obey-robots.txt
06 December 2016, 13:05
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ADSL of Kabel (KPN of Ziggo)

Pepco
Een moeilijke vraag misschien. Altijd aangesloten geweest bij KPN, de laatste 2 jaar gemiddeld 1x per week telefonisch (mobiel) contact op moeten nemen i.v.m. het trage internet of het uitvallen van de huistelefoon, InternetPlusBellen heb ik het over. De beloofde internetsnelheid wordt bij lange na niet gehaald. Ontelbare keren een DSL reset aangevraagd, deze werden wel uitgevoerd maar de modem reset zichzelf en valt dan terug naar een "standaard snelheid". Bij de laatste DSL reset kwam de snelheid (na het z.g.n. inleren van 3 dagen) op de helft van de standaard snelheid terecht.
Na zo'n 250 euro aan mobiele telefoonkosten (aanvragen DSL reset(en)) zonder resultaat heb ik besloten om naar een andere provider over te stappen.
Ziggo lijkt mij wel iets. Ziggo belooft snelheden (al zullen deze nooit worden gehaald) die in ieder geval veel hoger uitvallen dan bij de KPN tegen een schappelijke prijs. Affijn, schiet ik iets op met het overstappen of moet ik in de toekomst mijn ongenoegen tonen bij Ziggo?
Groet, Pepco.

Puma
Het voordeel op dit moment bij de kabel is. Je bent niet afhankelijk van de afstand naar de centrale. 40 Mbit is bijna altijd ook 40 Mbit. Uiteraard ligt dit ook aan de drukte op dat moment en de site waar je eventueel bestanden van haalt.

Persoonlijk heb ik geen problemen met Ziggo. Internet is snel (kent ook mindere tijden) en bellen is top. TV heeft altijd al goed gewerkt.

MaXMhZ
Allereerst moet je de afstand tot de centrale bepalen
Dat kun je bij voorbeeld hier doen.
Vul je postcode in, en selecteer dan je locatie in het tabelletje. De rode lijn in de grafiek eronder geeft de afstand (ongeveer) aan tot de centrale. Op de krijsing met de grafiek lijn kun je dan zien welke maximale snelheid te verwachten is.

Zit je op meer dan 1km van de centrale dan kun je de 20Mb/s wel vergeten. Bij VDSL is dit nog veel dramatischer.

ADSL snelheid is sterk afhankelijk van de afstand tot de centrale.
Op 1000m blijf er meestal nog maar 10 Mbit/s van de maximaal haalbare 24Mb/s of 20 Mb/s over.

Bij kabelnetwerken gaat dit anders.

Het grootste gedeelte loopt over glasvezel netwerken tot de wijkcentrale, vandaar via COAX kabel naar verdeelkasten en aansluitingen thuis.
Ziggo garandeerd de download snelheid. Niet de upload snelheid.
In het algemeen zullen beide snelheden hoger zijn dan de specificatie die Ziggo geeft. Vooral in het begin kunnen er wel probleempjes optreden. Meestal blijft het goed lopen als het eenmaal allemaal goed ingeregeld is. Houd er rekening mee dat als je voor de snellere Alles in 1 paketten gaat, dat je thuis een (liefst bekabled) LAN met goede cat.6 kabels nodig hebt. Ook zullen het gros van de internet sites de zeer hoge download snelheden niet kunnen leveren.
Ook bij WiFi verbindingen blijft er niet veel van de snelheid over, en heb je daarbovenop ook nog veel storing als er meerdere andere netwerken in de buurt zijn.

Tijdens vakantie periodes overschakelen is niet het beste idee in verband met afwezigheid vast personeel.
Het duurt dan allemaal iets langer, en het loopt minder gesmeerd dan normaal.
Mocht je willen overstappen naar Ziggo, zorg dan eerst dat de analoge (kabel) TV dik in orde is.
Eventueel kun je ADSL en kabel een tijdje laten overlappen zodat je niet zonder verbinding komt te zitten.
Je zou ze zelfs beiden naast elkaar kunnen blijven draaien.
1283466077

http://anno.nu - 300m van centrale
Geen storing sinds nov 2008 tot nu.
Gewijzigd door MaXMhZ op 10-07-2011 19:26

kobus1960
BBned wijkcentrale zoeken komt een stuk beter in de buurt.
VDSL2 zoals Tele2 die levert is helemaal drama op langere afstand. 1200 meter zakt
de boel in als een plumppudding, bovendien gebruikt Tele2 niet altijd de dichtstbijzijnde
wijkcentrale om van glas naar koper te gaan. Er worden centrales gekoppeld.
De klant denk ha, lekker dichtbij, jammer joh. Angry Tele2 heeft deze bewering nooit
tegengesproken, dat zegt mij genoeg. Tele2 weet ik, andere ISP's niet.

Hieronder een schematisch overzicht van de verliezen op afstand v.w.b. DSL versies.
VDSL2_Snelheid

Pepco
De afstand tot de centrale (ADSL) bedraagt 250 meter, beloofde download 8mb en upload 1 mb, blijft over een download van krap aan 4mb en een upload van hoog uit 300 kb. Gemiddelde kosten per maand voor InternetPlusBellen bedraagt voor mij 40 euro, waarvan 30 euro voor Internet.

M.b.t. overschakelen, ik heb al tot het laatste moment geduld gehad en heb nog een week om op te zeggen anders rest mij een afkoopsom (bij latere opzegging), daar zit ik ook niet op te wachten.

Het gaat mij eigenlijk niet eens om het downloaden maar zou de upload graag zien verdubbelen. Een hogere download capaciteit is altijd meegenomen natuurlijk.

Het pakket Internet Z2 van Ziggo met een upload van maximaal 3mb zie ik persoonlijk wel zitten, ook gezien de prijs.

Ik hoop alleen dat ik niet van de regen in de drup val.

Groet, Pepco.

MaXMhZ
Als de kabel aansluiting er al is, gewoon doen zou ik zeggen.
Z2 heeft een 10:1 D:U verhouding.

Veel beter voor bij voorbeeld torrents en andere p2p netwerken dan wat ADSL biedt, en Ziggo heeft geen overboeking zoals bij ADSL gebruikelijk zover ik weet.

Veel suc6, wat je ook besluit!

Puma
Ziggo heeft inderdaad geen harde overboeking. Je deelt de verbinding met de rest van wijk. In de wijkcentrale is er een bepaalde capaciteit en daar moeten de mensen het mee doen.

In oude tijden kon dit weleens 1:100 betekenen. Tegenwoordig is dat een stuk minder.

Justin23
Je kunt het beste Alles in1 plus pakken.
Want het bedrag dat je nu al voor de analoge kabel betaald vervalt dan.

Pepco
Goedenavond, ik heb inmiddels KPN telefonisch opgezegd (nog nooit zo snel een medewerker aan de telefoon gehad) en een Z2 pakket bij Ziggo besteld.

Ik had al analoge TV van Ziggo, wordt binnenkort digitaal en gratis.
Meer TV zenders vind ik niet nodig, dus een "all in 1 pakket" wordt het niet.

Bedankt voor jullie reacties, e.v.t. bijzonderheden m.b.t. het Z2 pakket van Ziggo wel of niet goedschiks zal ik met jullie delen.

Groet, Pepco.

1380812246

Mijn ADSL bij KPN 8mb - 1mb

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 19 2011 20:50:17:
Goedenavond, vandaag Z2 van Ziggo ontvangen en op mijn gemak geinstalleerd.
Na het activeren van de EVW3200 alles een uurtje laten rusten, daarna even een speedtest gedaan en wat uploads en downloads getest.

Bij het normale browsen bleef de boel wat "plakken", maar na het uitschakelen van de Firewall (van de EVW3200) verliep het browsen vlekkeloos.

Op dit moment voorziet "de EVW3200" 3 computers (waaronder 2 laptops) van een perfecte verbinding. Daar word ik nou blij van!

Ik ben niet van plan elke dag mijn bevindingen hier neer te zetten ( te druk voor) maar mochten er zich in de loop van de tijd veranderingen voordoen, stel ik jullie op de hoogte.

1392743771

Groet, Pepco.
Gewijzigd door Pepco op 19-07-2011 20:50

MaXMhZ
Een heel mooi resultaat voor Z2.

Operatie lijkt mij geslaagd.

Dank voor de feedback,
En veel plezier ermee Grin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL of Kabel (KPN of Ziggo)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Netflix kijken met de Horizon Mediabox van Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks 2 06-12-2016 12:54
Verdwenen Ziggo netwerk WiFi, draadloos netwerk 2 03-12-2016 23:46
Ziggo mail komt niet aan Instellingen software 4 23-11-2016 12:46
storing interactieve televisie van Ziggo Storing 4 22-11-2016 14:14
Ziggo afstandbediening koppelen met Philips tv Algemeen 2 10-11-2016 16:02
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Black Tiger00:10:55
| Zippo00:13:41
| kezeltje00:42:49
| Desmark01:18:01
| buijs03:19:34
| jlebbink04:46:36
| Gilex05:54:37
| Matty11:44:57
| Drenthe201611:55:02
| Monteur_kees13:30:26
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan