obey-robots.txt
03 December 2016, 14:39
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 44% [4 stemmen]
44% [4 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 56% [5 stemmen]
56% [5 stemmen]

Stemmen: 9
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Cisco 8485 en ondertiteling op BBC1 en 2

pauli
Hallo,
Ik ben recent toegetreden tot dit forum omdat ik (en vele anderen) een probleem heb met de Cisco 8485DVB interactieve decoder.
Op zich ben ik best tevreden met het apparaat, doch er zijn best wel wat verbeterpunten, zoals favorieten indeling, energieverbruik, etc.
Waar ik absoluut niet mee kan instemmen is het feit dat het ding bij ondertiteling op BBC 1 en 2 in een half uur 4 a 5 keer gaat herstarten. Het blijkt een bug in de firmware te zijn. Er wordt op andere fora al in januari over geklaagd.

De bug is door Ziggo bevestigd na een telefonische klacht begin oktober. Na het doen van een schriftelijke klacht ontving ik keurig dit antwoord:

'Er wordt hard aan gewerkt om de firmware problemen te verhelpen, ondertiteling issue op BBC, we hopen dat dit zo spoedig mogelijk wordt opgelost.'

Aangezien mijn echtgenote slechthorend is, staat altijd de ondertiteling aan. Er wordt hier regelmatig naar de BBC gekeken. Een zeer slechte zaak dus dat het apparaat dit niet aan kan.

Nu twee maanden verder hoor of lees ik helemaal niets. Er is nog altijd geen update langs gekomen.
Wat mij bevreemd is dat ik op dit forum helemaal niets tegen kom van dit verschijnsel, terwijl een ander forum hier bol van staat. (Of ik moet er overheen kijken??). Is hier niemand die daar last van heeft?

Kan iemand mij vertellen hoe de stand van zaken is mbt de update? Iemand van het Ziggo team misschien?
 
kobus1960
Het Ziggo Webcare team kijkt hier altijd mee, indien zij iets weten
krijg je hier antwoord, niet op stel en sprong, maar het komt.

Heb je het apparaat al eens een reset gegeven in het menu?
Moet je wel alles opnieuw instellen, maar hij kijkt wel of er nieuwe
software is. Ik wat langs zien komen, wanneer weet ik niet meer, druk druk.
 
pauli
Ok,
dank voor de reactie kobus1960. Ik zal eens resetten, alhoewel de updates op automatisch ontvangen staan. Zou er dan zo in moeten floepen als er een update beschikbaar is, toch?
 
kobus1960
Ja, klopt, succes.
 
pauli
Reset uitgevoerd. Helaas, heeft het deze keer 40 minuten volgehouden op BBC2 met ondertiteling voordat de boel er weer uitvloog.
Firmware versie is nog steeds 2.0.1.1.
Jammer, de BBC is de enige die ondertiteling echt serieus neemt. Zelfs voor live uitzendingen werkt het uitstekend met slechts een zeer kleine lag tussen gesproken woord en tekst. Kan men hier in Nederland nog een voorbeeld aan nemen. Ondertiteling van live uitzendingen op NED 1, 2 of 3 zijn echt waardeloos, om over de andere omroepen maar te zwijgen. maar goed, off topic.
 
Pebblerun
Half Oktober heb ik van Ziggo het volgende antwoord gekregen:

Momenteel is Ziggo samen met Cisco bezig om nieuwe software te schrijven voor de Cisco decoders. Dit om onder andere de problemen met ondertiteling op BBC te verhelpen. Naar verwachting zal deze software eind dit jaar uit komen. Onze excuses voor het ongemak.

Ik hoop dus maar, dat Ziggo spoedig met de oplossing komt .....!
 
Ludo
We zijn weer twee maanden verder, bij mij crasht bbc1 en 2 ook nog steeds met ondertiteling.

Ook is bij een drieregelige ondertiteling vaak de tweede regel 'half doorzichtig'.

Wanneer komt er nu een update naar verwachting? Eind 2011 is in ieder geval niet gehaald...
 
kobus1960
Die vraag moet je echt aan Ziggo stellen, Cool
Daar zijn wij niet van, zie kop boven dit blad.
 
Ludo
Ik heb de vraag aan Ziggo gesteld, maar meer dan "we hebben het bij Cisco gemeld, wanneer er een oplossing komt is niet bekend" krijg ik er niet uit.

Eigenlijk een beetje makkelijk van Ziggo. Het loopt immers al sinds de eerste meldingen in oktober 2011. Ik heb niet het idee dat het enige indruk maakt als ik met Cisco ga communiceren hierover.

Beetje jammer dit antwoord van Ziggo. Als ik wat bij een grote leverancier meld waar ik veel koop en ik heb na een paar maanden nog steeds geen inhoudelijke oplossing voor een bug dan zouden ze er van langs krijgen...
 
kobus1960
Je hebt helemaal gelijk.


Ik denk dat Ziggo en Cisco verrast zijn door de enorme afname.
Er is al een uitlever probleem geweest met diverse apparaten.
Laat staan het goed uit kunnen testen van dergelijke zaken.
Ziggo heeft zich wat vergist in de enorme expansie, én het mee
willen gaan met de concurrentie. Cisco heeft updates beloofd op
dit spul, dit moet dan ook weer "Ziggo" geschreven zijn, en dat
kost tijd. Maar nogmaals, geheel met je eens. Dit probleem is/was
er ook met de Ubee EVW modellen. Beloven, maar nog even niet
nakomen. Sad
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco 8485 en ondertiteling op BBC1 en 2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Cisco ITV E52 melding Klacht over Ziggo 2 20-09-2016 15:31
inloggen met ipadres cisco epc 3925 lukt niet WiFi, draadloos netwerk 3 04-09-2016 20:09
Cisco EPC3925 hapert met mobiele telefoon + wifi Klacht over Ziggo 26 13-08-2016 22:48
Website(s) blokkeren op Cisco router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 8 07-07-2016 10:05
cisco EPC3925 modem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 8 03-07-2016 10:42
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MisterSenseo00:38:59
| buijs01:08:06
| Black Tiger01:28:47
| Desmark03:02:38
| Gilex03:18:19
| kezeltje04:21:23
| Zippo04:30:04
| Bitfreak05:09:35
| Puma05:40:43
| Justin2305:46:26
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan