obey-robots.txt
06 December 2016, 13:07
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen WAN op router TL-WR1043ND

ewijnant
Hallo,

Weet iemand misschien het antwoord op de volgende vraag:
Ik heb onlangs een WiFi router TPlink TL-WR1043ND gekocht. Toen ik hem aansloot kwam er geen verbinding tot stand tussen router en mijn (Cisco) modem. De verbindingsLED bleef uit, zowel op de router als op het modem. In de router zelf geeft hij ook aan "cable unplugged". Steek ik dezelfde kabel vervolgens in mijn oude WiFi router of mijn laptop, dan heb ik gewoon meteen WAN verbinding. Na overleg met de helpdesk van de fabrikant de conclusie getrokken dat de router gewoon kapot moet zijn, dus een andere laten komen van Bol.com....en die heeft precies hetzelfde.....iemand??
Ik heb overigens toch nog de nodige kabels geprobeerd, zowel UTP als niet-UTP...niks werkt.

Alvast bedankt!

kobus1960
Je hebt wel gewoon internet als je een laptop op het modem aansluit?
Rechtstreeks dus? Probeer dat eerst even uit.
Je moet een UTP kabel in het modem op LAN steken, en vervolgens
op WAN van de router. Lijkt me stug dat je 2 x een kapotte TP-link hebt.

Wel gewoon UTP gebruiken, geen cross kabel o.i.d.

ewijnant
Hoi, ja als ik de laptop rechtstreeks er aan hang krijg ik gewoon WAN verbinding. Ook als ik mijn goeie oude Linksys WRT54G er aan hang werkt het ook goed.Ik heb verschillende UTP kabels geprobeerd (en ook een STP trouwens), zonder crosslink.
Overigens, als je Googelt op de combi Cisco modem / TL-WR1043ND dan zie je dat er meer mensen zijn met dat probleem. Een oplossing is er niet echt; eentje heeft er een switch tussen gezet en dan werkt het weer wel. Vaag probleem dit....ik denk dat ik de firmware eens ga updaten / opnieuw installeren...

kobus1960
Firmware van de Cisco? Dat kan je wel vergeten.
Ik zou de TP-Link omwisselen tegen een ander merk.
Heb m ook, nooit geen gedoe mee gehad overigens.
Maar ik heb dan ook geen Cisco.

ewijnant
Nee die Cisco hacken heb ik al opgegeven Wink maar de router zou ik wel kunnen proberen. Niet geschoten is altijd mis. Handig trouwens, die linkjes onder je profiel (over de Ubee EVW). Laatst uren liggen klooien bij iemand om een stabiele wireless verbinding te krijgen, uiteindelijk wireless uitgezet en er een ander draadloos kastje aan gehangen. Ik ga jouw instellingen eens proberen Wink

kobus1960
Oke, laat even horen hoe dat afloopt! Cool

Dit is mijn versie.

Firmware Version:
3.13.4 Build 110429 Rel.36959n
Hardware Version:
WR1043ND v1 00000000

gertnl
Heb je al een reset uitgevoerd op je TP link? Ik heb dezelfde en had toen ook wat problemen om de boel aan de praat te krijgen.
Na een reset achterop de router werkte het ineens wel allemaal goed. Er kan wel iets helemaal verkeerd staan.

Kun je wel op de router komen als je een kabel op een LAN poort zet?

Gert

ewijnant
Ok Kobus, ik zal dat vanavond eens naast elkaar leggen. Gewoon nog een keer installeren kan ook geen kwaad, is mijn ervaring met firmware...

@ Gert: uiteraard Wink het eerste dat een techneut bij niet werkende digitale zooi doet, is de boel powercyclen en resetten tot het (net niet) stuk is ROFL Overigens heb ik dat ook bij het modem gedaan Pfft hielp allemaal niks.
Ik kan gewoon via kabeltje / wireless met het ding praten. Als ik dan vervolgens in het WAN tabblad kijk staat daar "cable unplugged"....terwijl ie er dus gewoon in zit.

Overigens zit ik ook al via de mail te kletsen met de support engineer van TP-link in Verweggistan, ze is een en al oor vwb een mogelijke oplossing Grin

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 20 2012 19:07:41:
Een stap ben ik al verder: ik prik bij iemand anders thuis de router aan het modem, en het WAN LEDje gaat meteen aan Wink ligt dus aan de combi Cisco - DLink...vanaaf maar eens kijken of ik hier nog iets mee kan, firmware update oid.
Gewijzigd door ewijnant op 20-04-2012 19:07

Black Tiger
Ik hoop het wel voor je.
De Cisco moet ook nog een firmware update krijgen, daar zijn ze mee bezig maar er is geen hond die weet wanneer die er gaat komen.
De Cisco 9325 is namelijk ook bang voor 100mbit netwerkkaarten, dan is ie van mening dat ie de verbinding ook maar langzamer moet laten gaan.

Als ik dit nu weer lees dan wordt het toch hoog tijd dat er wat vaart gezet wordt achter die Cisco update.Smile
Of men kope zich een Ubee.Wink
Greetings, Black Tiger

MisterSenseo
Black Tiger schreef:
Of men kope zich een Ubee.Wink

Ja doe dat maar......Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen WAN op router TL-WR1043ND', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
geen internet wel wifi Klacht over Ziggo 2 06-11-2016 17:14
Geen internet/WiFi/telefoon en geen zender Net5 Klacht over Ziggo 15 07-10-2016 01:55
Humax ir5200C geeft op 80 % kanalen geen geluid Algemeen 2 25-09-2016 23:13
Geen EPG op Samsung Smart TV Digitale radio of televisie storing 5 17-08-2016 12:30
Geen internet Klacht over Ziggo 4 26-07-2016 00:35
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Black Tiger00:12:26
| Zippo00:15:12
| kezeltje00:44:20
| Desmark01:19:32
| buijs03:21:05
| jlebbink04:48:07
| Gilex05:56:08
| Matty11:46:28
| Drenthe201611:56:33
| Monteur_kees13:31:57
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan