obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo-abonnees kunnen o.a. films en uitzending gemist bekijken via Interactieve TV. Met Video On Demand betaald men per film. Geschikte decoders en CI+ modules voor de ontvangst van digitale Interactieve TV: Humax IRHD 5300c, Humax 5100c, Humax IRHD 5200c, Humax IRHD 5400c, Samsung SMT-C7140, Cisco 8485. Cisco 8455, Samsung SMT-H3102d, Smit Interactieve CI+ Module, Quantis Interactieve CI+ Module.
 Onderwerp afdrukken
humax 5200C geen verbinding netwerk
Black Tiger
Vraagje tussendoor.
Waarom werkt die Humax niet net als de Cisco en Samsung ontvangers? Daar heb je geen netwerk aansluiting bij nodig, dat wordt via het RF signaal doorgegeven. Kan dat bij de Humaxen niet?
Greetings, Black Tiger
 
RonW

Quote

Monteur_kees schreef:

Wellicht wat tips om te proberen,
1.probeer de wifi dongle op de achterzijde, met een usb verleng kabeltje
Aan te sluiten
2. Zorg er voor dat de hdmi kabel niet te dicht bij de wifi dongle in de buurt zit
3. Zet je wifi kanaal vast op bijv: kanaal 1


Hoe zet ik het kanaal vast op kanaal 1?

Beetje raar dat de dongle net naast de hdmi kabel zit op Humax.
 
Black Tiger
Wifi kanaal kiezen en vastzetten kun je in de router doen c.q. in je Ubee of Cisco modem.
Greetings, Black Tiger
 
RonW
Zo na veel geneuzel de dongle verwijderd en een proefkabbel aangelegd.
Kabbel vanaf de meterkast naar de humax 5200.
Alles werkt nu perfect en sneller dan met met de wifi verbinding.
Gelukkig heb ik nog een ongebruikte leiding vanuit de meterkast tot achter de TV.
Daar wordt nu zeer binnenkort een kabel in getrokken en gaat de dongle naar de eeuwige jachtvelden.

In mijn ogen is de beste oplossing met een kabel.
Het is natuurlijk de goedkoopste en snelste oplossing voor de (gratis) monteurs die de boel moeten aansluiten om met de dongle de aansluiting gereed te maken.
Ook vind ik de montage van alles in de meterkast maar zozo.
Even de modem aan de muur boren, stekkers aansluiten en testen of alles werkt en weg zijn de monteurs.
De oude aansluitingen hangen allemaal los in de meterkast.
Mijn oude wifi netwerk stond nog gewoon aan.
Vervolgens al mijn draadloze apparaten zelf de verbinding moet maken.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 27 2013 20:57:25:
Proef kabel is inmiddels vervangen door een vaste aansluiting.
Ik ben nu voorgoed verlost van het probleem met "geen verbinding netwerk".
Gewijzigd door RonW op 27-02-2013 20:57
 
Black Tiger
Yep, kabel werkt altijd het beste.Smile

Mooi dat het gelukt is en bedankt voor de terugkoppeling!
Greetings, Black Tiger
 
moeskoetie

Quote

Black Tiger schreef:

Vraagje tussendoor.
Waarom werkt die Humax niet net als de Cisco en Samsung ontvangers? Daar heb je geen netwerk aansluiting bij nodig, dat wordt via het RF signaal doorgegeven. Kan dat bij de Humaxen niet?


bij de samsung heb je ook een internet verbinding nodig om op het portal te komen.
tenminste bij de c7140 wel.
2902091737
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'humax 5200C geen verbinding netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie