obey-robots.txt
08 December 2016, 07:03
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid bedraad internet enorm traag

krullemie
Hallo allemaal,

ik heb sinds 15-12-2011 Ziggo Alles-in-1 (al heel lang klant van Ziggo en nooit geen klagen gehad) en heb nu megatraag internet op de vaste(bedrade)PC. De downloadsnelheid ligt hier op 3482.6 Kb/s terwijl mijn netboot(met dezelfde UTP kabel van PC) 36319.1 Kb/s doet en met de draadloze verbinding 42372.2 Kb/s. Ik heb inmiddels meerdere malen het modem gereset en instellingen overal nagelopen en het blijft maar enorm langzaam.

Nu was mijn vraag or dit herkenbaar is en er oplossingen voor zijn. Ziggo claimt dat het modem het prima doet en het een intern probleem is. Op het moment van omschakelen van het oude modem (ARRIS) naar de nieuwe Cisco werkte mijn bekabelde verbinding perfect!

Graag hulp
MVG

Krullemie

kobus1960
Het klinkt misschien wel heel erg simpel maar het volgende.
Ik denk aan een slechte UTP kabel, heb je de betreffende kabel
al eens vervangen door een CAT6? Zou je zeggen, hoe kan dat.
De Cisco wil er meer doorheen jagen dan de ARRIS, vandaar.
Ik bedoel hier de kabel tussen de Cisco en de PC.
Baadt het niet, schaadt het ook niet. Koop geen idioot dure kabel
CAT6 van bv. Hornbach volstaat prima.

krullemie
kobus1960 schreef:

Het klinkt misschien wel heel erg simpel maar het volgende.
Ik denk aan een slechte UTP kabel, heb je de betreffende kabel
al eens vervangen door een CAT6? Zou je zeggen, hoe kan dat.
De Cisco wil er meer doorheen jagen dan de ARRIS, vandaar.
Ik bedoel hier de kabel tussen de Cisco en de PC.
Baadt het niet, schaadt het ook niet. Koop geen idioot dure kabel
CAT6 van bv. Hornbach volstaat prima.

@kobus1960

Dat zou misschien wel kunnen, ofschoon ik de bijgeleverde UTP kabel inmiddels ook aan mijn PC aangesloten en nog is het langzaam. Het is net of mijn PC afgeremd wordt. Ik neem tenmiste aan dat je niet een halfwerkende ethernetkaart (onboard) kunt hebben die (volgens taskmanager) een verbinding heeft van 1 Gb/s heeft?

MisterSenseo
Wat is er mis met een onboard kaart?
Ik haal 980 Mbit tussen 2 pc's met onboard kaarten,hoe bedoel je ?
Check je pc maar eens op malware of spyware en virus,ik denk dat je daar verder mee komt......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.

krullemie
MisterSenseo schreef:

Wat is er mis met een onboard kaart?
Ik haal 980 Mbit tussen 2 pc's met onboard kaarten,hoe bedoel je ?
Check je pc maar eens op malware of spyware en virus,ik denk dat je daar verder mee komt......Wink

@MisterSenseo

Ik heb niets tegen onboard kaarte, maar ik bedoel ermee precies zoals ik het zeg, ik heb een onboard ethernet kaart die een verbinding heeft van 1 Gb/s. Zon kaart kan dan toch niet half werken? Ik bedoel of zo'n kaart doet het of doet het niet toch?

ik zal eens ff scannen op dat soort rommel. suggestie? ik draai met Panda

mvg

Krullemie

MisterSenseo
Je zou kunnen kijken in je instellingen van je LAN kaart of hij wel full duplex GB is.

Ik gebruik de viruskiller annex malware killer van Microsoft zelf,gratis en goed,te downloaden vanaf de officiele Microsoft website.
Er zijn tal van malware en spyware programma's maar ik heb bij geen van allen een echt goed gevoel,maar dat is mijn mening.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.

Hendricusk
Je kunt natuurlijk voor tijdelijk die lange witte meegeleverde utp kabel door het huis direct aan kunnen sluiten tussen je pc en het modem.
Als het dan goed gaat, dan ligt het niet aan je bekabeling.
Geeft het dezelfde resultaten, dan zou je even een virusscan kunnen doen.

Heb je trouwens geen vast ingestelde ip gegevens op een netwerk interface?
Bijv. dns server die anders is op de ene?
Ziggo gebruikers een eigen server thuis? dan denk je waarschijnlijk: wat is mijn ip? check even wat je externe ip adres is via: www.showmyip.nl!

krullemie
@Hendricusk

Ik heb die lange kabel aangesloten, want ik dacht mijn eigen kabel ligt daar al ff en dus "verouderd" en geen vaste instellingen of wat dan maar ook. Gewoon een "kale" installatie. PC is bezig met scannen, maar ik betwijfel of de software zoiets van 40000 KB/s kunnen opvreten?

Hendricusk
Kun je trouwens nog iets specifieker zijn over je abonnement en hoe je netwerkje thuis in elkaar steekt?

Graag even de volgorde vanaf binnenkomst.
dus: splitter - ziggo modem - pc?
of : splitter - ziggo modem - eth-eth/wifi router - pc?
Misschien heb je voor de pc nog een klein swithje?

Je begrijpt het wel denk ik Wink
Ziggo gebruikers een eigen server thuis? dan denk je waarschijnlijk: wat is mijn ip? check even wat je externe ip adres is via: www.showmyip.nl!

kobus1960
MisterSenseo schreef:

Je zou kunnen kijken in je instellingen van je LAN kaart of hij wel full duplex GB is.

Ik gebruik de viruskiller annex malware killer van Microsoft zelf,gratis en goed,te downloaden vanaf de officiele Microsoft website.
Er zijn tal van malware en spyware programma's maar ik heb bij geen van allen een echt goed gevoel,maar dat is mijn mening.......Wink

Even ter aanvulling, zet je adapter zoals op de de afbeelding. Even test uitgevoerd. Auto kan zomaar 50% verlies opleveren.

Netwerkadapter

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid bedraad internet enorm traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
internet+telefoon Algemeen 22 02-12-2016 11:55
snelheid monteur? Klacht over Ziggo 8 29-11-2016 09:20
geen internet wel wifi Klacht over Ziggo 2 06-11-2016 17:14
Geen internet/WiFi/telefoon en geen zender Net5 Klacht over Ziggo 15 07-10-2016 01:55
Storing internet en telefoon Storing 2 04-10-2016 14:53
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MisterSenseo04:21:21
| Black Tiger05:47:57
| fblemans07:36:52
| Puma08:08:53
| Matty08:15:44
| Zippo10:21:53
| Bitfreak11:23:02
| emiliovisser11:39:45
| buijs11:45:01
| Justin2313:09:42
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan