obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Twee vragen m.b.t. Ubee EVW3200
Nicholas

Quote

kobus1960 schreef:

Ik heb de EVW mét de nieuwe software maar weer eens neergezet.
WiFi is in mijn ogen drama in vergelijk met router uit profiel, dus zonder WiFi.


Waarom was het een drama? Viel de verbinding door slecht bereik weg of had je een lage snelheid?
Lijkt me wel handig om te weten wat dan precies het verschil is tussen de UbeeEVW en de TP link.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Bereik in combinatie met het niet halen van de snelheid, totale prestatie is met
de TP link gewoon beter, zo simpel is het. EVW is binnenskamers goed, verder
in huis is de TP link veel beter. Ontbreken van richtbare antennes? Denk dat dat
het probleem is.
 
Nicholas
Ja, ik vroeg het omdat we dan wat feitelijke informatie hebben. Daar hebben anderen ook wat aan. Daarnaast hou ik naast humor van feiten. Cool En feitelijke humor. Grin

Ja, het ontbreken van richtantennes zal zeker een grote rol spelen. Ik begrijp ook werkelijk niet waarom ze niet gewoon 2 antennes (of minstens 1) op die Ubee hebben gezet. Zal wel uit kostenoverweging zijn of patentgedoe.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
MisterSenseo
Ik denk dat het niet zo zeer te maken heeft met richtbare antennes........die Cisco/Linksys routers van mij hebben allemaal ingebouwde antennes en ik heb een bereik van meer dan 75 meter binnenshuis, ééntje hangt voor het raam en die heeft zelfs een bereik van meer dan 100 meter.....Wink
De benedenburen hebben van mij beter signaal dan hun eigen Sitecom router die achter hun EVM3200 hangt..........LOL
Ze hoppen met mijn toestemming mee op mijn WiFi netwerk en hebben een hogere snelheid dan hun eigen abonnement !
Hoogste tijd dak me daar eens mee ga bemoeien.......Pfft
Ik ben bang dat het te maken heeft met de opbouw van de antennes intern, meestal zijn het koperdraadjes en ik ben bang dat de dikte van de antennes van het EVW3200 modem veel te wensen overlaat.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Nicholas
Heb dat net even nagekeken aan de hand van twee foto's die ik heb met het moederbord van zowel de ubee-evw als de Linksys 320N. Aan de dikte van de antennedraad etc, ligt het volgens mij niet. Wat wel een groot verschil is, is dat die Ubee gebruikt maakt van een Mini-PCI wifi kaart (waarschijnlijk Broadcom.)

Die Linksys heeft dat niet. Componenten daarvan rechtstreeks op het moederbord gesoldeerd (met daarop nog een beschermingskap.) Zie foto hieronder. Overigens vind je op internet genoeg handleidingen om ook op die Linksys nog 2 externe antennes te plaatsen.

link2
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
MisterSenseo
Godzijdank weet ik nie alles nie en zijn er altijd mensen die dan gaan googlen...Pfft
BTW........kickuh emoticon in je onderschrift !
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
WeusT

Quote

WeusT schreef:

Ik ga de DMZ vanaaf eens proberen! Laat wel ff weten of het gelukt is.


Heb gisteren geprobeerd m'n PS3 te connecten d.m.v. DMZ. Helaas is het weer niet gelukt.

Ik heb eerst bij de router instellingen, onder het kopje DMZ het ip nr: 192.168.178.4 toegekend.
Daarna op mn PS3 de internetinstelling handmatig aangepast:

IP adress: 192.168.178.4
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Router: 192.168.174.1
Primary DNS: 192.168.174.1
Secondary DNS: 0.0.0.0

En daarna de verbinding getest. Maar helaas, het IP adress werd wel opgehaald / gevonden maar de rest werkte niet. Ik heb toe de router even van de stroom gehaald en het opnieuw geprobeerd maar ook hier het zelfde resultaat. Heeft iemand een idee wat ik vergeet of verkeerd doen?
 
MisterSenseo

Quote

WeusT schreef:

Quote

WeusT schreef:

Ik ga de DMZ vanaaf eens proberen! Laat wel ff weten of het gelukt is.


Heb gisteren geprobeerd m'n PS3 te connecten d.m.v. DMZ. Helaas is het weer niet gelukt.

Ik heb eerst bij de router instellingen, onder het kopje DMZ het ip nr: 192.168.178.4 toegekend.
Daarna op mn PS3 de internetinstelling handmatig aangepast:

IP adress: 192.168.178.4
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Router: 192.168.174.1
Primary DNS: 192.168.174.1
Secondary DNS: 0.0.0.0

En daarna de verbinding getest. Maar helaas, het IP adress werd wel opgehaald / gevonden maar de rest werkte niet. Ik heb toe de router even van de stroom gehaald en het opnieuw geprobeerd maar ook hier het zelfde resultaat. Heeft iemand een idee wat ik vergeet of verkeerd doen?


Het bovenstaande lezende, als alles precies zo ingesteld is gaat het nooit werken.
Als je een apparaat 192.168.178.4 geeft in je router en je zet daarna je apparaat op 192.168.174.1 als gateway en DNS, gaat het nooit lukken.
Die IP range komt niet overeen.
Gateway en Primary DNS moeten in dit geval het LAN IP van je router zijn, dus 192.168.178.1

P.S voor sommige moderators/beheerders : voor deze keer voor alle duidelijkheid het hele bericht ge-quote..........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
WeusT
Typfoutje:

174 moet idd 178 zijn. Zal het voor de zekerheid nog ff nakijken vanavond!


Edit mod : De gehele quote weggehaald, alleen het antwoord laten staan...Wink
Gewijzigd door MisterSenseo op 05-06-2012 16:29
 
MisterSenseo
Jammer dat het een typfout is want het zou de oplossing geweest zijn........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Twee vragen m.b.t. Ubee EVW3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hilversum klaar voor Gigabit-internet, twee derde van Nederland zsm Ziggo nieuws : 1 12-11-2019
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Advertentie