obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
UBEE EVW3200 -> 100Mbit <> 1Gbit
MisterSenseo
Ik heb geen ervaring met de EVW3200,maar is het echt zo dat blauw GB is en groen 100 Mbit ?
Namelijk de Cisco/Linksys apparaten zij juist andersom,groen is GB en blauw is 100 Mbit.
Is het nou echt zo dat de verschillende fabrikanten tegenovergestelde kleuren gebruiken?
Misschien zit ik hier wel uit mijn geslacht te kletsen maar misschien komt dit tot een inzicht van één of ander ?

Kobus,helluppppppppppp
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
StevenTrip
Indien klant een netwerkkaart/netwerk instelling heeft van 10mbit of 100mbit zal bij activiteit tussen PC en wifi modem het lampje blauw knipperen
Indien klant een netwerkkaart/netwerk instelling heeft van 1000mbit zal bij activiteit tussen PC en wifi modem het lampje groen knipperen.
 
MisterSenseo

Quote

StevenTrip schreef:

Indien klant een netwerkkaart/netwerk instelling heeft van 10mbit of 100mbit zal bij activiteit tussen PC en wifi modem het lampje blauw knipperen
Indien klant een netwerkkaart/netwerk instelling heeft van 1000mbit zal bij activiteit tussen PC en wifi modem het lampje groen knipperen.


Okee,dit komt al veel dichter bij de ervaringen die ik heb met Cisco/Linksys........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960

Quote

dirkheslinga schreef:

Ik heb dat al geprobeerd. Alles handmatig ingesteld. Verschillende MTU's geprobeerd.
Resultaat blijft hetzelfde.
Als ik tijdens de verbinding kijk staat het netjes op 1Gbit met een standaard MTU van 1500. Maar het lampje blijft groen!Angry


Dit klopt dus, groen is je Gb verbinding!! Was vanmiddag niet thuis, net even gecheckt, je syteem werkt goed!!
Gewijzigd door kobus1960 op 04-07-2011 22:45
 
MisterSenseo
Gelukkig ongegronde paniek door een foute gedachte of verkeerde informatie,hihi
Gelukkig maar,dan is alles bij de topicstarter in orde,zoals zo vaak geldt :
Groen is OK...........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
dirkheslinga
Het is al laat, maar lezen lukt nog wel.
Op blz. 15 van de Ziggo handleiding staat dat Groen is 10/100Mbit en Blauw is 1Gbit.
Mijn windows pc (heb ik ook nog) heeft een 100Mbit kaart en daarvan is het lampje dus groen (helaas)
We zijn er dus nog niet, toch?
 
kobus1960
Ik heb boven in m'n woning een Gb switch van Sweex staan.
Met een cat6 kabel over 15 meter op de Ubee.
Ubee geeft groen, de Sweex ook.
Die Sweex geeft groen bij Gb en oranje bij 100Mb, dat klopt dus.

Anderzijds heb jij gelijk, het staat zo in de handleiding, in mijn geval
de grote handleiding bldz. 72, het LED schema, groen is Mb en blauw Gb.

Ik gebruik 2 pc's en een server, alles Gb, de server en een paar printers
hangen ook nog eens achter een Gb switch, en alles werkt op Gb, behalve
die printers Smile Ik heb net even een laptop rechtsstreeks op de Ubee gezet.
Blijft groen en is ook Gb volgens de status. Kortom, klopt die handleiding?

Ik kan op de Ubee site zelf de EVW niet vinden.

Ga even iemand van Webcare raadplegen over dit geval, dus hij/ik kom(t) erop terug.
 
MisterSenseo
Conclusie : .............. handleiding is fout en de configuratie is perfect als de lampjes groen zijn.......Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Yep, da's mijn conclusie ook, maar niet die van topic starter.
Ik vraag Alex wel even of hij uitsluitsel kan geven.PfftPfftPfft
 
MisterSenseo
Ik zou me er niet druk over maken........zolang de pc roept dattie GB LAN is dan lekker zo laten......de meeste 100 Mbit kaarten halen niet eens de 40 Mbit dus het moet haast wel GB zijn.......
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UBEE EVW3200 -> 100Mbit <> 1Gbit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Advertentie