obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EVW3200 timeouts en winsock errors
probie
Hallo,

Misschien ben ik niet volledig geweest.

Ik heb de ziggo alles in 1 extra en daarachter direct een linux gateway. Daarop zit een Linksys AP.

De AP functie van het modem staat uit en hetzelfde geldt voor de dhcp functie.

Het liefste zette ik de router functie ook nog uit, maar dat gaat helaas niet.

Mijn vraag specifiek:
Ik zie bij "MisterSenseo" de power een hogere waarde hebben dan bij mij.
Edoch zie ik geen rare meldingen van het modem dat er iets niet goed is aan de lijn. Jullie roepen hier dat een versterker ertussen mijn wegvallende sessies op gaat lossen.

Ik hoor graag de technische redenen hierachter, omdat ik dit nog nooit mee gemaakt heb.

Mijn vermoeden is eerder dat er een firewall in de modem of bij ziggo staat die sessies langer dan 5 minuten afkapt, tenzij je keep-alives stuurt.
Hetgeen ook de standaard instellingen van een Juniper firewall is en behoorlijk, zo niet volledig, irritant is.

Graag een reactie van jullie kant en alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,
Mike
 
probie
Hallo,

Bij de hierboven genoemde post moet ik toevoegen:
Ik gebruik van mijn pc naar die gateway een vaste kabel.

Om alles verder uit te sluiten:
Ik heb op de linux gateway een irc server geinstalleerd en daar blijf ik wel verbinding houden. Ik heb ook een bouncer geinstalleerd en vanaf daar naar een irc server gegaan.

In al die setups komt geen wifi voor, maar blijft de verbinding werken.

Alleen specifiek in het geval mijn pc --> bouncer of ssh sessies naar buiten vallen ze weg na x minuten.

Groet,
Mike
 
kobus1960
Ik kan er wederom niets aan doen, ik begreep van een Ziggo medewerker dat
bij die nieuwe dingen 8 lijnen open moeten staan om snelheid en stabiliteit te hebben.
KLIK
Even voor de helderheid, klik is de status van m'n eigen EVW.
Gewijzigd door kobus1960 op 17-07-2011 18:50
 
probie
Beste Kobus,

Het lijkt me nogal lastig om de helpdesk te bellen met: ik mis 2 download channels. Ik heb er maar 6 van de 8.

Wat is volgens jou de beste manier om dit op te lossen?

Groet,
Mike
 
MisterSenseo
Bel aub Ziggo niet...........ze lachen je recht in je porum uit.
Ubee modems werken met een minimum van 4 lijnen feilloos,er is iets anders aan de hand.
Ik heb nog noooit meer dan 6 lijnen gehad,nogmaals,ga nou niet Ziggo bellen als je jezelf niet voor joker wilt zetten.
Check eerst je bekabeling op lekkage of slechte contacten en sluit alles volgens "klikkerdeklik" in mijn handtekening aan.Zorg ervoor dat 100% zeker is dat het probleem niet binnenshuis zit en bestel dan een storingsmonteur.
Let op......als het probleem achteraf wel in je binnenhuisinstallatie zit,betaal je de rekening,dus zorg ervoor dat het ECHT perfect aangesloten zit.
Het is zeker geen kritiek.
Het is alleen wel de harde waarheid,ik kan er ook niets aan doen.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
probie
Beste MisterSenseo,

Ik was ook niet van plan de helpdesk te bellen, zeker niet met zoiets simpels als ik mis kanalen.

Wat ik wel ga doen is binnenkort mijn meterkast opbouwen. Ik heb een nieuwbouw huis en heb nog niet alles zo neergehangen/aangesloten als ik wil.

Ik heb de versterker er ook nog niet tussen hangen, die hier wel ligt.

Mocht ik daarna nog problemen hebben, dan zal ik een monteur bestellen.

Ik vond het alleen erg vreemd dat sessies zonder keep-alive hier last van hebben en sessies met keep-alive prima blijven werken.

Binnenkort meer :-)

Groet,
Mike
 
MisterSenseo
Het probleem zal wel zitten in het feit dat je zeer waarschijnlijk die beruchte module-splitter in je WCD hebt zitten.
Sloop die er onmiddelijk vanaf,smijt hem de ruimte in,trek een kabel van minimaal 1 en maximaal 3 meter van WCD naar je versterker poort 1 en doe je modemkabel in poort 2,tv's in poorten 3,4 en 5.
Hiermee zul je vrijwel zeker van je probleem af zijn,mits je bekabeling in orde is natuurlijk.
Het probleem wordt in 95% van alle storingen veroorzaakt door die inmiddels zwaar beruchte splitter,die Ziggo eigenwijs gewoon blijft leveren,met alle ellende vandien !
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Ik heb v.w.b. het modem én het aantal lijnen contact gehad met Alex,
jou wel bekend Senseo, dus wat dit onderwerp betreft laat ik de eer aan
jou met al je ervaring. Succes! Pfft klikje
 
MisterSenseo
Whaaaaaaaaaaaaa,heb ik dat ?
Wat mij betreft mag Ziggo alle 8 de lijnen opensmijten,hoe meer lijnen hoe stabieler de verbindingen zijn,maar zo werkt het geloof ik niet bij Ziggo,helaas
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
probie
Hallo,

Ik heb het aangepast.
Ik heb nu: http://testing.fw-is.nl/tmp/docsis_18...072011.JPG

Kan iemand kijken of deze waardes goed zijn.
Ik vind ze nogal hoog in vergelijking ....

Groet,
Mike
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVW3200 timeouts en winsock errors', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Advertentie