obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
geluid van ziggo alles in een extra
Diabl0
het geluid van mijn tv met interactieve decoder gaat soms ineens harder en daarna soms weer zachter .
heeft iemand hier ervaring mee voor dat ik alle kabels gaat vervangen of veranderen .

met vriendelijke groet Diabl0
 
Monteur_kees
Diablo,

Dit fenomeen is al vaker onderwerp van discusie geweest
en heeft vooral te maken met het feit dat er meerdere geluidsporen
worden mee gezonden
indien de itv van cisco of samsung wordt gebruikt druk dan eens op de rode knop
daarmee kan je kiezen tussen stereo of dolby ( ac3 ) mits meegezonden

gr, piotje
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Nicholas
@diablo: Tegenwoordig met al die audio stromen (Dolby, DTS, AC3, Stereo) enzo zie je soms door de bomen het bos niet meer. Laat staan alle instellingen die je op je TV hebt voor geluid enzo (DTS downmixing, autovolume, etc.)

Wat jij beschrijft had ik nogal eens bij het afspelen van bepaalde DVD's. De stemmen klonken dan zachter dan de muziek ofzo. Zit je lekker te kijken op een bepaald geluidsniveau en dan ineens komt er actie in de film en schrik je je lam. Had weer te maken met allerlei instellingen op dvd speler en TV (surround instellingen / dts downmixing / dolby nogwat enzo...)

Voor de mensen die thuis een bioscoop gemaakt hebben is het overigens allemaal erg leuk om de aanval op Pearl Harbour vanuit alle hoeken nog eens nader te ervaren maar ik hou het toch maar gewoon op Stereo.

3D is voor mij overigens ook niet nodig. Blijft feitelijk toch 2D. Wanneer ze met holografische projectoren gaan komen ben ik wel geinteresseerd.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Nicholas, buiten 3D, hoeft van mij ook niet, maar surround?
je weet niet wat je mist hoor! Goeie receiver met dito speakers
en ook stereo is het gewelding, Yamaha bv.
 
Nicholas
@kobus: Ja, ik weet dat het fantastisch kan klinken maar je zit ook altijd weer met al die speakers en snoeren. En dan soms ook beeld en geluid wat net niet synchroon loopt, moet je dan weer instellen.

En ik moet ook nog rekening houden met vrouwlief die de zaak moet kunnen bedienen (en niet houd van te veel Boxing in huis.) Grin
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Diabl0
ik wil iedereen bedanken voor de reacties hier op ...

maar ik heb eigenlijk nog geen antwoord op mijn vraag waar ik mee zit ...Helpless

@piotje als ik iedere keer de rode knop in moet drukken om een ander geluidspoor te gebruiken schiet dat niet echt op
het probleem is dat ik dit alleen heb als ik tv (samsung led tv) kijk niet als ik een film via mijn surround set (pioneer met twee boxen en subwoofer) of mijn mediaplayer (medi8ter 500 )

alles is aan gesloten via HDMI kabels en optische geluidskabel .....

met vriendelijke groet Bye-happy
 
kobus1960
Staat je decoder in het menu geluid PCM aan?
 
Diabl0
hoi kobus1960

ik kan pcm niet vinden in mijn menu van mijn interactieve decoder .
in het gedeelte instellingen staat de audio staat op stereo
 
kobus1960
Kijk even bij HDMI instellingen, dat was tenminste bij de oudere Samsungs het geval. Ik roep maar even een mogelijkheid.
 
Diabl0
hoi ik heb op het rode knopje gedrukt nu staat hij op audio 2
en nu is het alleen nog met reclame dat het geluid ineens harder gaat .

bedankt in ieder geval piotje voor dit advies

en kobus 1960 de instellingen bij HDMI staan op 1080 i
voor de rest kan ik niet zoveel veranderen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geluid van ziggo alles in een extra', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie