obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Kan de Ubee EVW 3200 in bridge mode gezet worden?
rrozema
Ik had mijn netwerk goed voor elkaar, totdat Ziggo met een nieuwe router kwam aanzetten. Ik heb mijn oude Motorola plus mijn eigen router (Buffalo met DD-wrt firmware) vervangen door die Ubee maar nu krijg ik geen werkende verbinding meer met het Cisco VPN van m'n werk. De tunnel wordt wel opgezet, maar er komt niets door de tunnel; terwijl dat voorheen prima werkte.

Ik heb, volgens mij, 3 opties:

De Ubee als modem gebruiken, net als de Motorola, zodat ik mijn eigen router er weer achter kan zetten zonder dat de Ubee al van alles tegen gehouden heeft. De wireless van de Ubee mag komen te vervallen -dat doet mijn eigen router toch beter-, evenals de 4 UTP poorten van de Ubee, die heb ik ook wel op mijn eigen router. Telefonie moet echter wel blijven werken. Ik weet dat ik mijn router wel achter de Ubee router kan schakelen: maar het gaat me er om dat ik de Ubee routing functies niet meer voor mijn router moet hebben. Is dat mogelijk?

Of het alternatief, de oude Motorola weer aansluiten. De extra snelheid vind ik stukken minder interessant dan een werkende VPN verbinding. Is dit misschien mogelijk?

De 3e optie is natuurlijk het VPN probleem in de Ubee laten oplossen door Ziggo/Ubee, maar dat zie ik met zulke routers zelden gebeuren; ik heb er in ieder geval weinig vertrouwen in.

Alvast bedankt voor jullie suggesties.
 
MaXMhZ
Je kunt altijd 2 routers achter elkaar gebruiken. Zolang je maar zorgt dat slechts 1 ervan DHCP aan heeft staan zodat niet beiden IP adressen proberen uit te delen op het LAN.

Nog een optie is om je eigen router achter de Ubee op te zetten als switch door in je eigen router DHCP uit te schakelen en alle kabels op de LAN poorten aan te sluiten (dus geen Uplink/Internet aansluiting gebruiken). Voordeel hiervan is dat het werkt als Full-Bridge. Geen (dubbele) port-forwarding nodig.

Normaal zou je de eerste router moeten port-forwarden naar de tweede, en de tweede weer naar de computer die de eindbestemming vormt van de inkomende packets.

Kijk ook even de firewalls na. Vaak schakelen die zich in na een reset/power cycle.
 
kobus1960
Firewall en IP flood detection uitzetten.

Verder heeft de EVW verbazend veel mogelijkheden voor
een ISP geleverd apparaat. In tegenstelling tot wat de
handleiding verteld kan je wireless gewoon uitzetten.
Verder is zijn de kleuren van de LAN leds anders dan
diezelfde handleiding, groen is Gb, blauw is 100Mb en
niet andersom, is erkend. VPN is volledig instelbaar.
 
rrozema
Bedankt voor de moeite, maar ik zei al dat ik de Ubee niet als router voor mijn eigen router moet hebben. Bij beide voorstellen van MaxMhZ gebruik je nog steeds de Ubee als 1e router, en dan doet mijn vpn het dus nog steeds niet. Ik heb het geprobeerd, de router functionaliteit van de Ubee werkt niet lekker samen met cisco vpn. Waar ik naar op zoek ben is een manier om de Ubee als modem/bridge te configuren, dus de router functionaliteit er uit. Dan kan ik namelijk mijn eigen router aansluiten, die het wel prima doet.

Ik heb geen enkele moeite met de configuratie van mijn netwerk: ik heb hier al jaren 2 servers staan waarop van alles draait, o.a. dhcp, wins, dns, web servers, een game server, automatische proxy configuratie en een caching proxy server. Ik heb 2 access points draaien om op alle verdiepingen uitstekend draadloos bereik te hebben en er zijn hier in huis zo'n 20 clients, waarvan ongeveer de helft draadloos is verbonden. De beide servers zijn zodanig opgezet dat als er een uitvalt de ander alle taken automatisch overneemt. Aangezien de servers de dhcp voor hun rekening nemen, staat de dhcp van de router altijd al uit. Wat ik maar wil zeggen: het verzinnen van een alternatieve configuratie is voor mij geen enkel probleem. Het probleem dat ik heb is dat de router van de Ubee niet goed functioneert en dat los ik niet op zolang de Ubee er als router tussen blijft zitten.

En voor Kobus: uitschakelen van wifi is geen doel op zich, ik zei alleen maar dat ik de wifi niet nodig heb omdat ik toch wel betere alternatieven heb. En ook alle andere mogelijkheden van deze Ubee, hoe uitgebreid ook, kunnen me gestolen worden: ik heb een prima router die wel doet wat ik nodig heb en de Ubee doet dat niet.

Dus daarom nogmaals de vraag: kent iemand een manier om de router in de Ubee buiten werking te stellen? Ik ben alleen geïnteresseerd in de modem functionaliteit van het apparaat en Ziggo telefonie moet het blijven doen, de rest mag allemaal verloren gaan. En anders is er nog mijn andere optie: het oude modem weer aansluiten, heeft iemand daar wel ervaring mee?
Gewijzigd door rrozema op 08-07-2011 03:55
 
MisterSenseo
Niet geschoten is altijd mis............kun je niet Ziggo bellen en vragen om een ouder,niet-draadloos modem ?
Dat is dus de EVM3200........Ziggo krijgt ze retour van mensen die een nieuw draadloos modem krijgen.
De EVM3200 werkt echt alleen als modem............in het uiterste geval haal je er toch één van Marktplaats ?
Daarmee los je je eigen probleem op.........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MaXMhZ
Goed idee.

Of wachten tot na het volgende onweer. Spanning van de modem/router af, 1200 bellen
melden dat modem/router defect is na blikseminslag. Zeggen dat je geen WiFi modem/router terug wilt maar een oude bekabelde. (Geen prettig gevoel zo'n blikseminslag dichtbij). Per slot van rekening mag je ook niet telefoneren tijdens onweer. Die elektrische velden trekken blikseminslag aan. Grin

Wedden dat ze je een "nieuwe" oude modem sturen? lol
Gewijzigd door MaXMhZ op 08-07-2011 12:35
 
MisterSenseo

Quote

MaXMhZ schreef:
Spanning van de modem/router af, 1200 bellen
................enorm goed idee,maar hoe bel je 1200 zonder Ziggo modem vanaf je eigen adres ? Sorry hoor,ik moest ff pesten........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MaXMhZ
Oops. Dat krijg je als je weer mobiel belt.

Ach ja, modem van marktplaats kon wel eens goedkoper uitpakken.
 
kobus1960
Yep, even met je eigen code aanmelden en het werkt ook.
Je moet alleen niet bellen met een storing, dan ben je de sjaak. Pfft
 
rrozema
Dat zijn de suggesties waar ik op zat te wachten. Ik was er stellig van overtuigd dat het lastig zou zijn om een eigen kabelmodem aan te schaffen; maar dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn... Ik ga maar eens op marktplaats zoeken.

Maar ik moet eerst nog iets recht zetten. Ik heb de router van Ziggo er van beschuldigd dat hij mijn VPN verkeer vernaggelt, terwijl dat achteraf helemaal niet zo blijkt te zijn. Precies op het moment dat ik mijn router aangesloten heb, heeft netwerk-beheer bij mij op de zaak de VPN configuraties om zeep geholpen. Op een heel subtiele manier, zodat ik wel nog kan verbinden maar dat de routering niet meer lekker loopt. Het probleem is nog steeds niet verholpen, maar het ligt in ieder geval niet aan de nieuwe router. Ik ben dan ook Ziggo, Ubee, MaxMhZ en Kobus1960 een verontschuldiging schuldig voor het onnodig afkraken van de door Ziggo geleverde router.

Bij deze: "Sorry voor de overlast, de nieuwe router doet het prima en is inderdaad een heel goed apparaat voor een 'standaard issue'.".

Dat neemt niet weg dat ik -omdat ik eigenwijs ben- toch liever mijn eigen router gebruik, dus ik ga wel nog een modem proberen te scoren, maar ik wil in ieder geval alle lezers er wel op wijzen dat dat niet is omdat de door Ziggo geleverde router niet in orde is: sterker, het is een prima apparaat! Ik hoop dat ik dat bij deze recht gezet heb en ik bedank dit forum voor alle geboden hulp.

Met vriendelijke groet,

rrozema
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan de Ubee EVW 3200 in bridge mode gezet worden?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
SMART kaarten worden niet geactiveerd Klacht over Ziggo : 5 25-06-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Al 2 weken kan Ziggo mijn Ziggo modem niet in bridge-modus zetten Klacht over Ziggo : 5 04-10-2016
Advertentie