obey-robots.txt
09 December 2016, 18:27
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Internet verbinding aan/uit

EricS
Hallo,

Ik ben overgestapt van XS4ALL naar Ziggo alles-in-1.
Cisco EPC 3925 modem geinstalleerd en alles (TV/internet/WIFI/bellen) werkt, zover geen probleem.
De WIFI aangesloten laptop is ongewijzigd sinds de overstap.

Nu lijkt het internet een aan/uit karakter te hebben.
Ik krijg regelmatig time-outs van mail synchronisatie, heb vaak wachttijd als ik een webpagina wil openen.
Dit alles geheel willekeurig. Als het wel werkt gaat het ook goed verder.
Vooral de wachttijden ervaar ik als heel vervelend.

Is dit een bekend probleem?
Zijn er aanpassingen of instellingen die dit kunnen veroorzaken of beter, verhelpen?

Grt Eric
 
nicoho
misschien is het een schrale troost voor je maar de problemen die jij omschrijft lees je erg vaak terug.
tot op heden heb ik nog geen oplossing gevonden.
het volgende heb ik reeds gedaan:
- Zelf de DNS servers ingesteld. (maar weer teruggezet)
- andere kanalen
- zonder extra router.
- met een Sweex router getest
- met een Linksys router getest
- en nu tenslotte mijn EPC 3925 in modemstatus laten zetten
en nog steeds valt om de haverklap het internet uit.de netwerkverbinding blijft in tact.

het enige dat werkt is om je hele installatie bedraad uit te voeren (moet je geen smartphone of tablet kopen)
 
BMP
Al een ander kanaal geprobeerd? Smile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
EricS
Een ander kanaal heb ik nog niet geprobeerd!
Waar kan ik die instelling vinden in de management console?

Ik heb het ook nog niet geprobeerd met bedrading, zal ik ook eens doen.

Bedankt zover!
 
ruudvds
EricS schreef:

Hallo,

Ik ben overgestapt van XS4ALL naar Ziggo alles-in-1.
Cisco EPC 3925 modem geinstalleerd en alles (TV/internet/WIFI/bellen) werkt, zover geen probleem.
De WIFI aangesloten laptop is ongewijzigd sinds de overstap.

Nu lijkt het internet een aan/uit karakter te hebben.
Ik krijg regelmatig time-outs van mail synchronisatie, heb vaak wachttijd als ik een webpagina wil openen.
Dit alles geheel willekeurig. Als het wel werkt gaat het ook goed verder.
Vooral de wachttijden ervaar ik als heel vervelend.

Is dit een bekend probleem?
Zijn er aanpassingen of instellingen die dit kunnen veroorzaken of beter, verhelpen?

Grt Eric


Ik heb hetzelfde probleem de laatste paar weken, internet valt terug naar 2 - 5Mb download.
Ik heb Ziggo gebeld, vervolgens in opdracht 2 dagen regelmatig getest, screendumps in worddocument gezet.
Het komt dus zo'n 2 keer per dag voor dat het internet wegvalt, soms 5 minuten, soms een half uur of iets langer.
Ik heb vervolgens teruggebeld, nu moet ik weer iets anders doen...alsof ik niks beters e doen heb, laptop rechtstreeks aansluiten op het modem.
Ik heb dat gedaan, maar dan geeft de laptop aan dat er geen internetverbinding is.
Moet ik dan iets installeren of zo?
Mijn ervaring is dat Ziggo de boel altijd wil rekken zodat ze zelf niets hoeven doen.....waar betalen we dan voor???

Grt,
Ruud
 
kobus1960
BMP schreef:

Al een ander kanaal geprobeerd? Smile


Dit is toch de eerste tip waar wij mee aankomen. Even de handleiding erbij pakken en het WiFi kanaal
wijzigen, fluitje van een cent en meestal afdoende. Waardoor komt dit allemaal?? Nederland wordt
overspoeld door WiFi klanten van allerlei providers. Dit willen allemaal tussen kanaal 5 en 13 ontvangst
hebben. Zit je in druk bevolkt gebied kan je elkaars signaal wegdrukken. Daar kan geen provider
wat aan doen. Het wordt simpelweg te druk. De enige goed werkende oplossing is bekabeld werken.

Hier bovenop komen de smartphones, de tablets en ga zo maar door. en allemaal in de buurt van huis
gebruik maken van WiFi. Dit is al jaren geleden voorspeld door de professionals (ik niet Wink ). Dit gaat
spaak lopen. Te druk.
 
ruudvds
kobus1960 schreef:

BMP schreef:

Al een ander kanaal geprobeerd? Smile


Dit is toch de eerste tip waar wij mee aankomen. Even de handleiding erbij pakken en het WiFi kanaal
wijzigen, fluitje van een cent en meestal afdoende. Waardoor komt dit allemaal?? Nederland wordt
overspoeld door WiFi klanten van allerlei providers. Dit willen allemaal tussen kanaal 5 en 13 ontvangst
hebben. Zit je in druk bevolkt gebied kan je elkaars signaal wegdrukken. Daar kan geen provider
wat aan doen. Het wordt simpelweg te druk. De enige goed werkende oplossing is bekabeld werken.

Hier bovenop komen de smartphones, de tablets en ga zo maar door. en allemaal in de buurt van huis
gebruik maken van WiFi. Dit is al jaren geleden voorspeld door de professionals (ik niet Wink ). Dit gaat
spaak lopen. Te druk.


Sorry, maar ik had het over bedraad internet, vergeten erbij te vertellen, met een linksys router.

Gr.
Ruud
 
BMP
Na rechtstreeks aansluiten op pc, modem/pc herstarten dan zou je internet moeten hebben.
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
EricS
Na aanpassing van het kanaal is het probleem grotendeels opgelost.
Er is nog wel enige vertraging tov de bedrade versie maar dat lijkt mij normaal en ervaar ik als acceptabel.

Allen bedankt voor de tips en hulp!

Grt,
Eric
 
kobus1960
Heel mooi! En daar is dit forum mede voor bedoeld, graag gedaan.
Bij deze topic gesloten!
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet verbinding aan/uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
internet+telefoon Algemeen 22 02-12-2016 11:55
geen internet wel wifi Klacht over Ziggo 2 06-11-2016 17:14
Geen internet/WiFi/telefoon en geen zender Net5 Klacht over Ziggo 15 07-10-2016 01:55
Storing internet en telefoon Storing 2 04-10-2016 14:53
KLACHT afwikkeling storing internet telefoon En TV Klacht over Ziggo 6 25-09-2016 02:20
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MisterSenseoOnline
| ArieBuu00:27:17
| Zippo01:23:07
| Desmark04:33:53
| Tomar05:59:09
| Black Tiger06:07:04
| knilleske06:23:28
| gerrelle07:46:56
| Gilex07:52:09
| kezeltje08:56:15
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan