obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
heeft het nut om hier een monteur voor te laten komen?
Ja Ja 67%[2 stemmen]
Nee Nee 33%[1 stem]
Totaal stemmen : 3
 Onderwerp afdrukken
onstabiele internet verbinding en telefoon
gijs007
Ik heb al meer als een half jaar alles in 1 extra van ziggo, maar de laatste paar maanden valt de download snelheid erg tegen en heb ik ook last van hogere ping tijden en soms packet loss.
Dit is vooral in de avond uren en in het weekend.

Nu heb ik de klanten service hier over gebeld, die zijden eerst dat de verbinding prima was en verbonden me door met service plus... die zijden dat ik weer de gewone klanten service moest bellen...
Na 2 weken gaven ze eindelijk toe en hebben ze een monteur langs gestuurd, die heeft mijn ubee modem vervangen door een cisco.
Sindsdien is de verbinding wel stabieler maar nog steeds niet perfect, de telefoon viel ook soms even weg ook tijdens het bellen met de klanten service wat zij ook toegaven.
Ze hebben toen nog 2 x een monteur langs laten komen, die hebben telkens het modem weer vervangen zonder enige verbetering en daarna is er nog 1 speciale monteur geweest die dieper in het netwerk kon kijken.

Hij heeft de straat versterker vervangen en weer het modem, ook heeft hij instellingen aangepast in het modem en nu is de verbinding redelijk stabiel maar nog niet zo goed als vroeger.

Een van de monteurs vertelde mij dat mijn wijk overbelast is en dat ik daardoor problemen kan ervaren waar zij niks aan kunnen doen, als dit zo is dan vind ik dat ziggo geen nieuwe verbinding moet uitleveren of klanten een schadevergoeding moet geven.

symptomen nu: download snelheid is in de avond uren en in het weekend te laag (50-90 mb/s) en 0-1% packetloss, ook zijn de ping tijden hoger.

www.tweakers.net1

www.tweakers.net3

Symptomen eerst: download snelheid is in de avond uren en in het weekend te laag (0.5-90 mb/s) en veel packetloss soms meer als 70% , ook zijn de ping tijden extreem hoog en werkt de telefoon niet goed (wegvallend geluid voor een halve seconde)

www.tweakers.net2

Uiteraard heb ik ook mijn netwerk kabel en computer gecontroleerd en de monteur heeft dit ook gedaan.
Daar was alles in orde.
 
kobus1960
Is er nog een router tussen je modem en je netwerk geplaatst?
En zo ja, hoe zijn de instellingen van die router?
 
gijs007
Nope, geen router.
De pc is direct aangesloten op het modem met een kabel, het modem staat in bridge mode.

Modem is een cisco epc 3925.
 
kobus1960
Bridge mode?
Niet gewoon als modem/router incl. DHCP enz.?
Dat is de 3925 immers, vandaar de vraag.

En dan nog even aanvullende, is je pc voorzien van een Gb netwerkadapter?
 
gijs007

Quote

kobus1960 schreef:

Bridge mode?
Niet gewoon als modem/router incl. DHCP enz.?
Dat is de 3925 immers, vandaar de vraag.

En dan nog even aanvullende, is je pc voorzien van een Gb netwerkadapter?


Ja, ik draai hem in bridge mode omdat ik dan niet hoef te klooien met portforwarden (Ik draai een teamspeak en webserver van uit huis, maar deze gebruiken niet de hele internet verbinding en ik kon ook geen verband leggen tussen de load op deze server en de ping tijden en internet snelheid.)
Ja ik heb een IntelĀ® Gigabit CT Desktop Adapter, overdag haal ik wel +- 120 mb/s met de speedtest van ziggo, in de avond niet.

Ik heb het ook getest met een laptop bekabelt (andere kabel) (broadcom 1 GB chip), zonder dat daar andere software op draaide en daarbij had ik de zelfde resultaten met ping en download snelheden.
 
kobus1960
oke, dus rond de 100 haal je nu wel gemiddeld.
Dat is toch acceptabel, ADSL ben je altijd 25 % kwijt.
 
gijs007

Quote

kobus1960 schreef:

oke, dus rond de 100 haal je nu wel gemiddeld.
Dat is toch acceptabel, ADSL ben je altijd 25 % kwijt.

Nee ik haal rond de 60-80 gemiddeld.
Alleen overdag haal ik 100+

Maar het gaat me er meer om dat ik last heb van packetloss en pingtijden die langzaam omhoog klimmen en dan ineens weer omlaag gaan(zie grafiekjes in de 1eerste post)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 24 2012 12:14:52:
Hmm ik heb het nog eens goed bekeken en rond 21 uur heb ik iedere dag last van packetloss en rond 5 uur in de ochtend en rond 17 uur in de avond duiken mijn pings omlaag...

Is hier een verklaring voor?
Gewijzigd door gijs007 op 24-01-2012 12:14
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'onstabiele internet verbinding en telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie