obey-robots.txt
09 December 2016, 20:23
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Storing telefoon Ziggo door Seagate NAS

Christ65
Hallo, mijn telefoon stoort ontzettend waardoor de ander amper verstaanbaar is. Aan de 'andere' kant wordt geklaagd over een robotstem die ook amper verstaanbaar is. De oorzaak hiervan is hoogstwaarschijnlijk mijn Seagate NAS-server. Als ik deze uitschakel zijn de problemen verholpen. De NAS stond eerst naast de router in de meterkast, maar vanwege de storing heb ik de NAS verplaatst naar de huiskamer. Afstand router -NAS is nu ongeveer 5 meter. Dat zou toch voldoende moeten zijn, maar de telefoon blijft storen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? De NAS uitschakelen is natuurlijk geen optie. Tips zijn erg welkom!

Groet Christ.
 
kobus1960
Ligt de kabel van het modem naar je telefoon niet tegen een kabel
van wat voor soort dan ook? In dit geval bv. een UTP kabel van je netwerk?
Of ligt er ergens een kabel in een rol of lus? Dit veroorzaakt ook storingen.
En gebruik je CAT6 kabel voor je NAS? CAT5 of lager veroorzaakt storingen.
 
Bitfreak
Misschien helpt het om de NAS aan te sluiten op een andere poort van de router.
 
Christ65
kobus1960 schreef:

Ligt de kabel van het modem naar je telefoon niet tegen een kabel
van wat voor soort dan ook? In dit geval bv. een UTP kabel van je netwerk?
Of ligt er ergens een kabel in een rol of lus? Dit veroorzaakt ook storingen.
En gebruik je CAT6 kabel voor je NAS? CAT5 of lager veroorzaakt storingen.


<strong>Automatisch samengevoegd met vorige post op:</strong> november 26 2011 13:18:21:
Bedankt voor julle reacties. Ik heb meerdere netwerkaansluitingen in huis en deze kabels komen allemaal uit in de meterkast. Heb ze uit elkaar gehaald, maar zonder resultaat. Ook het wisselen van netwerkaansluiting heeft geen zin gehad. De gebruikte kabels zijn cat5. Ik vraag me zelfs af of het niet beter is om een zo kort mogelijke kabel te gebruiken en de NAS weer bij de router terug in de meterkast te zetten. Of het tegenovergestelde en de nas boven neerzetten? En is het een optie om de nas weer naast de router te zetten en die kabel te vervangen door cat6? Dan hoef ik geen gebuik te maken van de netwerkaansluitingen in huis, maar dit veroorzaakt misschien weer storing omdat de 2 apparaten naast elkaar staan? Andere opties zie ik even niet ...
Gewijzigd door Christ65 op 26-11-2011 13:43
 
kobus1960
En is het een optie om de nas weer naast de router te zetten en die kabel te vervangen door cat6?


Deze optie verdient zeker een kans. Ik zou ook graag weten welk abbo je
hebt van Ziggo, als je 120Mb hebt, moet je echt minimaal CAT 5E of CAT 6
gebruiken. Ik heb pas een netwerk bij de buren stap voor stap vervangen om
een storing met Playstations weg te krijgen, en daar gaf zelfs de laatste
meter CAT5 storing. CAT5 is onbeschermde kabel, 5E of 6 beschermd.
Dat maakt echt alles uit, zeker als je DECT telefoons gebruikt.
 
Bitfreak
@kobus 1960


CAT6 is ook onbeschermde kabel (Unshielded twisted pair=UTP),alleen zijn de aders iets dikker en zijn de aderparen beter van elkaar gescheiden en beter getwist dan CAT5E.
Hierdoor is de CAT6 kabel minder gevoelig voor storingen.

@Christ 65
Probeer de NAS eens aan te sluiten op door middel van een patchkbel rechtstreeks op de router.
 
Christ65
kobus1960 schreef:

En is het een optie om de nas weer naast de router te zetten en die kabel te vervangen door cat6?


Deze optie verdient zeker een kans. Ik zou ook graag weten welk abbo je
hebt van Ziggo, als je 120Mb hebt, moet je echt minimaal CAT 5E of CAT 6
gebruiken. Ik heb pas een netwerk bij de buren stap voor stap vervangen om
een storing met Playstations weg te krijgen, en daar gaf zelfs de laatste
meter CAT5 storing. CAT5 is onbeschermde kabel, 5E of 6 beschermd.
Dat maakt echt alles uit, zeker als je DECT telefoons gebruikt.


Sorry voor het misverstand, maar ik heb cat5E kabels. Ik heb de NAS al een keer rechtstreeks aangesloten op de router, maar dat veroorzaakte ook storing. Ik dach alleen dat de reden was dat de apparaten te dicht bij elkaar stonden. Mijn abbo van Zigoo is alles in 1 plus (40mb).
 
kobus1960
Dan zou ik het vanaf deze afstand even niet weten. Frown
 
Bitfreak
Het lijkt mij niet eenvoudig om hier een oplossing voor te vinden.

Welk type modem en router heb je eigenlijk?.

Zijn er meer apparaten aangesloten (bedraad) op de router?
 
Christ65
Bitfreak schreef:

Het lijkt mij niet eenvoudig om hier een oplossing voor te vinden.

Welk type modem en router heb je eigenlijk?.

Zijn er meer apparaten aangesloten (bedraad) op de router?


Hallo, ik heb het wifi modem van Ziggo, Ubee EWV3200. Heb ook het vermoeden dat sinds de aankoop van een iPad het ook belabberd gesteld is met de digitale TV-ontvangst, maar dat staat volgens mij los van elkaar. Coax-kabels vervangen een optie of kan ik deze vraag beter apart posten?
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing telefoon Ziggo door Seagate NAS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Ziggo introduceert TV Italiana Welke zender wil je er nog bij hebben? 1 08-12-2016 12:44
Netflix kijken met de Horizon Mediabox van Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks 6 07-12-2016 16:52
Verdwenen Ziggo netwerk WiFi, draadloos netwerk 2 03-12-2016 23:46
internet+telefoon Algemeen 22 02-12-2016 11:55
Ziggo mail komt niet aan Instellingen software 4 23-11-2016 12:46
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| kezeltje00:59:42
| Black Tiger01:00:59
| Zippo01:47:08
| MisterSenseo01:57:04
| ArieBuu02:23:39
| Desmark06:30:15
| Tomar07:55:31
| knilleske08:19:50
| gerrelle09:43:18
| Gilex09:48:31
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan