obey-robots.txt
06 December 2016, 13:11
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

HD decoder, HDMI aansluiting niet mogelijk!

wurf
Na enkele maanden te hebben gewacht is gisteren eindelijk de digitale interactieve ontvanger afgeleverd (Cisco).
Hiermee zou het eindelijk mogelijk zijn om televisie te kunnen kijken in HD. Er doet zich echter een probleem voor dat vooralsnog onoplosbaar is. Daarnaast is vast te stellen dat dit probleem zich al ruim een jaar voordoet. Het volgende is er aan de hand:

Om de HD- mogelijkheden optimaal te kunnen benutten is een HDMI verbinding tussen ontvanger en televisie noodzakelijk. Doordat er echter verschillende HDMI-protocollen worden gehanteerd in beide apparaten is het niet mogelijk een werkende verbinding tot stand brengen. Dit zogenaamde “Handshake-probleem” is bij Ziggo bekend. Volgens de beschikbare informatie doet dit probleem zich voor bij Philips en Loewe televisies. Mijn Sharp vertoont echter dezelfde problemen en een kleine zoekactie op het Ziggo gebruikers forum leert dat het probleem zich ook bij Sony televisies voordoet
Bij inschakelen is er 1 á 2 seconden beeld, waarna het beeld zwart wordt maar nog wel geluid hoorbaar is. Ieder ander apparaat aangesloten op dezelfde tv geeft geen problemen.

Om kort te gaan: ik neem HD televisie af, maar de vereiste schakel voor HD televisie functioneert bij een groot deel van de televisies niet. Dit probleem was bekend bij afname van het pakket maar is mij niet gemeld. Dit terwijl de kans dat uw klant een Philips, Loewe, Sony of Sharp televisie heeft vrij groot is!
Het is werkelijk onbegrijpelijk dat dit product in de markt wordt gezet, terwijl het op het merendeel van de televisies niet werkt. Uiteraard is kijken via de scart aansluiting een optie, maar dat is natuurlijk niet de opzet van een klant die bewust voor HD heeft gekozen.
Dit is te vergelijken met het opleveren van een breedband verbinding plus modem, waarvan helaas alleen de analoge inbelverbinding kan worden gebruikt…

Deze klacht wordt ook omschreven op de volgende pagina onder het kopje “HDMI Handshake maar dat”:
http://ziggo.gebr...post_15893
Wat gaat Ziggo hieraan doen?!

Vriendelijke groet,
Marcel
Gewijzigd door kobus1960 op 16-11-2011 12:32
 
kobus1960
En ben je middels deze link ook tot een oplossing gekomen?
http://ziggo.gebr...post_15893

Het is werkelijk onbegrijpelijk dat dit product in de markt wordt gezet, terwijl het op het merendeel van de televisies niet werkt.


Dan zou het klachten moeten regenen, en dat doet het juist niet.
Heb je in de setup gekozen voor het juiste type HDMI, 1,2,3 of 4?
 
wurf
Heb je in de setup gekozen voor het juiste type HDMI, 1,2,3 of 4?


Staat niet bij instellingen en in de setup is het al helemaal niet voorbij gekomen (denk ik). Setup was namelijk onzichtbaar dankzij genoemd probleem:-|
Bovendien ga ik er vanuit dat de klantenservice me deze oplossing dan ook had geboden. Is er iets wat klantenservice en ik niet weten?

Thanks!
 
kobus1960
Ja, als je de decoder aansluit middels HDMI moet in ieder geval het menu
werken. Heb je HDMI 1 gekozen op je TV? Heb je in het HDMI menu van je
TV de keuze gemaakt of je HDMI's wel of niet beschikbaar zijn? m.a.w. Kun
je op de afstandsbediening van je TV een HDMI keuze maken?

Wat ik wil zeggen, tv signaal of niet, de Cisco is altijd zichtbaar te maken op
je TV. Heeft zelfs niets met Ziggo te maken. Als dat al niet gaat is er wat fout
ingesteld cq aangesloten.
 
wurf
Inderdaad, TV signaal of niet, menu's werken altijd. Logisch... Iki heb ook niet anders beweerd.
MAAR...daarvoor is natuurlijk wel een werkende verbinding tussen ontvanger en TV vereist. Indien dit een niet goed aangesloten of niet goed geconfigureerde HDMI aansluiting is zie je uiteraard ook geen menu's! En instellen gebeurt nu juist in deze menu's (die dus niet zichtbaar zijn...)
Natuurlijk heb ik dit ondervangen door de scart aan te sluiten. Nu zijn menu's zichtbaar (en ook gewoon beeld trouwens, want dat werkt prima).

- Ja, alles is goed aangesloten. HDMI past maar op één manier.
- Er is niet zoveel in te stellen. Met wat kunstgrepen heb ik de HDMI resolutie aangepast, maar ook hiermee geen succes. (Kunstgrepen, omdat HDMI resolutie in eerste instantie 'NIET BESCHIKBAAR' aangeeft.)
- Ja, de TV is ingesteld op HDMI. Ik heb andere HDMI apparaten en deze functioneren uitstekend wanneer ik ze aansluit op deze ingang.
- Nee, er is niets in te stellen op de TV m.b.t. HDMI types. Alleen het al dan niet automatisch aanpassen op breedbeeld is in en uit te schakelen.

Ik zeg niet dat het aan Ziggo ligt, het ligt aan de decoder (die dan weer wel door Ziggo wordt uitgegeven).
Omdat andere apparaten WEL functioneren op de HDMI aansluiting van mijj TV kan ik niet anders concluderen.

Ik durf met zekerheid te zegen dat ik niets verkeerd heb gedaan bij het aansluiten en instellen.
 
Ziggo-WebCare_Erwin
Sommige televisies zijn niet compatible met de Cisco 8485 via de hdmi aansluiting (handshake)
Hierdoor geeft de decoder geen beeld of loopt vast
Indien dit probleem zich voordoet kijk dan of de software van de tv is bijgewerkt tot de laatste update
Mocht dit het probleem niet verhelpen dan is het helaas alleen mogelijk om via scart de decoder te gebruiken.

Er word nog wel gewerkt aan een oplossing maar wanneer dit ook daadwerkelijk opgelost word is nog niet bekend.
Ziggo WebCare
 
wurf
Hallo Erwin,

Dank voor je antwoord.
Deze TV heeft geen USB aansluiting en is niet te updaten.

Cisco en Ziggo hadden er goed aan gedaan het product te testen op maximale compatibiliteit.
Er is duidlijk geen rekening wordt gehouden met een tv van ca. 5 jaar oud. Helaas kom ik (en waarschijnlijk een hoop anderen) hier pas te laat achter.

Om kort te gaan bevestig je dus eigenlijk dat het geleverde product niet datgene doet wat er van mag worden verwacht, als ik het goed lees.
Bovendien vraag ik me af hoe intensief er aan deze oplossing wordt gewerkt, daar deze klacht al sinds 2009 bestaat voor sommige merken TV's. (Google...)

Ik zou graag een indicatie zien van hoe lang een mogelijke oplossing op zich laat wachten.


Vr. gr.
Marcel
 
MisterSenseo
Ziggo-WebCare_Erwin schreef:Er wordt nog wel gewerkt aan een oplossing maar wanneer dit ook daadwerkelijk opgelost wordt is nog niet bekend.
..........volgens mij is dit toch het meest duidelijke antwoord mogelijk.......Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
kobus1960
Of bij Ziggo een Samsung H360RS vragen, mochten ze die nog hebben.
Zo niet, de Cisco op de plank laten tot Ziggo een oplossing heeft en voor
een paar tientjes een Samsung aanschaffen. Die werken geweldig en niet
merk afhankelijk. Gewoon HDMI en een makkelijke gebruikersinterface.
 
MisterSenseo
Of je koopt een Humax iRHD-5100C die doen het ook wel grappig........Pfft
Ik weet nog wel een adresje.............Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HD decoder, HDMI aansluiting niet mogelijk!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Ziggo mail komt niet aan Instellingen software 4 23-11-2016 12:46
Scannen vanaf Printer gaat niet, vanaf PC wel Hardware instellingen 8 05-11-2016 14:49
Ziggo komt niet opdagen. Zucht. Algemeen 2 22-10-2016 15:52
Al 2 weken kan Ziggo mijn Ziggo modem niet in bridge-modus zetten Klacht over Ziggo 5 04-10-2016 14:53
inloggen met ipadres cisco epc 3925 lukt niet WiFi, draadloos netwerk 3 04-09-2016 20:09
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Black Tiger00:16:53
| Zippo00:19:39
| kezeltje00:48:47
| Desmark01:23:59
| buijs03:25:32
| jlebbink04:52:34
| Gilex06:00:35
| Matty11:50:55
| Drenthe201612:01:00
| Monteur_kees13:36:24
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan