obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
gecodeerd signaal
zwanie34
Van de ene op andere seconde heb ik geen digitaal beeld meer (CI module). Wel werkt de electronisch tv-gids onder in beeld (om te zien wel programma er is en komt). De foutmelding is op alle zenders 'gecodeerd signaal'. Wel heb ik analoge zenders.
Ik heb geprobeerd om opnieuw de zenders te laten zoeken. Maar zonder resultaat.
Zal ik op 'Mijn Ziggo' de betreffende smartcard resetten? Of heeft dit voor dit probleem geen enkel nut? Ik durf niet zomaar iets te doen namelijk...De helpdesk (bandje) verzoekt mij op een later tijdstip terug te bellen i.v.m. drukte.

Alvast bedankt voor een reactie!
 
Monteur_kees
Hoi zwanie34
wat gebeurt er bijv: op nederland1 indien de ci+ module verwijderd wordt
Nederland 1 HD is namelijk ook te kijken zonder module
en om wat voor merk tv gaat het ?

gr, Piotje


Quote

zwanie34 schreef:

Van de ene op andere seconde heb ik geen digitaal beeld meer (CI module). Wel werkt de electronisch tv-gids onder in beeld (om te zien wel programma er is en komt). De foutmelding is op alle zenders 'gecodeerd signaal'. Wel heb ik analoge zenders.
Ik heb geprobeerd om opnieuw de zenders te laten zoeken. Maar zonder resultaat.
Zal ik op 'Mijn Ziggo' de betreffende smartcard resetten? Of heeft dit voor dit probleem geen enkel nut? Ik durf niet zomaar iets te doen namelijk...De helpdesk (bandje) verzoekt mij op een later tijdstip terug te bellen i.v.m. drukte.

Alvast bedankt voor een reactie!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
zwanie34
Ik heb nog nooit ned 1, 2 en 3 gehad. Maar dit terzijde. Het is een Samsung televisie.

Alle stappen zoals Ziggo voorschrijft uitgevoerd (fabrieksinstellingen, netwerk id etc.) maar niets...
De televisie vindt digitale kanalen. Maar als de installatie klaar is, de melding 'gecodeerd signaal' op alle zenders :-(
 
Monteur_kees
en als je stappen doorloopt zoals in onderstaand document

http://www.samsung.com/nl/pdf/samsung...ciplus.pdf




Quote

zwanie34 schreef:

Ik heb nog nooit ned 1, 2 en 3 gehad. Maar dit terzijde. Het is een Samsung televisie.

Alle stappen zoals Ziggo voorschrijft uitgevoerd (fabrieksinstellingen, netwerk id etc.) maar niets...
De televisie vindt digitale kanalen. Maar als de installatie klaar is, de melding 'gecodeerd signaal' op alle zenders :-(

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
zwanie34

Quote

en als je stappen doorloopt zoals in onderstaand document

http://www.samsun...ciplus.pdf

Precies zo doorlopen. Zou de CI module defect kunnen zijn? In de slaapkamer een 'kastje' van Ziggo. En die doet het.
 
Monteur_kees
die zou defect kunnen zijn maar dan nog zou je nederland 1 moeten kunnen ontvangen
deze werkt ook zonder ci+ module deze is vrij te ontvangen



Quote

zwanie34 schreef:

Quote

en als je stappen doorloopt zoals in onderstaand document

http://www.samsun...ciplus.pdf

Precies zo doorlopen. Zou de CI module defect kunnen zijn? In de slaapkamer een 'kastje' van Ziggo. En die doet het.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
zwanie34
Beste Piotje,

Wat het geweest is, weet ik nu nog steeds niet. Maar ik heb na een nachtje slapen weer beeld. Alleen nog steeds ned. 1, 2 en 3 niet. Maar deze heb ik ook nooit gehad.

Heel erg bedankt voor je tijd en tips!
 
Monteur_kees

Quote

zwanie34 schreef:

Beste Piotje,

Wat het geweest is, weet ik nu nog steeds niet. Maar ik heb na een nachtje slapen weer beeld. Alleen nog steeds ned. 1, 2 en 3 niet. Maar deze heb ik ook nooit gehad.

Heel erg bedankt voor je tijd en tips!



Graag gedaan
ned1 zit ook op 901
ned2 op 902 enz,enz

Wink
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
MisterSenseo
Piotje,goed bezig met je onderschrift !!!
Klasse............Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Monteur_kees
kan er nog wel een lijst onderzetten en wat kleurtjes erbij

haha Smile


Quote

MisterSenseo schreef:

Piotje,goed bezig met je onderschrift !!!
Klasse............Wink

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'gecodeerd signaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Afschakelen analoog signaal, gevolgen voor radio-ontvangst? Ziggo nieuws : 2 18-10-2018
Ziggo schakelt analoog TV signaal uit vanaf april. Ziggo nieuws : 1 09-03-2018
Horizon mediabox ‘geen signaal, controleer antenne aansluitingen’ Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 3 18-11-2017
Geen TV signaal meer Klacht over Ziggo : 2 26-12-2016
Advertentie