obey-robots.txt
09 December 2016, 20:24
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Problemen met Cisco 8485DVB PVR nog niet voorbij

TSM
Sinds kort hebben wij OOK een probleem met de CISCO 8485 DVB HD PVR en onze nieuwe Philips TV.
Onze nieuwe Philips TV heeft het type nummer 37PFL6007/H12.

De TV en de CISCO decoder hebben allebei de recentste software versies (firmware)
TV --> QF1EU 0.132.5.1
CISCO decoder --> 2.0.1.3 / 3.0.0

Onze situatie:
De TV is dmv een HDMI kabel aangesloten op de CISCO decoder.
De HDMI kabel is ongeveer 2 meter lang...

Als ik via het instellingen menu van de CISCO decoder naar de HDMI instellingen ga,
en daar wat verander krijg ik het volgende beeld:

HDMI resolutie 576p ingesteld:
Normaal scherp beeld en een normaal geluid.
Verder geen problemen, maar ik krijg maar 576p van de CISCO decoder, natuurlijk....

HDMI resolutie 720p ingesteld:
De TV komt na een paar seconden met de volgende melding:
"Uw HDMI kabel is mogelijk defect Gebruik een HDMI kabel van minder dan 5 meter"
De HDMI kabel is maar 2 meter lang...
Als je een tijdje kijkt en vooral luistert hoor je af en toe 'tics' door het normale geluid heen.
Die 'tics' zijn het geluid als van een statische ontlading.
Het beeld is normaal.
Als je TV op stand-by zet en daarna weer aan zet, komen beeld en geluid MET daardoorheen de tics 'normaal' terug.
Dit 'tics' zijn natuurlijk op den duur irritant, vooral als je er ook nog op gaat letten...en dat doe je...

HDMI resolutie 1080i ingesteld:
De TV komt na een paar seconden met de volgende melding:
"Uw HDMI kabel is mogelijk defect Gebruik een HDMI kabel van minder dan 5 meter"
Als je een tijdje kijkt en vooral luistert hoor je af en toe 'tics' door het normale geluid heen.
Het beeld is normaal.
Als je TV op stand-by zet, en daarna weer aan zet, komen beeld en geluid helemaal NIET meer terug.
Er gebeurt NIETS meer, behalve een zwart scherm dan...
Da's natuurlijk helemaal foute boel.
Wel een hoop gedoe om deze instelling weer ongedaan te maken...

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb de HDMI instelling van de CISCO decoder noodgedwongen maar op 576p gezet...

Volgens mij is deze CISCO decoder, na de software update, nog niet helemaal OKE!!!
EN
Wie verder nog ideeën heeft mag het zeggen !!!!
 
Nicholas
Allereerst mijn complimenten voor je uitstekende probleemomschrijving !! Thumbs Up Zo zien we ze niet altijd.

Ik zou zeker de helpdesk informeren aangezien er meerdere problemen met de cisco zijn (bepaalde typen, bij UPC zijn ze ze al met een vervangingsactie bezig.)
Zie nieuwsbericht hieronder:

http://www.totaal...oders.html

En er zijn zeker ook meer klachten m.b.t. jouw cisco en Philips TV's. Google maar eens op "Cisco 8485 philips Hdmi"

Ik heb helaas niet zo snel een oplossing.... Maar misschien hebben anderen (webcareteam) nog ideeen.

*** ik ga er overigens wel vanuit dat je voor de zekerheid al een andere HDMI kabel (1.3) hebt geprobeerd ***
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemeen aanzienlijk meer bereikt met wat meer Humor en wat minder Ego.

crosscriss
 
Ziggo-WebCare_Erwin
Beste TSM,

Dit is over het algemeen toch een probleem met de HDMI kabel die gebruikt word.
Als dit reeds getest is en niet de oorzaak lijkt ontvangen we graag middels een PB klantnummer , postcode en huisnummer, we nemen dan even contact op.
Ziggo WebCare
 
Monteur_kees
Aan allen,

Heb deze melding al intern doorgezet
Naar de betreffende afd.

Gr, piotje
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigma2 software
HK audioset
 
TSM
Hallo Allemaal,

Vanmiddag toch nog maar even een nieuwe HDMI kabel gekocht en aangesloten.

Daarna nog eens het hele test-scenario doorlopen.
En....raadt eens....

Alle beschreven problemen zijn voorbij.

Hoe eenvoudig kan de oplossing zijn...???!!!!

GEEN 'tics' meer bij HDMI resolutie 720p en 1080i.
Als je bij HDMI resolutie 1080i de TV op stand-by zet, en daarna weer aan zet,
komen beeld en geluid helemaal GOED terug.

Bedankt Nicholas en Ziggo-WebCare_Erwin voor jullie tips.

Ik ben er blij mee, uiteraard!!

PS.
Misschien handig om dit soort oplossingen in een FAQ mbt deze CISCO-decoder op te nemen!!!

Groet,

TSM
Gewijzigd door TSM op 15-08-2012 22:46
 
MisterSenseo
Ik heb het onderwerp "sticky" gemaakt, dan is het sneller en makkelijker terug te vinden.

Hartstikke bedankt voor je feedback, daar kunnen velen iets mee.
Succes met je "ticloze" tv kijken.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
Monteur_kees
TSM,,

Was de eerste HDMI kabeldie je gebruikte, De kabel die erbij geleverd was,
of was dit er een die je zelf gekocht had ???

gr, Piotje
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigma2 software
HK audioset
 
TSM
Hallo Piotje,

Ik kan me niet meer precies herinneren of er een HDMI kabel bij de CISCO-decoder zat.
Maar als dat zo was dan heb ik die vast en zeker gebruikt.

Op de mantel van de kabel staat alleen maar:
HDMI (High Definition Multimedia Interface) Interconnect Cable
Verder GEEN merknamen oid.
Op de stekkers staat alleen de afkorting HDMI

De kabel is, ik heb hem gemeten, drie meter lang.

Groet,

TSM
 
Monteur_kees
TSM,

de kabel die er standaard bij worden geleverd zijn niet van die lange

gr, Piotje
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigma2 software
HK audioset
 
Harrie1946
Op mijn kabel die bij de Cisco8485 zit, staat `CTi AWM 20276 VW-1 80°C 30V E81280-D Ching Ta High Speed HDMI Cable`
Ik schat dat hij ongeveer 1,5 meter lang is.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met Cisco 8485DVB PVR nog niet voorbij', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Televisie EPG werkt niet, Geen informatie beschikbaar Klacht over Ziggo 2 09-12-2016 18:17
Ziggo mail komt niet aan Instellingen software 4 23-11-2016 12:46
Scannen vanaf Printer gaat niet, vanaf PC wel Hardware instellingen 8 05-11-2016 14:49
Ziggo komt niet opdagen. Zucht. Algemeen 2 22-10-2016 15:52
Al 2 weken kan Ziggo mijn Ziggo modem niet in bridge-modus zetten Klacht over Ziggo 5 04-10-2016 14:53
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| kezeltje01:00:42
| Black Tiger01:01:59
| Zippo01:48:08
| MisterSenseo01:58:04
| ArieBuu02:24:39
| Desmark06:31:15
| Tomar07:56:31
| knilleske08:20:50
| gerrelle09:44:18
| Gilex09:49:31
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan