obey-robots.txt
09 December 2016, 20:24
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Zenders weg

ronald1234
Wij ontvangen sinds 2 dagen geen rtl4, rtl5, sbs6 en rtl7 meer. Rest van de zenders werken wel. De ontvanger is al aan en uitgezet en de zender opnieuw ingesteld, maar heeft niets uit mogen maken.

Heb geen zin in de standaard prietpraat lijst van ziggo klantenservice met 'kabel controleren', zeggen ze elke keer, de kabels zijn dik in orde en nooit artifects op tv, dus wou het hier op het forum proberen. Zag ook dat de HD versie van rtl4 wel werkte als zijnde 50%, heel erg stotterig, maar dat pakket hebben we sowieso niet... Of wordt dat geupdate?

Is er misschien een frequentie aangepast of iets wat ik moet doen? Kom uit omg. Amersfoort
 
MisterSenseo
Ik denk dat het een heel goed idee is om je decoder of CI+ module te resetten naar fabriek en alle zenders opnieuw instellen.
Je hebt namelijk alle RTL zenders wel sinds 1 september.......Pfft
Doe dit eerst en geef dan hier weer ff aan hoe het ermee is,daarna zien we verder............Wink
Uit en aanzetten en dan opnieuw zenders zoeken heeft geen zin,hij moet naar fabrieksinstellingen teruggezet worden.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
ronald1234
Bedankt voor de reactie, zal dit zeker proberen, ik zal het resultaat posten (ben alle zenders doorgelopen en zag dat in de reeks 900-910 alle hd zenders nu zitten, sommigen stotteren)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 14 2011 18:39:49:
Nop helpt niets

alles opnieuw ingesteld + fabrieksinstelingen teruggezet.... Overigens werken beiden tvs niet. Kan wel Engelse, Franse, Duitse, Italiaanse en zelfs Turkse zenders ontvangen?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 14 2011 18:41:57:
En dit staat op de website:

Signaalwijziging bij Ziggo
Na een wijziging in ons netwerk, is het mogelijk dat je op sommige zendes geen digitaal beeld meer hebt. Dit los je op door de zenders opnieuw op te zoeken.

Kies in het menu van je ontvanger of CI+ televisie voor "Installatie", "Netwerkinstallatie" of "Zenders zoeken" (afhankelijk van het menu van je apparaat).
Zoek de zenders opnieuw met de volgende instellingen:
Frequentie: 372000
Netwerkid: 5555

En die instelling heb ik ook op het apparaat
Gewijzigd door ronald1234 op 14-10-2011 18:41
 
veloci
Je weet in ieder geval nu zeker dat de instellingen goed staan na een fabrieksherstel.
Dat betekent dat het probleem nu vrijwel zeker ligt aan de signaal toevoer naar de ontvanger. En tja, dan zul je nu toch kritisch naar je bekabeling moeten gaan kijken vrees ik.
Maar wat ik je als advies kan meegeven is om in ieder geval de pluggen van de bekabeling en/of splitters naar de ontvanger even los te halen en opnieuw vast zetten, en goed aandrukken natuurlijk.
Op dit forum kunnen we dit helaas niet voor je doen, maar als je er niet uitkomt horen we graag hoe je kabel netwerk in elkaar zit vanaf je hoofdaansluiting van ziggo.
Mocht hierna die zenders nog weg zijn kan ik je adviseren om zo min mogelijk splitters en kabels uit te gaan proberen. En waar het op neer komt; de ontvanger rechtstreeks met 1 goed afgeschermde kabel te gebruiken op de hoofdaansluiting. Want als je dan nog storing hebt dan moet er wel een monteur van ziggo komen omdat je dan vrijwel zeker weet dat de storing buiten de deur ontstaat.
 
ronald1234
Heb al heel vaak kritisch gekeken, heb verschillende splitters tussen de kabel van de woonkamer tv, allemaal weg gehaald, signaal wordt er sowieso niet beter van, heb echt al van alles geprobeerd...

Ik heb de pluggen van de coaxkabel naar de woonkamer tv al eens vervangen door deze:

http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=1739

Maarja als het signaal van beide tvs precies hetzelfde is met verschillende kabels moet het toch ergens buiten liggen lijkt me. Woon overigens in een appartement. En analoog ontvang ik nog maar 5 zenders op beide televies maar dat had ik destijds opgelost door een digitale decoder te halen voor de andere tv zodat daar ook normaal op tv kon worden gekeken...
 
MisterSenseo
Heb je er wel een Tratec versterker tussen zitten ?

Zie in mijn handtekening "interactieve tv"..........
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
ronald1234
Wel redelijk duur als ik het zo zie, 50 euro.. Maar we hoeven geen HD zenders of films op te nemen met ITV we willen gewoon onze normale zenders..

Ik probeer toch zon monteur te regelen want volgens mij hebben ze ergens die bekabeling of wat dan ook verpest buiten ons huis om, die zenders kunnen niet opeens zomaar in het niets oplossen terwijl er niet aan de kabels is gezeten.
 
MisterSenseo
Dat heeft er niks mee te maken,je moet een bi directional versterker hebben en hij kost geen 80,- maar 52,20.......klik hier
Ik ben namelijk bang dat de afstand tussen WCD en CI+ of decoder te groot is.
Met die versterker hef je het probleem op.
Zeker omdat je beweert alles kritisch bekeken te hebben en alles is in orde kan het alleen nog maar een signaalkwestie zijn........bij 10 meter of meer is die versterker onontbeerlijk.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
ronald1234
Vond beetje onzin om versterkers te kopen

Uiteindelijk monteur laten komen, was er niet zelf bij maar ik kan er van uitmaken dat er iets met een filter was buiten bij de kast, en daar hebben ze iets gedaan.

Analoog konden ze niet maken, ze konden niet vinden waarom het niet werkt... maar daar laat ik het bij we hebben weer goed beeld Smile Dank voor het meedenken

EDIT: die slimmerds hadden de kabel voor de antenne ingang er niet in gedaan(splitter eruit he?) NEE DAN DOET IE HET NIET Grin Nu werkt ook zelfs dat weer
Gewijzigd door ronald1234 op 19-10-2011 19:00
 
kobus1960
En ook bedankt voor de feedback!!
Gebeurd helaas te weinig, hier leren andere Ziggo gebruikers van. TOP!
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zenders weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
2 gratis zenders weg bij ziggo tv extra pakket Klacht over Ziggo 6 23-04-2016 16:23
Geen smartcard nodig, 46 zenders ongecodeerd bij ziggo Ziggo nieuws 8 11-10-2015 22:44
Sunrise agenda met TV zenders wat en wanneer Algemeen 1 20-08-2015 09:58
Problemen ontvangst via Ziggo na opnieuw zenders zoeken Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks 2 22-02-2015 17:47
Zenders erbij, zenders eraf en meer. Ziggo nieuws 1 17-02-2015 09:56
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| kezeltje01:00:36
| Black Tiger01:01:53
| Zippo01:48:02
| MisterSenseo01:57:58
| ArieBuu02:24:33
| Desmark06:31:09
| Tomar07:56:25
| knilleske08:20:44
| gerrelle09:44:12
| Gilex09:49:25
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan