obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Decoder van Ziggo zat? Een eigen decoder gekocht? Meld hier de ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Signaalsterkte verbeteren
MrB
Beste Leden (& Gasten),

Graag jullie advies voor het volgende: (Ik zal proberen zo volledig mogelijk de situatie te formuleren)

Apparatuur
TV: Sony KLD 32EX500
Decoder: Samsung SMT C7140(A)
Ziggo gebied: Utrecht / Freq. 372.000 / ID 5555

Doel
Digitaal TV kijken en opnemen, vandaar de Samsung aangeschaft. Oude situatie met CI+ CAM module werkte goed. [Ik kan volgens mij geen HDD koppellen direct aan de Sony. En een DVD-recorder met HDD in combinatie met CAM module leek mij omslachtig in het gebruik.]

Probleem
De Samsung geinstalleerd direct op de walloutlet.
  • Signaalsterkte met splitter ertussen 32%, niet mogelijk om HD kanalen (o.a. Ned 1 en 2) te bekijken, soms met een lage resolutie maar het beeld stoort (blokjes). Foutmelding E48-32 [De splitter zitten dan nog eens 2 TV's analoog]
  • Signaalsterkte zonder splitter ertussen 41% (is dit normaal?), wel mogelijk om de HD kanalen te bekijken, ook met hogere resolutie. (Allerhoogste 1080p(?) niet getest)


Oplossing?
  • Wat kan ik doen om het signaal te verbeteren?
  • Zal een versterker helpen, en zo ja, welke kunnen jullie mij adviseren?
  • Moet zo'n kabel versterker router geschikt zijn?


Vragen? Advies van harte welkom! Wink

Frank
 
kobus1960
Zie schema onder klikkerdeklik in het onderschrift.
Eventuele UMU draaidoos in de noordelijke poolzee smijten
De afgebeelde Tratec versterker is retour geschikt, dat MOET.
 
MaXMhZ
retour, (niet router) geschikt. Wink

Gebruik in plaats van UTP een FTP kabel (gigabit kabel) als je 120Mb/10Mb (Ai1 extra). Sommige Cat.5e kabels zijn gigabit, andere zijn 100Mb. Cat.6 is altijd gigabit (1000Mb ).
Heel veel mediacenters draaien op een custom Linux OS. Deze kunnen vaak alleen NTFS format (windows) drives lezen, maar niet schrijven. Probeer eens een drive of USB stick die FAT32 geformatteerd is. Goede kans dat het dan wel werkt.

TV wordt in 720p of 1080i uitgezonden. De p staat hier voor progressive scan, de i voor interlaced
(kijk even op wikipedia voor uitleg).

In principe is het lood om oud ijzer. Het signaal zal in de LCD tv/monitor omgezet worden naar de native resolutie van het gemonteerde paneel. Tegenwoordig meestal 1920x1080
Gewijzigd door MaXMhZ op 05-01-2012 12:10
 
MrB

Quote

kobus1960 schreef:

Zie schema onder klikkerdeklik in het onderschrift.
Eventuele UMU draaidoos in de noordelijke poolzee smijten
De afgebeelde Tratec versterker is retour geschikt, dat MOET.

Ja ik heb idd met zo'n draaidoos te maken. De Samsung zit met coax rechtstreeks op de draaidoos.

Die versterker kost 90 EURO?! Frown Nou vooruit dan maar...

Quote

MaXMhZ schreef:

retour, (niet router) geschikt. Wink

Ah got ya! Kwartje valt! Smile

Quote

In principe is het lood om oud ijzer. Het signaal zal in de LCD tv/monitor omgezet worden naar de native resolutie van het gemonteerde paneel. Tegenwoordig meestal 1920x1080

Ik las op het Internet dat - om de hoogste kwaliteit te kunnen gebruiken - het signaal steek genoeg moet zijn. Zo kregen ze ook de foutmelding E48-32 maar bij lagere resolutie werkte het wel, maar dat wil je natuurlijk niet...
 
MaXMhZ
Dat zou heel goed kunnen.

Als het signaal niet sterk genoeg is, krijg je storing, en dat kan de HDCP (High Definition Copy Protection) in de weg zitten. Resultaat: Beeld wordt teruggeschaald naar 720p, gaat op zwart, geluid valt weg. Allemaal mogelijk met die vermaledijde HDCP.
 
MisterSenseo
@MrB :

De Tratec Breedbandversterker <<
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MrB

Ah bedankt voor de tip! Ik kijk zo even bij de Formido hier om de hoek, dat zou een kabelkeur verkooppunt moeten zijn.

Even ter bevestiging; Een versterker verbeterd het signaal ookal zit ik direct op de draaidoos met de decoder?
 
MisterSenseo
NEE.....roep ik in CAPSLOCK.
Die draaidoos uit je wandcontactdoos halen en naar een willekeurige oceaan smijten en nooit meer gebruiken.
De bijgeleverde kabel die bij de breedbandversterker zit steek je direct in de wandcontactdoos en het andere eind in poort 1 van de versterker en alles sluit je vervolgens aan op je breedbandversterker.Vast=vast en alleen vastdraaien met de bijgeleverde sleutel maat 11
Modem op poort 2 ( 2e van links bij vóóraanzicht ) tv's en radio's vervolgens op de overgebleven poorten.........de niet gebruikte poorten wel afgesloten laten met de afsluitdopjes,zeer belangrijk,niet afgesloten geeft signaal verlies......Wink
Zie de tekening in mijn onderschrift "interactieve tv" blz 26.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MrB
Ah! Het begint duidelijk te worden...
2vnl95d2h2dseu

Het betreft hier een signaalverdeler zoals in het plaatje bij "Stap 2", ik zie nu pas dat je die eraf kan wippen! Daar moet ik dus overheen plassen en in de brand steken?! Angry Ik zal nog wel even zeker nagaan of deze walloutlet wel de hoofdaansluiting is, het betreft namelijk een oud pand in de stad dus je weet maar nooit...

Alvast bedankt voor alle hulp! Ik ga ermee aan de slag en zal mijn bevindingen hier posten.
 
MisterSenseo
Zo,dat heeft ff geduurd voordat ik door mijn tranen weer kon lezen,whahahaha.
Eroverheen plassen en in brand steken,hoe kom je erop....
In elk geval begrijp je de opzet van wat je met de draaisplitter moet doen,LOL
We horen graag de afloop........
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Signaalsterkte verbeteren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Signaalsterkte analoge TV zenders vrijwel altijd zwakker dan van HD zenders? Analoge radio of televisie storing : 6 26-08-2017
Signaalsterkte vanuit Ziggo Algemeen : 3 18-02-2014
Ziggo wil kwaliteit van klantenservice verbeteren met business analytics Ziggo nieuws : 4 11-07-2012
tips om draadloze verbinding te verbeteren WiFi, draadloos netwerk : 2 04-11-2011
Signaalsterkte Ubee modem Storing : 8 30-06-2010
Advertentie