obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Wat staat er nu precies dicht aan poorten bij Ziggo?
MaXMhZ
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Wink

Zo heb ik zelf een mediafire premium account waar ik veel files op host ter ondersteuning van de download sectie van een website waar ik senior admin ben. Zelfs het gebruik van download accelerators is toegestaan. Smile
Dat kost me niet al te veel, iets van $7 per maand (paypal).

Ze gooien je er natuurlijk wel af als je de regels niet in acht neemt (intellectueel eigendom etc.)
 
Black Tiger
Ja van die meerdere wegen is me ook wel bekend, ik loop al een paar jaartjes mee.Wink
Ik kan ze bijv. ook op mijn eigen externe server zetten, daar gaan straks ook de mailservers naar toe namelijk. Maar dan moet ik de bestanden daar weer gaan uppen etc. is me te omslachtig. Ik wil dat gewoon thuis houden.
Maar dat schijnt dus te kunnen, geen probleem dan. Als ze dat later dicht knallen verhuis ik wel weer van provider, misschien hebben we dan wel eindelijk eens fiber hier.Smile

Ben alleen benieuwd wat Kobus1960 nog voor beperkingen weet betreffende dat nieuwe wifi modem.
 
MaXMhZ
Van wat ik er over gehoord heb is de WiFi modem een vrij standaard ding.
Docsis 3 (uiteraard), 2 poort SIP, 4 poort LAN.

Volledig zelf in te stellen (de WiFi kan wel aan-uit).

Sinds dit weekend staan er betere gegevens op de Ziggo site;
[url]https://www.ziggo.nl/#help/internet/hulp-bij-draadloos-internet/hulp-bij-draadloos-internet
[/url]

Het duurt een paar seconden voor de info er is. Wink
 
Zippo
Hoi Richard! Ben je Telfort zat?

Quote

Black Tiger schreef:
Uitgaand is 25 beperkt tot de eigen smtp server, dat is me ook bekend.


Inderdaad als je smtp poort 25 gebruikt dan heb je een limiet van x aantal mailtjes per uur.

Ik gebruik echter uitgaand poort 587 (smtp ssl) en 465 (imap) zonder problemen.

Over andere poorten kan ik geen zinnige uitspraken doen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Heej Zippo.

Ben Telfort nog niet helemaal zat, maar het moet niet gekker worden. Nieuw modem en hups daarna tot 2x toe internet traag, dns vliegt er uit. Eerste keer na een herstart weer een aantal dagen goed.
De tweede keer nu heb ik de opendns server als eerste dns ingevoerd en dat gaat voorlopig goed, maar ik wordt het onderhand een beetje moe, wil wel zo'n interactieve hd ontvanger voor goedkoop en sneller internet.Smile

Dus ja ik ben sterk aan het twijfelen, alhoewel Telfort goed zijn best heeft gedaan voor me.
 
Zippo
Werk hier met de dns servers van ziggo die werken voor mij het beste, maar er zijn ook gebruikers die de dns van google of opendns hebben ingesteld voor betere performance.

Groetjes Wim (Zippo | SimOnly)
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Ik denk dat als ik Ziggo heb dat ik geen andere servers meer hoef in te stellen. Moet zeggen dat Telfort vooralsnog goed blijft draaien met andere DNS servers.
Ook de cpu van het modem zit nu op 0% (normaal 71%).
Dus er zal toch ergens iets mis zijn met die firmware ofzo. Maar ondanks dat ben ik nu toch aan het denken om naar Ziggo te komen.

Gisteren belde me nog iemand van Ziggo zakelijk. Ze waren ook wel geinteresseerd in mijn argumenten voor kleine wijzigingen aan te brengen voor echt kleinere eenmanszaken, voor wie Ziggo zakelijk vergeleken met particulier toch net wat te duur is of snelheid te laag vergeleken met de prijs.
Dus wie weet....

Eerst nog even zien dat ik de zaken die nu thuis nog draaien eens elders goed onder ga brengen.
 
javink
Er moeten wel poorten dichtstaan op het nieuwe wifi modem. Uitgaand voip geen probleem maar binnenkomend niet aan de praat te krijgen . nog met de oude fritzbox nog met nieuwe gigaset n300 . Port forwarding, port triggering , apparaat in de DMZ plaatsen , firwall in de UBEE uitzetten niets helpt
 
johang

Quote

kobus1960 schreef:

Quote

Dit laatste is een ervaring gedaan door Kobus1960,niet mijn eigen ervaring.

Niet met een nieuw WiFi modem (nog niet), wel met een modem en eigen router.
Dat geeft geen enkel probleem.

Laat deze site even draaien om je poorten te testen en je bent klaar.

Heb je dus een kennis met Ziggo, laat die site even draaien en je bent verlost van\
je twijfel v.w.b. poorten.



De betreffende site werkt dus niet meer
helaas
 
kobus1960
Bij deze; https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat staat er nu precies dicht aan poorten bij Ziggo?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie