obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
zenders komen niet door
bru-dirk
Gisteren een decoder gekocht Humax Fox c. Na aanmelden van de card kwamen er een aantal zenders niet door van het standaard pakket. Ik heb de decoder terug laten gaan naar de fabrieksinstellingen en zenders laten zoeken met de wizard. Maar er blijft een groep zenders niet doorkomen: o.a RTL4, RTL5, SBS6, RTL7 en nog een aantal waar ik veel minder naar kijk.
Kan iemand mij advies geven wat te doen om deze zenders wel te kunnen ontvangen? Alvast bedankt
 
Monteur_kees

Quote

bru-dirk schreef:

Gisteren een decoder gekocht Humax Fox c. Na aanmelden van de card kwamen er een aantal zenders niet door van het standaard pakket. Ik heb de decoder terug laten gaan naar de fabrieksinstellingen en zenders laten zoeken met de wizard. Maar er blijft een groep zenders niet doorkomen: o.a RTL4, RTL5, SBS6, RTL7 en nog een aantal waar ik veel minder naar kijk.
Kan iemand mij advies geven wat te doen om deze zenders wel te kunnen ontvangen? Alvast bedankt



heb je de juiste frequentie ingevuld en netwerk id
en heb je eventueel de videorecoder er tussen uit gehaald
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
bru-dirk
Dank voor de suggesties.
Ik heb de frequentie en het netwerk id opgezocht in de ziggo uitgave digitale tv. Deze zou dus juist moeten zijn.
Ik heb een analoge harddisk recorder/dvd speler zitten tussen wandcontactdoos en decoder. Na deze ertussenuit gehaald te hebben, heb ik meer kanalen, nog niet alle die ik volgens de standaard lijst zou moeten hebben, maar het is wel duidelijk dat dit apparaat storing geeft .
Zijn er nog meer opties, voor zenders als zdf, die nu nog steeds ontbreken?

De meegezonden linken helpen me niet, want ik heb geen internet noch telefonie noch interactieve tv van ziggo en dus ook geen voorzetdoosjes voor mijn kabelingang thuis.
Hoe zou ik met een ouderwetse analoge kabelaansluiting toch zowel decoder als Harddisk recorder kunnen gebruiken?
Moet ik zo'n voorzetdoos gaan kopen bij Ziggo?
 
Monteur_kees

Quote

bru-dirk schreef:

Dank voor de suggesties.
Ik heb de frequentie en het netwerk id opgezocht in de ziggo uitgave digitale tv. Deze zou dus juist moeten zijn.
Ik heb een analoge harddisk recorder/dvd speler zitten tussen wandcontactdoos en decoder. Na deze ertussenuit gehaald te hebben, heb ik meer kanalen, nog niet alle die ik volgens de standaard lijst zou moeten hebben, maar het is wel duidelijk dat dit apparaat storing geeft .
Zijn er nog meer opties, voor zenders als zdf, die nu nog steeds ontbreken?

De meegezonden linken helpen me niet, want ik heb geen internet noch telefonie noch interactieve tv van ziggo en dus ook geen voorzetdoosjes voor mijn kabelingang thuis.
Hoe zou ik met een ouderwetse analoge kabelaansluiting toch zowel decoder als Harddisk recorder kunnen gebruiken?
Moet ik zo'n voorzetdoos gaan kopen bij Ziggo?


normaal gesproken indien de decoder rechtstreeks op de wandcontactdoos is aangesloten zou deze alle zender moeten laten zien
in welk postcode gebied woont u ?
wellicht dat dan e.e.a duidelijker wordt
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
bru-dirk
Ik woon in 3432 ck
en gebruik frequentie 372000 en netwerk id 5555, aantal symbolen vond ik niet die heb ik op de originele 6875 laten staan
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Wat ik mis in het verhaal is: welke foutmelding krijg je op de overige zenders, welke je niet kan ontvangen?
Ziggo WebCare Jelle
 
bru-dirk
Deze zenders staan in de lijst met zenders als onbekend en wanneer ik ze toch aanklik krijg ik een zwart scherm zonder melding
 
Monteur_kees

Quote

bru-dirk schreef:

Deze zenders staan in de lijst met zenders als onbekend en wanneer ik ze toch aanklik krijg ik een zwart scherm zonder melding


kan u misschien eens proberen met frequentie 365000 en netwerk id 1111

Gr, piotje
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
bru-dirk
met frequentie 365000 en netwerk id 1111 krijg ik het bericht 'geen zenders gevonden'.
 
Monteur_kees

Quote

bru-dirk schreef:

met frequentie 365000 en netwerk id 1111 krijg ik het bericht 'geen zenders gevonden'.


sorry had 356000 moeten zijn
ben benieuwd
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zenders komen niet door', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv zenders installeren Algemeen : 7 20-12-2020
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Advertentie