obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Wifi modem (Cisco EPC3925) werkt niet draadloos
diana mia
Zaterdag heeft Ziggo medewerker bij mij thuis Alles-in-Een geinstalleerd.
TV en telefoon werkt. En internet met kabel ook. Maar draadloos internet met Wifi modem (Cisco EPC3925) werkt niet!Angry
Ik heb alleen gistermiddag heel even draadloos kunnen internetten.
Alle instellingen zijn volgens mij goed, aangezien ik wel heel even draadloos kon internetten.
Is die modem kapot of zo?
Mijn laptop zegt zoiets als: modem/router zendt niet uit.

Wat moet ik doen om continu draadloos internet te kunnen hebben?

Alvast bedankt voor je hulp.
 
kobus1960
Diana, je dubbelpost is al verwijderd.

Het feit dat je verbinding om de haverklap wegvalt kan 2 dingen
betekenen. Of je zit op een druk bezet kanaal. Of je laptop heeft
een Atheros WiFi kaart aan boord die laatstelijk en ongewild door
Microsoft is geupdated. Dat eerste los je op door een ander WiFi
kanaal te kiezen. Dat laatste door in apparaat beheer onder die
adapter het vorige stuurprogramma terug te zetten, die mogelijk-
heid is er altijd. Laat even weten hoe ver je thuis bent in deze
materie, dan helpen we je evt. verder (later vandaag)
 
diana mia
Hoi Kobus,

Dank voor je antwoord.

Ik ben dus helemaal niet thuis in computerland (het is al knap dat ik dit forum op kwam, hahaha) daarom had ik ook Alles-in-Een met installatie besteld. Ik heb ook al gebeld met Ziggo 1200 maar die zeggen dan dat ik de adapter eruit moet halen, en dan valt natuurlijk de telefoonverbinding weg....

Ik ben nu niet thuis dus ik kan ook niet zien of er een Atheros Wifi kaart inzit... en ik zou ook niet weten hoe ik dat zou kunnen zien...

Maar ik zou wel graag draadloos online gaan. Ik hoop dat je me verder kan helpen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 15 2011 15:39:14:
Ik ben nu thuis en heb mijn laptop gecheckt; onder Apparaatbeheer, bij Netwerkadapters heb ik gevonden: Alteros AR5B91 Wireless Netwerk Adapter.
maar hoe voer ik uit: '... onder die adapter het vorige stuurprogramma terug te zetten... '

Mijn laptop is een Packar Bell KBYF0 uit 2009 en draait Windows Vista.

Help wanted!
Gewijzigd door diana mia op 15-11-2011 15:39
 
kobus1960

Quote

onder Apparaatbeheer, bij Netwerkadapters heb ik gevonden: Alteros AR5B91 Wireless Netwerk Adapter.
maar hoe voer ik uit


Met je rechtermuisknop op die adapter klikken, dan eigenschappen.
Je klikt op stuurprogramma, dan kun je halverwege het rijtje voor de optie
vorig stuurprogramma terugzetten kiezen. Dan even opnieuw opstarten.
Dat zou (hoop ik) de truc moeten zijn.
 
diana mia
Ik heb ingelogd als Administrator op m'n laptop en bij Stuurprogramma gekeken maar de knop Vorig Stuurprogramma is niet aanklikbaar... er is blijkbaar geen vorig stuurprogramma?
 
kobus1960
Nee, dan kun je dat in ieder geval uitsluiten.

Nu is het, vermoed ik, zaak om in te loggen in het modem, zie daarvoor
de handleiding en je WiFi kanaal aan te passen. En dat is een kwestie van
gokken en proberen totdat je een kanaal hebt wat stabiel is. Dat begint
een ellende te worden, iedereen wil WiFi. En daarbij is slecht rekening ge-
houden met het aantal gebruikers.
 
diana mia
Okeee... dat had Ziggo wel even mogen zeggen... want ik heb geen idee hoe ik een Wifi kanaal moet aanpassen... ik kan wel inloggen bij cisco en zie dat ie op kanaal 1 staat, maar ik zie nergens dat ik dat kan aanpassen.
 
Ziggo-WebCare_Erwin
Mocht er gebruik worden gemaakt van een artheros netwerkkaart dan is het nodig de nieuwste servicepacks te downloaden van windows update, hier zit automatisch nieuwe driversoftware voor deze kaarten in.

Je kan zien welk service pack geinstalleerd is door met de rechtermuisknop op deze computer in het startmenu te klikken en dan te kiezen voor eigenschappen.

Voor Windows XP dien je sp 3 geïnstalleerd te hebben voor Windows Vista sp 2.

Veel succes!
Ziggo WebCare
 
diana mia
veel succes... tja... van ziggo moet je het hebben... zaterdag is installateur geweest, moet ik bijna 30 euro voor betalen maar het werkt gewoon helemaal niet!
en met dat: "de rechtermuisknop op deze computer in het startmenu te klikken en dan te kiezen voor eigenschappen" geeft aan dat Service Pack 2 geinstalleerd is... dus dat is het ook niet...
 
MisterSenseo
@Diana Mia :

Ik heb je een PB ( Persoonlijk Bericht ) gestuurd,beantwoord die aub ?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 15 2011 22:03:20:
Update volgt,als het goed is ga ik persoonlijk die problemen oplossen ( proberen ) aangezien "Diana Mia" erg dichtbij mij woont........Wink
Fietsafstand..........gaat veel sneller dan berichten heen en weer.........Pfft
Gewijzigd door MisterSenseo op 15-11-2011 22:03
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi modem (Cisco EPC3925) werkt niet draadloos', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Advertentie