obey-robots.txt
02 December 2016, 19:01
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 44% [4 stemmen]
44% [4 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 56% [5 stemmen]
56% [5 stemmen]

Stemmen: 9
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

router ertussen

mamavanjoshua
Hallo allemaal,

ik heb al even rondgekeken, maar kan de benodigde info niet vinden, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Wij hebben sinds kort Ziggo alles in 1 met zo'n wifi-modem. Nu willen wij gewoon de router er tussen hebben en dus de wifi van het modem zelf uitschakelen.

Is er iemand die mij stap voor stap uit kan leggen hoe ik dit moet doen?
Dan heb ik boven ook weer gewoon normaal internet... Nu heb ik boven barweinig bereik namelijk.

Alvast bedankt.

Puma
Simpel.

Bel met 1200 en laat Ziggo de router omzetten naar modem. Dat is de enige manier. Zet daarna je router weer achter.

mamavanjoshua
Het schijnt ook zelf te kunnen, zonder dat je 1200 belt... Maar ik krijg vrijdag toch een monteur, dus dan vraag ik 't wel aan hem... want dit is echt helemaal niets op deze manier...

briolet
mamavanjoshua schreef:

Het schijnt ook zelf te kunnen, zonder dat je 1200 belt... Maar ik krijg vrijdag toch een monteur, dus dan vraag ik 't wel aan hem... want dit is echt helemaal niets op deze manier...

Op de ziggo website heeft het heel duidelijk gestaan hou je dat zelf moet doen. De methode van dec 2011 was waardeloos, maar de methode die er sinds jan 2012 op staat is goed. Gewoon als zoekopdracht geven: "router achter" en je vind deze pagina al als eerste treffer.

kobus1960
Op de ziggo website heeft het heel duidelijk gestaan hou je dat zelf moet doen. De methode van dec 2011 was waardeloos, maar de methode die er sinds jan 2012 op staat is goed. Gewoon als zoekopdracht geven: "router achter" en je vind deze pagina al als eerste treffer.

@Briolet.

Mama van enzz. wil de router functie van het modem uitschakelen, incl. WiFi, kwestie van lezen. En dat werkt niet via deze methode, op deze manier werkt
de EVW nog volledig.

briolet
Als je goed leest was de vraag alleen dat het wifi deel uit moest en de oude router in gebruik moest blijven. En ik lees ook dat er ontvangst problemen zijn met alleen de ziggo wifi beneden.

Persoonlijk zou ik nooit de hele wifi-router functie door ziggo laten deactiveren. Ik zelf heb ook al eens problemen met mijn eigen wifi netwerk gehad. Toen was ik blij dat ik nog even tijdelijk de wifi in het ziggo modem kon aanzetten totdat mijn eigen wifi weer goed functioneerde.

kobus1960
Puma schreef:

Simpel.

Bel met 1200 en laat Ziggo de router omzetten naar modem. Dat is de enige manier. Zet daarna je router weer achter.

Deze zat ertussen met daarop het antwoord dat de topic starter dit vandaag wil laten doen door een monteur.
De EVW is niet te best qua WiFi, heb je het Hotspot verhaal gevolgd?? Dat ding wil ik niet vol in bedrijf hebben.

Nicholas
Die EVW is niet te best qua WiFi, heb je het Hotspot verhaal gevolgd?? Dat ding wil ik niet vol in bedrijf hebben.

Ik denk dat dit uiteindelijk wel meevalt want waarom gaan zie die EVW anders inzetten als hotspot? Dan valt er niet veel te spotten als het wifi bereik echt zo slecht is.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemeen aanzienlijk meer bereikt met wat meer Humor en wat minder Ego.

crosscriss

kobus1960
Ik heb m hier Nicholas, zowel de EVM als de EVW.
Doe mij de EVM met m'n eigen router maar.
Persoonlijke mening hoor, meer niet. Helpless

Nicholas
@Kobus: ja, eigen router is natuurlijk handig (wat betreft functionaliteit, instellingen, draadloos bereik, etc.) Waar het mij om gaat is puur het wifi-bereik van de EVW. Daar zijn klachten over. Maar die zijn er ook over de Cisco. Als Ziggo die EVW's wil gaan inzetten als hotspots dan zou je toch verwachten dat het draadloze bereik wel goed moet zijn. Daarom zullen die tests in Groningen er ook zijn om te kijken hoe het zit met dat wifi bereik. Het zal er ook vanaf hangen waar die apparaten in huis geplaatst zijn.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemeen aanzienlijk meer bereikt met wat meer Humor en wat minder Ego.

crosscriss

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'router ertussen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Website(s) blokkeren op Cisco router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 8 07-07-2016 10:05
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 17 03-06-2016 20:32
Router: Sitecom WLR-5002 (AC750) Software vragen 4 07-03-2016 17:07
Router WiFi, draadloos netwerk 4 24-12-2015 22:25
Horizon box en fritz box als router gebruiken Eigen netwerk 2 08-10-2015 00:43
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Zippo01:22:31
| Desmark02:20:06
| MisterSenseo03:37:01
| bertusdh04:35:07
| Black Tiger07:06:35
| Gilex08:36:14
| jlebbink10:35:43
| frankgr17:45:52
| Bitfreak20:56:11
| Hefaistos21:25:36
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan