obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Problemen met 30mbit internet van Ziggo
Kittencandy
Hallo allemaal, ik heb sinds een paar weken wat probleempjes met mijn internet omtrent downloadsnelheden. Sinds begin Augustus van dit jaar (2011) heb ik internet van Ziggo. De eerste week/weken ging alles helemaal goed. Mijn downloadsnelheid schommelde zo rond de 2,8 en 3,5 mb/s. Maar sinds 2 weken inmiddels is dit met 2/3e gedaald en zweef ik tussen de 800 en 1200 kb/s (met af en toe een piek van 1,6 mb/s). Aanvankelijk heb ik een tijdje gewacht onder het mom van 'och het is vakantie, dus de lijn zal wel drukker zijn', maar ik zie absoluut geen verbetering. Iemand enig idee wat hier de aanleiding van kan zijn? Een beetje langzamer ok, maar 2/3e dr af is wel heel veel.

Groet, KC.
 
MisterSenseo
Graag iets meer info,van wat je allemaal gedaan hebt ondertussen en hoe het allemaal zit aangesloten.
Dan kunnen we je misschien verder helpen.
Begin eens met de foto te bekijken als je klikt op "klikkerdeklik" in mijn handtekening,als het zo niet aangesloten zit,begin daar eens mee.
Test vervolgens als dat al niet zo was,bedraad je verbinding.
Test ook eens met en zonder router,tenzij je het nieuwe Ubee 3200EVW modem hebt,dan zit alles in één.
Wanneer je een losse router hebt,let er dan wel op dat wanneer je je pc direct op je modem zet,dat je dan wel je pc moet rebooten om je netwerkkaart te resetten,ditzelfde moet als je weer via router gaat werken.
Maar zoals gezegd,graag even wat meer info.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Kittencandy
Heb maar weinig verstand van computers, maar....

Quote

Graag iets meer info,van wat je allemaal gedaan hebt ondertussen en hoe het allemaal zit aangesloten.
Dan kunnen we je misschien verder helpen.
Begin eens met de foto te bekijken als je klikt op "klikkerdeklik" in mijn handtekening,als het zo niet aangesloten zit,begin daar eens mee.


Klopt perfect met het plaatje.

Quote

Test vervolgens als dat al niet zo was,bedraad je verbinding.
Test ook eens met en zonder router,tenzij je het nieuwe Ubee 3200EVW modem hebt,dan zit alles in één.


Heb die nieuwe. En bedraad proberen lukt helaas niet aangezien mijn laptop kapot is en ik geen kabel heb van ongeveer 50 meter.

Maar goed, zou wel meer info willen geven, maar zoveel valt er niet over te zeggen. Alles is aangesloten zoals zou moeten, heb ad-aware en mijn virusprogramma mijn computer laten doorspitten, Tune-Up gekocht en dat zijn werk laten doen, dus mag aannemen dat het ook geen software is in mijn pc (als dat uberhaupt mogelijk is). Het ging simpelweg van de ene op de andere dag van 3,5 naar 1,2 (en nu, om bijna 8 uur in de avond) haalt ie de 500kb/s al nauwelijks meer.
 
MisterSenseo

Quote

Kittencandy schreef:

Heb die nieuwe. En bedraad proberen lukt helaas niet aangezien mijn laptop kapot is en ik geen kabel heb van ongeveer 50 meter.


En dan nog 500 KB/sec halen ??????????????
Wow !
Ik sta stomverbaasd dat je die afstand sowieso al haalt.
Is dit genoeg antwoord ?
Zet er maar een repeater tussen ergens halverwege,of zelfs 2.........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Kittencandy
via draadloos is het hemelsbreed. dat scheelt heel erg veel. via kabel moet ik naast de voordeur door de keuken, door de eetkamer, door de woonkamer, door de hal, de trap op, en de 3e slaapkamer aan mn linkerhand. hemelsbreed is 't misschien een keer een meter of 20 hooguit. En sowieso, als het een probleem zou moeten zijn, zou het ding dat vanaf dag 1 al moeten doen. Heb 2 weken lang 3.5 mb/s gehaald voor het instortte, en zit er nu niet verder vanaf dan toen.
 
MisterSenseo
Toch is 20 meter erg veel,en zeker door muren heen,en helemaal voor die nieuwe Ubee.
Wat je zou kunnen doen is een ander draadloos kanaal nemen,of indien mogelijk naar 5 Ghz overschakelen,eventueel met een nieuwe draadloze netwerkkaart.
Het hoeft niet aan jezelf te liggen hoor,het kan ook dat buren ineens draadloos hebben en jou storen.........google op SSID en download het proggie om te zien hoe de situatie daar is,waarschijnlijk zit er dichtbij een netwerk wat jou stoort.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
BMP
Of zet er een extender tussen Smile een windsurfer extender http://www.youtube.com/watch?v=sUTT8w...UTT8wdN_VA

Hihi Cool 25 cent
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Kittencandy

Quote

MisterSenseo schreef:

Wat je zou kunnen doen is een ander draadloos kanaal nemen,of indien mogelijk naar 5 Ghz overschakelen.
Het hoeft niet aan jezelf te liggen hoor,het kan ook dat buren ineens draadloos hebben en jou storen.........google op SSID en download het proggie om te zien hoe de situatie daar is,waarschijnlijk zit er dichtbij een netwerk wat jou stoort.


Helaas geen idee waar je 't over hebt, met draadloze kanalen en 5 Ghz. En bij het googlen op SSID zie ik geen programma, alleen een zooi pagina's over je SSID aanpassen en wat het betekent.. Sorry *is dimwit met pc*

Quote

Of zet er een extender tussen Smile een windsurfer extender http://www.youtub...UTT8wdN_VA

Hihi Cool 25 cent


o_O"" vraag me af of dat nou echt werkt. aan de reacties te lezen op youtube... Mja voor 25 cent btje knutselen kan nog Pfft

misschien dat 't plaatje in bijlage nog iets helpt. dacht, gooi t dr bij.
Kittencandy voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Kittencandy op 02-09-2011 20:34
 
MisterSenseo
Het programmaatje heet SSIDer en hiermee kun je zien welke draadloze netwerken er in de buurt zitten en op welk kanaal.
2,4 en 5 Ghz zijn de frequenties waarop de draadloze verbinding tot stand komt.
Voorbeelden ervan kun je zien ook weer in mijn handtekening door hier te klikken.
Je kunt het dan in jouw modem/router zelf aanpassen,onder voorwaarde dat jouw draadloze adapter 5 Ghz aankan.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Kittencandy

Quote

MisterSenseo schreef:

Het programmaatje heet SSIDer en hiermee kun je zien welke draadloze netwerken er in de buurt zitten en op welk kanaal.
2,4 en 5 Ghz zijn de frequenties waarop de draadloze verbinding tot stand komt.
Voorbeelden ervan kun je zien ook weer in mijn handtekening door hier te klikken.
Je kunt het dan in jouw modem/router zelf aanpassen,onder voorwaarde dat jouw draadloze adapter 5 Ghz aankan.


Bedankt tot zover ! ^^ Ben het aan het uitvoeren/proberen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 02 2011 20:51:27:
sorry voor dubbele post... Dit krijg ik in SSIDer... (bijlage) zit er 1 in de buurt, maar die zat er altijd al. Nooit eerder last van gehad, dat netwerk. Als dat een probleem is trouwens, kun je het SSID aanpassen zodat het beter werkt of is het dan gewoon jammer?
Trouwens, voor ik overstapte naar Ziggo, had ik ADSL (nu kabel). Werkt dat hetzelfde met aansluitpunten als bij kabel? Bij ADSL zat ik namelijk 8.6 kilometer van de dichtsbijzijnde centrale af, en ik woon pal naast een studentencampus waar tussen de 3000 en 5000 studenten wonen... Weet niet hoeveel impact dat heeft...
Nu es kijken of mn ontvanger 5 ghz aankan...
Gewijzigd door Kittencandy op 02-09-2011 20:51
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met 30mbit internet van Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Advertentie