obey-robots.txt
03 December 2016, 14:38
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 44% [4 stemmen]
44% [4 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 56% [5 stemmen]
56% [5 stemmen]

Stemmen: 9
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

STORING CI+ MODULE

jere
We hebben digitale storing bij Ned3, Net5, Discovery, Ketnet, BBC1 en 2 film 1 premiere (de overige film 1 doen het wél)l, journaal 24en nog een aantal minder bekeken zenders.
altijd 2 jaar zonder problemen gewerkt.
TV is een Samsung met CI+ module

bekabeling is gecontroleerd, tv is gereset, daar ligt het probleem niet. 'toevallig' is dat dit probleem zich voordoet sinds ziggo veranderd is van frequentie. wij hebben dit probleem sinds dinsdag. Als je ziggo belt word er 'verbaasd' gereageerd en dat we de bekabeling maar even moeten checken, gezwets over coax kabels... wij hebben alle bekabeling prima in orde het probleem ligt niet bij ons.

Ik weet inmiddels al van 5 andere huishoudens met exact hetzelfde probleem op exact dezelfde zenders.
 
MisterSenseo
Het probleem ligt niet bij jullie, beweer je, heb je ook al geprobeerd om je zenders opnieuw te zoeken ?
Overigens roep je dat het probleem niet bij jullie ligt maar in 95% van alle gevallen blijkt de fout achteraf wél bij de gebruiker te zitten.
Als je al onze tips op het forum hebt uitgeprobeerd zul je gewoon weer bij Ziggo aan moeten kloppen, het is niet anders...........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
Monteur_kees
Jere,
over welk postcode gebied gaat het
er zijn wel een aantal veranderingen geweest in een aantal gebieden waarbij de modulatie is gewijzigd




jere schreef:

We hebben digitale storing bij Ned3, Net5, Discovery, Ketnet, BBC1 en 2 film 1 premiere (de overige film 1 doen het wél)l, journaal 24en nog een aantal minder bekeken zenders.
altijd 2 jaar zonder problemen gewerkt.
TV is een Samsung met CI+ module

bekabeling is gecontroleerd, tv is gereset, daar ligt het probleem niet. 'toevallig' is dat dit probleem zich voordoet sinds ziggo veranderd is van frequentie. wij hebben dit probleem sinds dinsdag. Als je ziggo belt word er 'verbaasd' gereageerd en dat we de bekabeling maar even moeten checken, gezwets over coax kabels... wij hebben alle bekabeling prima in orde het probleem ligt niet bij ons.

Ik weet inmiddels al van 5 andere huishoudens met exact hetzelfde probleem op exact dezelfde zenders.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigma2 software
HK audioset
 
jere
Mistersenseo: Ja ik heb alles geprobeerd, het volledige tv menu doorlopen, deze laten zoeken naar een update, kanalen op nieuw laten zoeken, handmatig én automatisch. er is iets aan de hand met het signaal op bepaalde zenders. als ik op ziggo kijk naar storingsmeldingen in mijn postcode is er de afgelopen dagen verschillende malen storing geweest.

behoor 'dankbaar' tot de 5% ;-)


piotje pardon, het gaat om postcode gebied 4814
 
MisterSenseo
Tja kijk als er in jouw postcode storing is dan houdt alles op, dan ligt het niet aan jou maar zijn ze er van Ziggo mee bezig.
Dan is het geduld oefenen.
Ik heb ook meteen de bewuste kanalen gecheckt en tot mijn verbazing werkt het zelfs beter dan het voorheen deed, hahaha.
Ik had ook een soort van storing, de melding "gescrambled programma" kwam bij mij regelmatig bij opstarten en dat is nu weg, en zappen gaat nu wel langzamer maar de zender starten nu niet blokkerig meer.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
Monteur_kees
Breda en omstreken,

deze zijn omgegaan van Qam 64 naar Qam256
kijk toch ff je binnen installatie naar kabels pluggen eventuele versterkers er tussenuit
tv naar fabrbieksinstellingen zetten en opnieuw installeren

blijf je problemen houden
Dan naar de helpdesk bellen zodat deze de storing kunnen loggen

groetjes, Piotje



jere schreef:

Mistersenseo: Ja ik heb alles geprobeerd, het volledige tv menu doorlopen, deze laten zoeken naar een update, kanalen op nieuw laten zoeken, handmatig én automatisch. er is iets aan de hand met het signaal op bepaalde zenders. als ik op ziggo kijk naar storingsmeldingen in mijn postcode is er de afgelopen dagen verschillende malen storing geweest.

behoor 'dankbaar' tot de 5% ;-)


piotje pardon, het gaat om postcode gebied 4814

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigma2 software
HK audioset
 
jere
okay, bedankt trouwens voor jullie beiden reactiesSmile

piotje, ik heb al 3 keer gebeld met de helpdesk, gisteren...gemeld wat er aan de hand was... er was niets over bekend., ik zou teruggebeld worden...en dat is niet gebeurt.

vroeg in de middag gebeld, kreeg het 'advies' de bekabeling na te lopen. heb ik gedaan. de kabel loopt normaal gesproken m'n hd recorder in, en dan naar de tv. ik heb de kabel direct van de bron naar de tv laten lopen ...geen effect...heb de tv een uur uitgeschakeld en alles losgekoppeld...geen verandering.

weer naar ziggo gebeld eind van de middag, ik zou weer teruggebeld worden...Ik wacht nog steeds :-)

dat storing loggen zal ik morgen eens specifiek om verzoeken, had fijn geweest als dat al meteen werd gedaan ipv dat ik weer met kabels moet leuren waar tot 3 dagen geleden niets mis mee was. met alle respect, het heeft naar mijn idee duidelijk te maken met die omwisseling en de storing die in breda is geweest. dat het vaak een simpele kwestie is van iets resetten weet ik inmiddels allemaal wel.

ik wist niets af van die omschakeling overigens. is het misschien niet handig om dit in het vervolg kenbaar te maken.... en dat je misschien daarna problemen kan ondervinden en wat je dan het beste kan doen? (of is dit wel gebeurt en heb ik dat gemist?)


het is ook echt een storing die ik totaal niet begrijp, waarom doet mijn film 101 het niet...en de 102,103 en 4 wel bijvoorbeeld.
 
Monteur_kees
Jere,

Heb je alleen de spanning van de tv gehaald of echt via het menu, toestel naar fabrieksinstelling gezet ???
er zijn een aantal stream omgezet naar qam 256 film 101 zit in een andere stream dan bijv: rtl4





jere schreef:

okay, bedankt trouwens voor jullie beiden reactiesSmile

piotje, ik heb al 3 keer gebeld met de helpdesk, gisteren...gemeld wat er aan de hand was... er was niets over bekend., ik zou teruggebeld worden...en dat is niet gebeurt.

vroeg in de middag gebeld, kreeg het 'advies' de bekabeling na te lopen. heb ik gedaan. de kabel loopt normaal gesproken m'n hd recorder in, en dan naar de tv. ik heb de kabel direct van de bron naar de tv laten lopen ...geen effect...heb de tv een uur uitgeschakeld en alles losgekoppeld...geen verandering.

weer naar ziggo gebeld eind van de middag, ik zou weer teruggebeld worden...Ik wacht nog steeds :-)

dat storing loggen zal ik morgen eens specifiek om verzoeken, had fijn geweest als dat al meteen werd gedaan ipv dat ik weer met kabels moet leuren waar tot 3 dagen geleden niets mis mee was. met alle respect, het heeft naar mijn idee duidelijk te maken met die omwisseling en de storing die in breda is geweest. dat het vaak een simpele kwestie is van iets resetten weet ik inmiddels allemaal wel.

ik wist niets af van die omschakeling overigens. is het misschien niet handig om dit in het vervolg kenbaar te maken.... en dat je misschien daarna problemen kan ondervinden en wat je dan het beste kan doen? (of is dit wel gebeurt en heb ik dat gemist?)


het is ook echt een storing die ik totaal niet begrijp, waarom doet mijn film 101 het niet...en de 102,103 en 4 wel bijvoorbeeld.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigma2 software
HK audioset
 
jere
Piotje weet jij of deze modulatie omschakeling echt al in heel breda heeft plaatsgevonden? heb een email van ziggo waarin staat over ´werkzaamheden´ vannacht.

Ik heb nog steeds het probleem, en inderdaad..het zal aan de tv liggen, wat behoorlijk irritant is. hij is meen ik niet kapot., mijn digitale ned 3 op kanaal 903, zoals net vijf op 905 en film 1 premiere in die lijst van900 dus digitaal maar niet hd, zijn wel in orde

als ik kijk naar wat er staat bij automatisch kanalen zoeken , dan kan ik een keuze maken tussen qam64 en qam256.... als ik de laatste neem echter vind hij niets

monteur van de aankoopzaak is geweest en heeft ook een kabel gelegd rechtstreeks naar de tv zonder resultaat, en de tv geupdate via usb...maar nu zie ik op mijn tv staan als laatste firmware update oktober 2011...misschien lopen ze achter?

de monteur van ziggo meent dat het aan de ´kanaalzoeker´ van de samsung ligt... lijkt me sterk aangezien álle andere kanalen, ook die van de 900 kanalen wel gewoon goed werken. het is wel zo dat de tv goed werkt met een digitale ontvanger van ziggo ´bummer´ Sad
 
m_esman
In de regio Zwolle is vorige week waarschijnlijk ook een wijziging doorgevoerd met de modulatie.
Postcode 8015. Sindsdien heb ik op mijn Samsung UE32C6700 met CI+ module bij diverse zenders een slechte ontvangst met BER (Bite Error Rate).
Ik heb de Firmware geupdate (laatste versie gedownload van de Samsung-site) en de kanalen opnieuw laten zoeken.
Ik kan helaas op de Samsung NIET zien welke modulatie gebruikt wordt voor een zender.

Nu gebruik ik ook nog een LG tv met CI+ en op deze TV heb ik GEEN problemen en een perfecte signaalsterkte.
Op de LG kan ik zien dat de zenders die op de Samsung storen een modulatie hebben van 256 QAM.
De Samsung is gecertificeerd voor Ziggo en ik denk dat Ziggo niet de
moeite neemt om de al gecertificeerde modellen te testen als zij een wijziging doorvoeren.

Ik heb gisteren de helpdesk van Ziggo gebeld en de storing gemeld van de slechte ontvangst. Omdat ik toen nog niet wist dat het aan
de modulatie ligt adviseerde de medewerker een monteur te sturen om de bekabeling te controleren. 35 euro betalen als het aan mijn eigen kabels ligt.
Dit is dus totaal overbodig. Ik heb een nieuwe kabel van mijn AOP aan de Samsung gekoppeld en ook toen was de signaalsterkte slecht en weer BER.

Ik ga de helpdesk hierover opnieuw bellen maar denk dat het alleen met een nieuwe firmware van Samsung opgelost kan worden. 64 en 256 QAM gaat dus niet.
Voorlopig heb ik een oude HUMAX IR FOX-C geinstalleerd i.p.v. de CI+ module en hier krijg ik geen BER en zijn de zenders goed te ontvangen.
Maar nu zit je weer met die extra afstandbediening.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 04 2012 11:34:21:
Ik heb net weer met de helpdesk van Ziggo gebeld om de storing aan te melden.
De medewerkster wist mij te melden dat deze storing al bekend is bij Ziggo. Mijn melding is wel als storing genoteerd.
Ik heb een lijstje doorgegeven van zenders die "Blokjes" tonen en storen. Hier even de lijst.

22, 130, 231, 308, 311, 355 ,358, 359, 360, 361, 362, 411, 421, 601, 602, 603, 604, 606, 610, 611, 612, 613, 614, 615, 621, 622, 623, 624, 640, 913.

Volgens de helpdesk hebben NIET al deze zenders een modulatie van 256 QAM. Ik heb hier echter wel een slechte signaalsterkte en "Blokjes".

De storing zal worden doorgestuurd naar specialisten in mijn postcodegebied en ik heb een 06-nummer achtergelaten. Ik heb nog toegevoegd dat ik
de oplossing eerder verwacht in een firmware aanpassing van Samsung omdat wij GEEN problemen hebben bij een LG TV met Cam CI+.
Ik verwacht het initiatief voor de wijziging van Ziggo omdat de TV gecertificeerd is.
Gewijzigd door m_esman op 04-03-2012 11:34
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'STORING CI+ MODULE', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
storing interactieve televisie van Ziggo Storing 4 22-11-2016 14:14
Storing internet en telefoon Storing 2 04-10-2016 14:53
KLACHT afwikkeling storing internet telefoon En TV Klacht over Ziggo 6 25-09-2016 02:20
storing bij Ziggo Meel servers Storing 5 04-02-2016 14:34
Storing Storing 2 19-09-2015 03:44
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MisterSenseo00:37:41
| buijs01:06:48
| Black Tiger01:27:29
| Desmark03:01:20
| Gilex03:17:01
| kezeltje04:20:05
| Zippo04:28:46
| Bitfreak05:08:17
| Puma05:39:25
| Justin2305:45:08
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan