obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nieuwsgroepen / Newsgroups. Welke download programma's zijn er en wat zijn de instellingen? Grabit, Bitcomet, Bittorrent, nzb, spotplanet, spotworld, ftd, etc. Blokkeert Ziggo poorten.
 Onderwerp afdrukken
Traag usenet? Wat kan dat zijn?
Bitfreak
Een Ubee als enkel modem loopt nooit vast,de ellende die de Ubee veroorzaakt komt juist doordat het Wifi gedeelte dichtslibt.
 
MisterSenseo
Dat van die tijdschakelaar is alleen als je problemen hebt, ik reboot mijn modem hooguit eens per 3 maanden of als ik giga veel gedownload heb dan loopt de cache een beetje vol en merk je het als je hem reboot.
Ik raad iedereen aan een tijdschakelaar ertussen te zetten maar dat is uit voorzorg of als er problemen met de snelheid zijn.
Ikzelf heb nooit snelheidsproblemen dus ik heb er niks tussen zitten.......Pfft
Ik heb erg makkelijk kletsen want ik zit in het hart van één van de testgebieden met een fonkelnieuwe wijkcentrale,gebouwd en geplaatst toen hij ontplofte met de upgrade naar 120 Mbit hahaha
Erg belangrijk is de opstelling zoals beschreven in "klikkerdeklik" en zo draai ik feilloos sinds oktober 2009, nooit iets hoeven veranderen.
Maar daarom leef ik wel mee met diegenen die wel problemen hebben en probeer ook steeds dingen uit om anderen te kunnen helpen.........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Ik heb een tijdlang gruwelijk gedownload, waarbij telkens na een aantal dagen
de snelheid ging fluctueren, waarna de tijdschakelaar dat probleem oploste.
Gebruik na alle testen de EVW permanent, niet ontevreden over, hangt wel
de TP link erachter. Echter DHCP en af en toe WiFi van de EVW staan aan.
Niets te klagen dus. EVM als reserve in de kast Wink
 
MisterSenseo
Ik heb als backup een ouwe Arris, als het goed is kan ik binnenkort een nieuwe EWV bemachtigen, dat wordt dan mijn backup modem.
Maar @Kobus : jij verwoordde mijn verhaal precies zoals ik het bedoelde........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Ja maar het zou toch van de gekke zijn als je met Ubee wel op de juiste snelheid zou komen en met de Cisco niet?

Zijn er geen mensen hier die Cisco hebben en Ziggo Plus 40mbit? Dan kunnen we daar eens mee vergelijken of die hetzelfde euvel kennen als ik.
We gaan het sowiezo 30 maart al meemaken als die snelheid naar 50mbit gaat. Benieuwd wat het ding van mij dan gaat doen.
Greetings, Black Tiger
 
BMP
Heb je de meegeleverde utp kabel van ziggo nog? zet die er even tussen dan weer meten.
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Puma

Quote

Black Tiger schreef:

Ja maar het zou toch van de gekke zijn als je met Ubee wel op de juiste snelheid zou komen en met de Cisco niet?

Zijn er geen mensen hier die Cisco hebben en Ziggo Plus 40mbit? Dan kunnen we daar eens mee vergelijken of die hetzelfde euvel kennen als ik.
We gaan het sowiezo 30 maart al meemaken als die snelheid naar 50mbit gaat. Benieuwd wat het ding van mij dan gaat doen.


Ik heb geen Plus maar Extra en ik haal met de Wifi en non-wifi variant dezelfde snelheid. Beide Cisco. Strak 14.26 MB/s met Newsleecher.
 
kobus1960
Tiger, je hebt er sjoege van, en je hebt alles geprobeerd,
Mail even een Ziggo webcare medewerker PB en vraag om
een monteur om de boel door te meten.
 
Bitfreak
Je zou nog kunnen proberen om het Cisco modem zonder versterker aan te sluiten.
 
Black Tiger
@BMP: Die zit er al vanaf het begin tussen.Wink

@Kobus: Ja klopt, ik had vanmiddag Piotje al een pm geschreven, misschien dat die even kan nakijken.
Een monteur... nja.... als het toch aan mij ligt moet ik die misschien ook nog gaan betalen. Het vervelende is dat ik met speedtest.net als enige net wel aan de 39mbit kom. Dus is het goed zegt de klantenservice dan. Zelfs met 36 mbit, ze mogen een margen van 10% aanhouden als ik het goed onthouden heb.

@Bitfreak: Zou ik kunnen doen, als het dan sneller is helpt het toch niet want dat ding moet ertussen vanwege de TV's in huis. En die werken op zich goed met die versterker.
Anders wacht ik wel tot 30 maart en zie wat er dan gaat gebeuren. Dan moet er toch echt iets wijzigen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 29 2012 23:40:30:
Ik had al bericht terug zag ik net. De systemen gaven niets aan dat er iets fout zou kunnen zitten.
Dus dan wacht ik maar eens af wat er 30 maart gaat gebeuren.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 01 2012 01:04:54:
Nou ik ben er uit...

Weer een pc genomen, Gigabit kaart geactiveerd, proberen, kwam niet boven de 10mbit uit. Dat liet me er dus weer aan herinneren waarom ik die kaart uitgeschakeld had.
100mbit kaart geprobeerd, 1000mbin strak met 4.1 mbyte/sec.
Zelfde geprobeerd met de Fritz er tussen, 3,56.

Toch maar nieuwsserver proberen dan want nu wilde ik weten wat die halve mb voor de newsserver zou betekenen.

Rechtstreeks op het modem. Eerst wat sukkelen tussen 3050 en 3100. Maar da's in elk geval al meer dan 2980. Het was ook te zien dat de newsserver wat hakkelde.
Maar opeens schoot ie toch omhoog en hups 3800 a 3900 kbyte/sec. Kijk daar is mee te leven.

En jawel hoor... op de Fritz 7270 en hij begint op 4500 en zakt terug naar 2980 en blijft daar hangen.

Ik ga nu de 7340 er tussen hangen en hopelijk gaat het dan beter.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 01 2012 16:21:46:
De 7340 heeft het bekende probleem met Lan2, gaat dus niet door.

Vermoedelijk toch de firmware na contact met Fritz.
Na wat instellingen geprobeerd te hebben wilde het nog steeds niet. Dus terugbellen.

De tweede medewerker bevestigde dat inderdaad de 5x firmware deze vertraging kende in de 7270. Hij had toevallig net een klant met hetzelfde probleem. Dus hebben ze getest met een 4x firmware en daarmee was het snelheidsprobleem weg.
Ze gaan me nu dus die firmware toesturen en dan maar eens proberen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 02 2012 05:28:10:
Nieuwe test gedaan.

Zonder versterker ertussen, modem rechtstreeks op de muur en pc rechtstreeks op modem.
Dat werd niet veel beter. Geprobeerd met interne Gigabit netwerkkaart en hups, 4850 a 4900 kbyt/sec dus dat was prima.

Met andere pc, ander deel van het netwerk kom ik gewoon niet hoger dan 3250 ongeveer.

Met versterker ertussen bleven de resultaten hetzelfde.
Met switch ertussen ging het op de hoofdpc weer terug naar 3000.

Wel raar dat een 100mbit netwerk toch maar die lage snelheid haalt.
Ik had eerder verwacht er toch minstens een 60mbit over te kunnen pompen.

Daarnaast bleek er 1 kabelplugje bij nader onderzoek misschien toch nog iets beter aangesloten te kunnen worden.
Eerst maar eens 2 gigabit switches aanschaffen.Smile
Gewijzigd door Black Tiger op 02-03-2012 05:28
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag usenet? Wat kan dat zijn?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
2 externe box traag Klacht over Ziggo : 7 06-02-2018
Ziggo verhoogt prijzen alweer ! Maar de service en het netwerk hier zijn matig Klacht over Ziggo : 3 23-05-2017
Ziggo 200/20 is 'savonds traag (~80/~18) Snelheid : 2 20-09-2016
Smartcard traag Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 04-07-2016
Alternatief Sunny usenet Nieuwsgroepen : 23 08-12-2015
Advertentie