obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Download snelheid wordt niet behaalt upload wel
BlueFireGod
1520209561
Hallo de internet snelheid wordt niet behaalt ik heb het extra pakket van ziggo waarin 120 mb/s word belooft. Upload werkt wel goed maar download komt niet hoger. ik heb een 1 gb netwerk kaart en kabel is goed. Monteur is langs geweest en die meet op zijn laptop 109 mb/s maar mijn computer haal dit niet. Iemand ideeën waardoor dit komt en hoe ik dit kan oplossen?
B.v.d
 
kobus1960
Heb je voor ons het merk/type laptop?
Heb je geen laptop, maar een gewone pc, het merk/type?
Indien zelfbouw, welk moederbord?
Welk modem? Zit er een router tussen, welk merkt/type?
Kortom, iets meer info. Wink
 
BlueFireGod
Uh merk van laptop van de ziggo montuer weet ik niet aangezien het gewoon standaard van ziggo is heb ik er niet opgelet. Ik heb een deskop computer Merk Hp slimline 3300s windows 7 ultimate 64 bit. En nee ik heb geen laptop.
 
Monteur_kees
ik werk met een dell d630 en om wireless te testen een netgear dongle
win xp pro



Quote

BlueFireGod schreef:

Uh merk van laptop van de ziggo montuer weet ik niet aangezien het gewoon standaard van ziggo is heb ik er niet opgelet. Ik heb een deskop computer Merk Hp slimline 3300s windows 7 ultimate 64 bit. En nee ik heb geen laptop.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
BlueFireGod
Ik heb hem opnieuw geinstaleer naar win 7 32 bit ( hij was oorspronkelijk 32 bit) maar dat helpt ook niet.
Kheb een NVIDIA nforce network controller 10/100/1000 En de monteur van ziggo heb het gewoon via kabel getest niet het draadloze netwerk.
Kheb een laptop van een vriend geleent die haalt wireless 60 mb/s en met kabel 90 mb/s
Modem is Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway.
Netwerk kaart geupdate maar dat helpt ook niet google chrome IE 9 en FF 6 geven allemaal de zelfde snelheid aan.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 09 2011 13:15:41:

Quote

BlueFireGod schreef:

Ik heb hem opnieuw geinstaleer naar win 7 32 bit ( hij was oorspronkelijk 32 bit) maar dat helpt ook niet.
Kheb een NVIDIA nforce network controller 10/100/1000 En de monteur van ziggo heb het gewoon via kabel getest niet het draadloze netwerk.
Kheb een laptop van een vriend geleent die haalt wireless 60 mb/s en met kabel 90 mb/s
Modem is Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway.
Netwerk kaart geupdate maar dat helpt ook niet google chrome IE 9 en FF 6 geven allemaal de zelfde snelheid aan.

Sorry netwerk kaart is 10/100 kheb gekeken ken er ook geen nieuwe internet kaart inplaatsen want dan moet ik me video kaart weghalen.
Maar met 100 moet het tog ook tot ongeveer 80 kunnen komen of niet?
Kheb nog wat meer checks gedaan met windows vista 32 bit haalt die 40 maar dan is mn computer langzaam. Ik heb hem nu op windows 7 ultimate 32 bit staan en nog steeds 20/30 mb/s
Gewijzigd door BlueFireGod op 09-10-2011 13:15
 
kobus1960
Daar is je probleem, 10/100 krijgt het heel zwaar met 120 aanvoer.
Die werkt zich de kolere, net als je moederbord om alles door te voeren.
Ik zou je willen adviseren die netwerkkaart in de bios uit te schakelen en
een USB stick N draft de pakken, ben je van alle problemen verlost.
Die Sitecom dingen werken best goed.
 
mesa57
@Kobus : je adviseert van kabel naar wireless over te stappen ?
Lijkt me niet zo'n goed idee ....
Er is trouwens wat anders aan de hand, als je met een 100Mb netwerkkaart max. 30 Mb haalt.
De PC bevat een E4500 duo core, dus dat zou voldoende moeten zijn (incl. 2Gb memory). Ik verdenk virus scanners e.d.

M.b.t. de netwerkkaart : als het goed is heb je nog een PCI-E slotje over. Daar is wel een netwerkkaart voor te krijgen.
 
kobus1960
@Mesa, de poster geeft aan dat ie geen ruimte meer heeft in z'n pc,
vandaar. Wie ben ik om daar aan te twijfelen?
 
BlueFireGod

Quote

mesa57 schreef:

@Kobus : je adviseert van kabel naar wireless over te stappen ?
Lijkt me niet zo'n goed idee ....
Er is trouwens wat anders aan de hand, als je met een 100Mb netwerkkaart max. 30 Mb haalt.
De PC bevat een E4500 duo core, dus dat zou voldoende moeten zijn (incl. 2Gb memory). Ik verdenk virus scanners e.d.

M.b.t. de netwerkkaart : als het goed is heb je nog een PCI-E slotje over. Daar is wel een netwerkkaart voor te krijgen.


Dat PCI-E slotje ken ik niet gebruiken ivm video kaart die zit in de weg.
En draadloos ken ik doen maar dan wacht ik wel ff 2 maandjes want dan koop ik toch een nieuwe computer als voor antivirus etc.
Computer geformateert met KillDisk Win 7 Ultimate 32 bit geinstaleerd alleen maar google chrome gedownload en internet snelheid getest. dus zit niet in av of iets.
CPU gebruik 15% geheugen 28% ik denk niet dat heb komt door overload.
Ik heb trouwens een E4600 Duo core @2.4 ghz

Maar idd dat neemt niet weg dat mijn computer niet hoger komt als 30 mb/s
 
kobus1960
Leen een stick van iemand, als is het maar voor een half uur.
Je zult zien dat dat wel werkt. Niet geschoten is mis toch?
Die pc is PRIMA, meer dan zat voor Ziggo 120Mb.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Download snelheid wordt niet behaalt upload wel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie