obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Cisco EPC3212 (modem) i.c.m. Cisco WRT54G (router)
MoiNo
Hallo,

Enige tijd geleden een nieuw modem (Cisco EPC3212) van Ziggo ontvangen met het oog op de op handen zijnde snelheidsverhoging en deze geactiveerd. De modem haalt de beloofde snelheid van boven de 40Mbit/s mits rechtstreeks aangesloten op de PC zonder tussenkomst van mijn Router (LinkSys WRT54G met aangepaste Tomato firmware v1.28.1816 reeds opnieuw geconfigureerd volgens http://members.ziggo.nl/mistersenseo/routerinstelling.jpg.
Echter, zodra ik mijn router er weer tussen plaats komt de snelheid niet boven de 20 Mbit/s.

Bijkomend probleem is dat het modem slechts 1 LAN-poort bezit en GEEN wifi-ondersteuning biedt.
Oftwel, snelheidsverhoging werkt wel, maar dan NIET in combinatie met andere apparatuur.

Wie is er bekend met dit probleem en heeft een mogelijke oplossing? (Kobus???)

Mvg,
Roberto



Reactie Kobus:


Hallo Roberto,

Heb je het IP adres van de router zelf, dus buiten het DHCP verhaal ook aangepast naar
192.168.123.254?? Het normale IP adres van de router kan conflicten geven met het modem.
Voorts kan je de router even andere DNS adressen geven, te weten 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Mocht dat niet lukken, even de hele boel van spanning halen, echt ALLE stekkers uit het modem
halen, 10 minuten wachten, hele boel weer aansluiten, modem aan, router aan (in die volgorde),
dan pas pc's aan. Telkens dus rustig wachten tot alles opgetart en tot rust is.

Graag in het vervolg deze vragen in een eigen topic in de juiste rubriek op het forum stellen.
Dan kan iedereen meelezen en er misschien zijn/haar voordeel mee doen.

Succes, Kobus
Gewijzigd door MoiNo op 08-06-2011 17:09
 
Zippo
Het probleem is de WRT54G. De doorvoersnelheid in de router zelf is te laag.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MoiNo
Helaas, iets te optimistisch geweest, snelheid blijft 20 Mbit/s.

Ik snap er geen snars van...
Gewijzigd door MoiNo op 08-06-2011 17:52
 
MisterSenseo
Ik denk dat Zippo gelijk heeft,die WRT54G heeft een te lage doorvoorsnelheid.
Als je de mogelijkheid hebt,koop een router die minstens WAN en LAN 1000 Mbit oftewel GB heeft.
Voorbeeld is Linksys E2000 of E3000 of E4200,zijn allen goede draadloze routers.
Of degene die Kobus in zijn onderschrift heeft schijnt ook "aardig" te werken,met een knipoog naar Kobus.......Pfft

"Klik" en "klak" in mijn onderschrift werken zeker mee aan stabiliteit en snelheid,maar eerst de juiste apparatuur hebben is een pré...........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MoiNo
Ik ben nog steeds niet (helemaal) overtuigd dat ik perse een nieuwe router moet aanschaffen.

Wat ik namelijk niet snap is dat Cisco destijds adverteerde met de informatie dat de LinkSys WRT54G router gegarandeerd 54Mbit/s draadloos moet halen. Of ze hadden geen gelijk (en hebben de boel dus belazerd), of het zit 'm in een of andere instelling binnenin de router (laatste Tomato firmware voor de LinkSys WRT54G).
 
MisterSenseo
Ze hebben de boel belazerd...........54 Mbit draadloos is werkelijk max 23 Mbit en geen bite meer......er komt nu ook pas naar boven dat je het over draadloos had de hele tijd en dan is het verhaal simpel............weggooien dat ding en vervangen voor een 300 Mbit of meer..........die 20 Mbit die je draadloos haalt is bij meer dan 5 meter afstand zelfs al heel goed !
Klinkt heel vervelend maar die WRT54G zal bedraad misschien wel de 40 Mbit halen maar draadloos never nooit.
Bij de volgende snelheidsverhoging zal jouw router zelfs bedraad de snelheid niet meer halen want hij zit nu ongeveer al op zijn max wat hij bedraad doorgeeft.
Voorbeeld........... : de WRT320N haalt met GB WAN en 300 Mbit WLAN bedraad niet meer dan 150 MBit en draadloos niet meer dan 80 Mbit.
Complete oplichterij van de fabrikanten,maar doe er maar iets tegen......helaas

Advies.......... : koop bijvoorbeeld een TP-Link of een Linksys met in ieder geval GB WAN,LAN en 300 Mbit WLAN en je kunt de komende jaren vooruit..........tegen de tijd dat we weer verhoogd worden komen er wel routers uit die hogere snelheden aankunnen.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Ik sluit me aan bij Zippo en vervolgens Senseo, en ja, die TP link is een fijn ding.
Hiervoor een Linksys 54G gehad, dat liep met Tele2 Fiber al niet lekker.
Die liet bekabeld al 25 % vallen na verloop van tijd. Voel ff of die Linksys warm
wordt bovenop, 10 tegen 1 kan je net geen ei bakken, is hier niet tegen bestand.
 
MoiNo
Even voor de duidelijkheid: ook BEDRAAD komt mijn snelheid niet boven de 20 Mbps uit.
Ik heb nu bijna 8 jaar gedaan met mijn router dus mag er best wel weer eens een andere komen, maar hij doet het nog prima. Het is een uitdaging om vervanging zo lang mogelijk uit te stellen (om duurzaamheidsreden). Vandaar dat ik nog niet opgeef. OK, het is inmiddels wel duidelijk dat ik wireless de maximale snelheid nooit zal halen, maar dat hoeft wat mij betreft (nog) niet, want alleen mijn wired desktop moet snel kunnen leechen.
 
MisterSenseo
Duidelijk,en natuurlijk is het leuk om er zo lang mogelijk mee te doen,maar aangezien je direct op je modem de snelheid wel haalt is het vrij logisch te denken dat je router toch wel op slijtage-niveau 99% zit........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MoiNo
Om het topic bij deze toch maar af te sluiten (ja, ik geef me gewonnen, er moet een andere router komen) als aanvulling het volgende citaat volgens wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/802.11g)

"Een derde modulatie standaard werd goedgekeurd in juni 2003: 802.11g. Deze standaard werkt in de 2.4 GHz-band (net als 802.11b, maar heeft een theoretische maximum doorvoersnelheid van 54 Mbit/s. Maar net zoals bij 802.11a worden meestal snelheden rond de 25 Mbit/s gehaald."

Bij deze geef ik mijn "verzet" dus op. AngryEr gaat een andere router komen... (maar ik blijf erbij dat "slijtage" NIET de oorzaak is van de lage snelheid. De techniek (incl. bepaalde hardwarecomponenten) is gewoon te oud en men heeft destijds geadverteerd met de theoretische doorvoersnelheid, nl. 54 Mbit/s.

CoolConclusie: de bij een nieuw product vermelde specificaties zijn in eerste instantie (voornamelijk) theoretische waarden en GEEN garantie voor de praktijk.

Bedankt iedereen voor zijn/haar bijdrage
Gewijzigd door MoiNo op 11-06-2011 08:59
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC3212 (modem) i.c.m. Cisco WRT54G (router)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Advertentie