gaat prima. Het probleem is alleen dat er alleen 'lokale toegang' is en geen toegang tot internet.

Als ik op de site van ziggo lees staat er het volgende:

"Met draadloos internet kun je zonder kabels internetten. Ook kun je meerdere computers (zowel draadloos als per kabel) aansluiten op het internet. Voor een draadloos netwerk (WI-FI) heb je een Wi-Fi modem of een draadloze router nodig. "

Hiermee zou dit toch moeten gaan? Of heb ik nog iets extra nodig?

iemand zo vriendelijk om mij in het antwoord van mijn vraag te voorzien?

Ziggo-WebCare_Simone
Goedemiddag,

Ik zou graag willen kijken wat er aan de hand is maar heb wel uw gegevens nodig.

Kunt u mij uw postcode en huisnummer in een PB ( Privé Bericht ) sturen zodat ik kan kijken wat er aan de hand is?

Alvast bedankt.

Groet,

Sony

Edit mod : gezien de aanmelding van de topicstarter de term PB even aangepast.......Wink
Gewijzigd door MisterSenseo op 20-05-2011 12:08
Ziggo WebCare

kobus1960
Heb je de updates van Windows allemaal binnen gehaald?
Ook de optionele? Ik heb het al een aantal keren meegemaakt
bij laptops dat de WLAN drivers niet up to date zijn. Dan kan
effect hebben wanneer er een nieuw modem/router geplaatst wordt.

redcar01
Ik heb hetzelfde probleem, wel verbinding via UTP, niet via Wifi, kan ook, via wifi de router niet in op
IP: 192.168.178.1 ik heb een Ubee EVW 3200 modem.

Ik denk dat er bij het activeren iets is mis gegaan, hij gaf de melding activatie mislukt probeer het opnieuw.
Het opnieuw uitvoeren gaat hellaas niet meer.

De fout die ik had gemaakt is bij het activeren heb ik een D-Link wifi router gebruikt die aan de UTP kabel hing.

Er is dus wireless geactiveert.

Wie weet raad? Ik heb Ziggo gebeld maar die zeggen dat ik een tweede lijns monteur daar over moet bellen.
Die is s'avonds niet berijkbaar, en ik kan overdag niet bellen i.v.m. werk.

Alvast vriendelijk bedankt!

kobus1960
Is dit het IP adres van de Ubee? Dat kun je terugvinden in de eigenschappen van de
verbinding als zijnde Standard Gateway. Wat je noemt is wel heel ongebruikelijk.

Ik heb hetzelfde probleem, wel verbinding via UTP, niet via Wifi, kan ook, via wifi de router niet in op
IP: 192.168.178.1 ik heb een Ubee EVW 3200 modem.

redcar01
192.168.178.1 dat is de standaard gateway van de Ubee, wel benaderbaar via de UTP kabel.

Het werk allemaal prima maar niet via de wifi van de Ubee.

kobus1960
Oke dan, weer wat geleerd Cool, Je kan de interface van de Ubee wel benaderen?
Zo niet, geef m even een reset aan de achterkant, zit naast de telefoonaansluiting.
Dan staat alles weer zoals ie geleverd is. Als internet dan gewoon werkt (UTP) weet
je gelijk of ie aangemeld is. Zo niet even opnieuw doen, werkt dat ook niet, morgen
even 1200 bellen en aan laten melden, is voor 1200 seconden werk.
Wat dan nog kan v.w.b. je wireless signaal, je SSID kanaal aanpassen, mooiste is
oneven. Hoe je dat doet staat hier onder punt 7.1.

VoilaDigital
Bij mij heb ik het ook nogsteeds niet voormekaar gekregen het wereldse web draadloos te krijgen. Ook het netwerk als prive markeren zoals hier boven getipt werd heeft niet geholpen.

Daarnaast vraag ik me af of het mogelijk is om met meerdere computers gebruik te maken van dezelfde verbinding met het Ubee modem. Hier zal vermoed ik toch wel een router voor nodig zijn.

kobus1960
De topicstarter heeft/had een probleem met de nieuwe Ubee WiFi modem/router.
De al bestaande Ubee modems geven 1 IP adres uit, wil je meerdere pc's
gebruiken heb je idd een router nodig.

Undertaker
In de nieuwe Ubee zitten 4 poorten, dus je heb geen router nodig Kobus :O
Alles wat je nodig hebt zit daarin, heb hem naar volle tevredenheid draaien 2,4 en 5GHZ wifi.
Ding werkt als een kanon!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ubee Wi-Fi Modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 5 22-10-2016 22:23
Al 2 weken kan Ziggo mijn Ziggo modem niet in bridge-modus zetten Klacht over Ziggo 5 04-10-2016 14:53
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo 8 01-10-2016 10:06
verhuizing van modem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 2 31-07-2016 02:25
cisco EPC3925 modem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 8 03-07-2016 10:42
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Zippo01:25:11
| Desmark02:22:46
| MisterSenseo03:39:41
| bertusdh04:37:47
| Black Tiger07:09:15
| Gilex08:38:54
| jlebbink10:38:23
| frankgr17:48:32
| Bitfreak20:58:51
| Hefaistos21:28:16
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan