obey-robots.txt
02 December 2016, 19:07
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 44% [4 stemmen]
44% [4 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 56% [5 stemmen]
56% [5 stemmen]

Stemmen: 9
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

telefoon-internet-probleem

jansjans
Goede middag,

Graag uw ideeën.
Als er een telefoontje binnenkomt, gebeurt er af en toe (circa 1 op de 5 keer) het volgende:
Ik neem op, en hoor helemaal niets De lijn is dood. Op het schermpje van de telefoon verschijnt de melding 'Controleer de telefoonlijn' (= foutmelding dat de kabel niet goed is aangesloten). Deze melding blijft ongeveer een minuut. Daarna is de zoemtoon er weer en kan er weer gebeld worden.
Tegelijkertijd met het 'doodvallen' van de telefoonlijn, valt het internet uit. Ik moet dan de router resetten, waarna internet weer opstart.

Info:
Ik heb alles in een van Ziggo.
Telefoon Panasonic met 5 handsets.
Modem Ubee zonder wifi
Router Cisco E1000 waaraan met kabel 2 PC´s
TV/ontvanger Cisco HD
Window XP/Prof


De TV/kabel heb ik al vervangen. Zonder succes.
Het telefoonbasisstation heb ik vervangen door een identiek. Zonder succes.
Het modem heb ik vervangen door een identiek. Zonder succes.

Wie herkent het probleem?

Graag uw hulp.

Jans

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 30 2012 13:56:46:
Aanvulling: Afstand tussen modem en basisstation telefoon is meer dan 3 meter.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 30 2012 14:05:21:
Aanvulling 2:
Kan het zijn dat het aan de software in het modem ligt? Als ik op de telefoon het (ingebouwde) antwoordapparaat instel, en iemand belt en krijgt het antwoordapparaat aan de lijn om iets in te spreken, dan begint na de piep een hels kabaal op mijn toestel, en ook op dat va de beller, een geluid dat komt in de buurt van wat je hoort als je een fax-apparaat aan de telefoon krijgt. Een foutje in de software van het modem?
Jans
Gewijzigd door jansjans op 30-06-2012 14:05
 
kobus1960
Zet een tijdklokje voor het Ubee modem, elke dag op een ongebruikt
tijdstip een half uurtje uit. Iets met cache van het modem. Er is voor de
EVM nog geen nieuwe software uit. Maar deze oplossing werkt voor dit
type modem. De EVW is onderhand wel voorzien van nieuwe software en
storingsvrij. € 3,75 bij de Hema, prima ding.
 
Nicholas
kobus1960 schreef:
De EVW is onderhand wel voorzien van nieuwe software en
storingsvrij. € 3,75 bij de Hema, prima ding.


Goedkoop he die EVW en dan gewoon bij de Hema tegenwoordig. Je vraagt je af hoe ze het ervoor kunnen maken. Grin
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemeen aanzienlijk meer bereikt met wat meer Humor en wat minder Ego.

crosscriss
 
kobus1960
Grin Ik bedoel het tijdklokje.Grin
 
BMP
kobus1960 schreef:

Zet een tijdklokje voor het Ubee modem, elke dag op een ongebruikt
tijdstip een half uurtje uit. Iets met cache van het modem. Er is voor de
EVM nog geen nieuwe software uit. Maar deze oplossing werkt voor dit
type modem. De EVW is onderhand wel voorzien van nieuwe software en
storingsvrij. € 3,75 bij de Hema, prima ding.


Toch heb ik vraagtekens bij deze theorie, ik heb ook de EVM, en nooit enige problemen, toen ik ben over gestapt van de 120 mbit naar de 50, heb ik nooit geherstart om de hoge snelheid te houden, dat lukte twee maanden GrinWhistl
na een stroomstoring in de omgeving was het feest over helaas, maar twee maanden zonder enig probleem , mja Think ook telefonie werkt perfect de telefoon word veel gebruikt.

Ik heb dus geen klokje er tussen en ik download regelmatig via usenet, soms een torrentje, dan rest de vraag waardoor komt het dan wel deze storingen?

1: telefoon routering problemen (isp)
2: binnenshuis aansluitingen
3: compatibiliteit dect sets
4: vollopen cache modem


zeg het maar Cool
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
kobus1960
De theorie is ook wazig, maar het werkt. Ook wij hadden last van telefoonuitval
midden in een gesprek. Ook dips in de downloads. Ik heb die tijdklok er nog steeds
tussen hangen, nooit geen probleem meer gehad. Dus tja. dan steek je ook geen
tijd in verdere zoektochten, Maarrrrrr, zal m vanavond als ik thuiskom (geen minivakantie
voor mij) uitzetten dat klokje, ik ga het eens aankijken. Kom er uiteraard op terug als
ik weer een storing ervaar. Dan kan ik het een beetje onderbouwen met feiten. Cool
Loop ik wel het risico dat de vrouw minder blij wordt, die belt nogal. GrinGrin
 
MisterSenseo
Joh dan heb je weer gegronde redenen om iets goed te maken........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
kobus1960
Argue ----------------------------->> Comfort
 
BMP
Loop ik wel het risico dat de vrouw minder blij wordt, die belt nogal


Oeps ja die van mij belt ook veel met schoonmoeke Think gelukkig werkt het bij mij prima Whistl
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
digibeter
ben ik de enige die telkens storingen heeft met ziggo? om de zoveel tijd ben ik onbvereikbaar en kan ik geen emails verzenden. denk erover om een andere provider te zoeken. Wie heeft raad? Tips?
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telefoon-internet-probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
internet+telefoon Algemeen 22 02-12-2016 11:55
geen internet wel wifi Klacht over Ziggo 2 06-11-2016 17:14
Chromecast audio probleem WiFi, draadloos netwerk 1 13-10-2016 10:15
Geen internet/WiFi/telefoon en geen zender Net5 Klacht over Ziggo 15 07-10-2016 01:55
Storing internet en telefoon Storing 2 04-10-2016 14:53
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Zippo01:27:42
| Desmark02:25:17
| MisterSenseo03:42:12
| bertusdh04:40:18
| Black Tiger07:11:46
| Gilex08:41:25
| jlebbink10:40:54
| frankgr17:51:03
| Bitfreak21:01:22
| Hefaistos21:30:47
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan