obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Wegvallende telefoonverbinding
Toon61
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje ook het nieuwe Ubee modem van Ziggo, en problemen met de vaste telefonie.
Wanneer je een nummer belt gaat et even goed, maar op een bepaald moment hoor je van de andere kant niets, of nauwelijks iets meer. Het signaal lijkt weg te vallen.
We hebben nu al twee verschillende telefoons getest, maar het is bij allebei hetzelfde (beide telefoons Dect, een Siemens en een Philips).
Hiervoor nooit problemen mee gehad.

Herkent iemand dit, en is er mogelijk een oplossing?
 
Poupou

Quote

Toon61 schreef:

Herkent iemand dit, en is er mogelijk een oplossing?


Mogelijk een ander draadloos apparaat in de buurt wat stoort? Zorg ook dat je dectsetdraden minstens 20 centimeter van andere electrische bedradingen liggen. Test eens een bedraad toestel, je kunt gratis een testtelefoon bij Ziggo aanvragen.
 
Toon61

Quote

Poupou schreef:

Quote

Toon61 schreef:

Herkent iemand dit, en is er mogelijk een oplossing?


Mogelijk een ander draadloos apparaat in de buurt wat stoort? Zorg ook dat je dectsetdraden minstens 20 centimeter van andere electrische bedradingen liggen. Test eens een bedraad toestel, je kunt gratis een testtelefoon bij Ziggo aanvragen.


Ik heb een Airport Express in dezelfde ruimte, maar dat is een meter of 5 verderop en zit daar al twee jaar en heeft nooit eerder problemen gegeven. Misschien het feit dat de Dect ontvanger unit op een grote zuil-speaker staat. Zou dat er me te maken kunnen hebben (ofschoon dat ook al jaren goed gaat).
 
Toon61

Quote

timm5164 schreef:

Hallo Toon61,
Spijtig dat je zo veel storing hebt op je telefoonlijn.
Echter loop ik al vanaf augustus vorig jaar met dit 'probleem'.
Diverse keren aan Ziggo gemeld, monteurs die langs zijn gekomen, nieuwe modems gekregen, maar nog steeds niet opgelost.
Status:
5 monteurs
3 modems (2x ubee, 1x cisco)
nog steeds 1 probleem!

Hoop spoedig dat er hier een oplossing voor gevonden gaat worden!
Suc6
timm5164


Da's flink balen.
Maar zoals ik al in eerdere post aangaf, heb ik nu de Dectontvanger van de luidspreker af gehaald, en ergens wat meer 'vrij' geplaatst. Tot op heden (een dag of twee/drie) blijkt dit het probleem op te lossen.
Hopelijk blijft dit zo.
 
kobus1960
Zoals meer leden melden, DECT ontvanger minimaal 2 meter vanaf een
bron plaatsen, d.w.z. luidsprekers/TV/modem/router/PC/magnetron enz.
Ook hier in het begin een probleem, dat bracht de oplossing, kraakhelder.

Toevoeging, de Ubee heeft z'n WiFi antennes net wat anders zitten, dus
eenzelfde plaatsing als het vorige modem kan nu wel storing geven.
Vandaar de stelling 2 meter.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende telefoonverbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wegvallende verbinding Storing : 3 25-01-2017
wegvallende verbinding Storing : 6 06-05-2016
EWM3200 + TPLink 1043 wegvallende internetverbinding via wifi Eigen netwerk : 5 01-03-2014
wegvallende verbindingen op Cisco EPC3928AD Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 23-10-2013
Cisco EPC3925 continue wegvallende internet verbinding Algemeen : 11 08-02-2013
Advertentie