obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Geen telefoon & internet, monteur pas over twee weken
AvdLaan
Sinds drie maanden regelmatige storingen digitale tv en uitvallen internet.
Aangemeld via contactformulier: reactie van ziggo; u moet bellen.

Sinds gisterennacht internet eruit, dus vanmorgen met de mobiel het dure nummer 0900 maar gebeld. Krijg het callcentrum en na een korte diagnose dat het modem offline is (daar belde ik ook over) volgt de melding dat er een monteur moet langskomen (prima), eerstvolgende mogelijkheid 5 juli.

Het abonnement is toch echt 24/7 internet & telefonie, en dan een monteur na twee weken.

VOLKOMEN BELACHELIJK EN ONACCEPTABEL DAT MEN DIT ALLEEN AL DURFT TE ZEGGEN.

Je kan mij niet wijsmaken als ict'er dat er pas over twee weken een monteur beschikbaar is in dit soort gevallen.

IK DURF GEEN VAN MIJN KLANTEN NOG ZIGGO AAN TE RADEN ALS DIT ZO DOORGAAT.

Weet iemand een e-mail adres of telefoonnummer anders dan het algemene 0900 nummer waar je echt een klacht in kan dienen, want dit is niet acceptabel. De zakelijke klanten kunnen tenslotte wel 24/7 terecht en de particulieren niet ? Lijkt de overheid wel, daar is de grootste middenmoot ook altijd het haasje.
 
MaXMhZ
Dat 0900 mummer is zo duur nog niet.

Het is wel een erg slechte prijs - kwaliteit verhouding.
Ik zou er dan ook geen oplossing van verwachten.

Ter vergelijking; anno.nu telefonische helpdesk 0,25 €min+ mobiel kosten nog ook,
maar wel snel iemand aan de lijn die het probleem meestal direct oplost binnen 10 min.

Duur is een relatief begrip. Het gaat meer om adequaat optreden van HD medewerkers.
 
Black Tiger
Ben ik niet met je eens. Ik vind 25 cent per minuut wel aan de dure kant, ongeacht het kwaliteitsniveau.
De meesten hebben 10 of 15 cent per minuut. Eer je vaak door de hele IVR heen bent, ben je al snel 2 minuten of meer kwijt.

Natuurlijk is adequaat optreden ook belangrijk, maar dat geldt voor elke provider.

Iemand echter 2 weken zonder internet laten zitten (en dus ook zonder telefoon!!!) vind ik echt niet kunnen in deze tijd en inderdaad onacceptabel.

Quote

De zakelijke klanten kunnen tenslotte wel 24/7 terecht en de particulieren niet ?

Hoho... hier moet ik toch geven op de rem trappen. Zakelijke klanten kunnen volgens mij ook niet 24/7 terecht maar zullen in zo'n geval wel sneller geholpen worden. Denk er echter wel aan dat deze ook een abonnement met een SLA (Service Level Agreement) hebben en dat dit abonnement een stuk duurder is dan het particuliere abonnement.
Jij kunt dus ook die service krijgen, moet je wel ook hetzelfde betalen als de zakelijke klanten. Dat is iets waar velen geen rekening mee houden.

Quote

Sinds drie maanden regelmatige storingen digitale tv en uitvallen internet.
Aangemeld via contactformulier: reactie van ziggo; u moet bellen.

Jammer te zien dat er hierin ook nog steeds niets is verandert sinds 10 jaar geleden.
 
AvdLaan

Quote

MaXMhZ schreef:

Dat 0900 mummer is zo duur nog niet.

Het is wel een erg slechte prijs - kwaliteit verhouding.
Ik zou er dan ook geen oplossing van verwachten.

Ter vergelijking; anno.nu telefonische helpdesk 0,25 €min+ mobiel kosten nog ook,
maar wel snel iemand aan de lijn die het probleem meestal direct oplost binnen 10 min.

Duur is een relatief begrip. Het gaat meer om adequaat optreden van HD medewerkers.


Duur is een relatief begrip, daar kan ik in meegaan maar niet in het feit dat de storing niet door mij word veroorzaakt, maar ik wel moet betalen om geholpen te worden en dat vind ik een kwalijke zaak ook al doen andere providers dat ook. Stel je voor dat je met een garantieartikel in de winkel komt en je moet eerst 2 euro betalen voordat je geholpen word, dat pik je toch ook niet ?
 
jaline
Waar ik sinds november 2010 Ziggo Alles in 1 heb, en over het algemeen tevreden ben, hebben mijn ouders sinds 26 maart hetzelfde pakket, en de zelfde modem, en vanaf dag 1 grote problemen.

De modem, zo vertelde de HD medewerker mij, gaat continu online-offline. Dat betekent dus dat het heel onvoorspelbaar is of mijn ouders wel of geen internet en telefonie hebben. En ze blijven maar bellen met hun mobiele telefoon. En iedere keer wordt hetzlefde riedeltje opgelepeld. Modem resetten, stekker eruit blablabla. Maar het helpt niets.
Mijn vader(eind 60) is er behoorlijk ge-emotioneerd over, want hij gaat er vanuit dat zijn telefoon gewoon werkt en dat hij kan bellen.
En wat doet Ziggo?? Ze blijven beloven en beloven, en bellen dus niet terug met een oplossing.
2 Medewerkers hebben de hoorn er al opgeknald omdat mijn vader echt heel boos werd.
Je mag namelijk heel veel betalen, maar qua service laten ze zien dat ze hierin echt te kort schieten.
Uiteindelijk heb ik maar weer eens gebeld. Een jongeman hoorde mijn verhaal aan, en beloofde mijn vader terug te bellen. Dit is anderhalve dag geleden, en er is nog niet gebeld.
Volgende week donderdag kan er pas een monteur komen.
Toen ik vroeg hoe het dan zat met spoedreparaties kon hij me niets vertellen.

Ze zijn er flauw van, en het is dat ik geen problemen heb, maar ik kan me heel goed voorstellen dat mijn ouders graag gillend terug willen naar hun oude provider!!!
 
Black Tiger
Even heel kort:

Quote

maar ik kan me heel goed voorstellen dat mijn ouders graag gillend terug willen naar hun oude provider!!!

Dat lijkt me geen probleem. Indien er zoveel problemen zijn en zovaak gebeld is geworden, kunnen je ouders schriftelijk (liefst aangetekent) een klacht naar Ziggo sturen.
Daarin moeten ze vermelden dat ze al zo lang problemen hebben (liefst met enige probleemuitleg) en het euvel nog steeds niet opgelost is ondanks diverse telefoontjes.
Dat ze van mening zijn dat Ziggo derhalve een wanprestatie levert en Ziggo nog 3 weken de tijd geven om het euvel definitief op te lossen.
Indien het dan niet gebeurt is, dat ze dan per die datum ook hun contract met ingang van onmiddellijk opzeggen en als opgezegd beschouwen.

Zoiets is juridisch juist en in die situatie zijn ze ook niet gebonden aan eventuele contractperioden van een jaar.
Maar zoals gezegd moeten ze wel een redelijke periode de tijd geven het euvel op te lossen en 3 werkweken is zeer zeker ruim voldoende.

Evt. kun je bij een jurist nog even te raden gaan voor wat mooiere tekst, maar er zijn ook al wel voorbeelden van op internet te vinden als je even zoekt. Deze methode wordt wel eens vaker gebruikt bij weerbarstige providers.

Ik heb even voor je gezocht, hiero:
http://juridisch.opstellen.net/Voorbe...nprestatie (klik)

Dus eerst die brief met termijn voor het fixen van het probleem, en daarna deze voorbeeldbrief om daadwerkelijk op te zeggen.
Gewijzigd door Black Tiger op 23-06-2011 00:49
 
kobus1960
Ziggo alles in 1 contracten lopen zowiezo per maand, dus voor einde van de maand
opzeggen betekend ook einde van de volgende maand exit. Zou nog fijner zijn als
iemand van "Ziggo Webcare" dit even meeleest en 2 getroffen klanten uit de brand helpt.
 
jaline
Mijn moeder zit vanaf 9 uur al hier bij mij thuis met Ziggo aan de telefoon. De 1e keer wordt het gesprek verbroken, waardoor ze nog een keer terug moest bellen.
Gelukkig bellen we gratisSmile

De 2e keer krijgt ze een jongen aan de telefoon die haar dossier niet goed leest. Hij stelt voor een monteur te laten komen welke pas op 4 juli kan komen.
Mijn moeder zegt hem dat hij zijn informatie goed door moet lezen en dat er een monteur gepland staat voor 30 juni.
dan zegt hij opeens dat er een spoedprocedure staat, maar niet weet wanneer deze uitgevoerd wordt. Kan ook wel volgende week zijn zegt hij.

Mijn moeder wil graag een goede oplossing waardoor zij als klant tevreden kan zijn. Maar de jongeman kan deze niet bieden. Hij blijft bijna 20 minuten aan de telefoon met onzin praat. Geen excuses, of vervelend dat het zo moet lopen.
Een meerdere spreken mag niet, die zijn daar niet voor.

Een klachtenafdeling is er niet, dat kan alleen schriftelijk of per email.


En nu???? Zijn we nog geen steek verder en zijn we bang dat we echt tot volgende week moeten wachten alvorens zij weer internet en telefonie hebben.
 
kobus1960
Ik ben zo vrij geweest iemand van Webcare te benaderen om dit wat
sneller in gang te krijgen, ik hoop dat ie vandaag dienst heeft, dit geldt
voor beide problemen in dit topic. Wink
 
jaline

Quote

kobus1960 schreef:

Ik ben zo vrij geweest iemand van Webcare te benaderen om dit wat
sneller in gang te krijgen, ik hoop dat ie vandaag dienst heeft, dit geldt
voor beide problemen in dit topic. Wink


Dat zou heel fijn zijn, dank u wel

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 03 2011 09:36:35:
Ik wil toch nog even een reactie plaatsen over het ziggo verhaal van mijn ouders.

De monteur is geweest, heeft alles doorgemeten, en kwam tot de conclusie dat er niets fout moest zijn.
Bij nader onderzoek bleek dat er een breuk in de kabel zat 28 meter verderop????
Dat veroorzaakte de storingen.

Nou ja....alles doet het weer, en nu echt naar behoren!
Gewijzigd door jaline op 03-07-2011 09:36
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen telefoon & internet, monteur pas over twee weken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Advertentie