obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Netmask vergroten
yellius
Bij de Ubee kun je het IP adres veranderen en op basis hiervan wordt de netmask gezet op 192.168.x.255 (x kan je kiezen).
Ik wil grag de netmask verbreden naar 192.168.255.255, hoe doe ik dit?
 
MisterSenseo
Je hebt zelf het antwoord al gegeven......Pfft
Je LAN IP veranderen naar 192.168.255.255, daarna "apply" klikken en dan moet je vervolgens natuurlijk wel inloggen op http://192.168.255.255 om in je interface van het Ubee te komen, nadat je eerst je eigen netwerkkaart hebt vrijgegeven en opnieuw via DHCP een correct LAN IP hebt gekregen van je Ubee.
De vraag is alleen, waarom wil je dit doen ?
Ubee EVW3200 IP laten staan zoals hij is of veranderen naar 192.168.123.254 is een aangetoond werkende variant.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
yellius
192.168.255.255 is geen geldig IP voor de Ubee (of welk ander device dan ook). Ik zal 192.168.123.254 eens proberen!
Met een grotere netmask kun je binnen je thuisnetwerk meerdere subnetten aanleggen.
 
MisterSenseo
Uit eigen ervaring sprekend kun je ook je LAN op 192.165.x.x zetten,waarmee je een volledige range kunt opzetten.
Zet je daarachter jouw TP-Link router in de normale 192.168.x.x range heb je 2 aparte netwerken die toegankelijk zijn voor de andere range........Wink
Maar dit is ook al het geval met de standaard instelling van je Ubee, aangezien die 192.168.178.x is.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Beste mensen.

Ik zou me eerst eens verdiepen in netwerken en netwerk benamingen.Cool

Quote

hiervan wordt de netmask gezet op 192.168.x.255

Dat is geen netmask, een netmask is een ander woord voor subnetmask oftewel subnetmasker en dat is 255.255.255.0 in dit geval. Je mag dit wel een subnet noemen trouwens, maar da's voor de duidelijkheid niet altijd handig.
Wat jij bedoeld is dat je een netwerk range gaat wijzigen, daarbij mag 0 en 255 overigens nooit gebruikt worden.

Quote

Ik wil grag de netmask verbreden naar 192.168.255.255, hoe doe ik dit?

Je wilt dus je netwerk verbreden. Dat kun je doen door bijv. meerdere routers te gebruiken zoals MrSenseo al aangeeft. Alleen niet met de netwerkrange die hij noemt (192.165.x.x).Wink

Misschien is het beter aan te geven wat je plan is of welk doel je wilt bereiken, dan is het ook gemakkelijker om aan te geven hoe je dat het best kunt oplossen.

Quote

Uit eigen ervaring sprekend kun je ook je LAN op 192.165.x.x zetten,waarmee je een volledige range kunt opzetten.

Nee dat kan niet. De 192.165.x.x range is geen gereserveerde range voor thuis en mag je aldus ook niet gebruiken.
Ik hoop dus dat het hier om een typefout gaat en dat het 192.168.x.x moet zijn.Wink
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo
Nee het was geen typefout..........oeps, ik wist niet dat je die range niet mag gebruiken als thuisnetwerk !
Ik ga dat dus direct veranderen naar 192.168.xxx.xxx
Erg jammer want ik behaal er de beste resultaten mee.......Pfft
Tenks for de worning "zwarte poes"............Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Oeps... Oke, ik hoopte toch op een typefout.Grin
Hier zie je alle prive netwerken, zijn er 3 maar met subnetting kom je ook nog wel een heel eind:
http://en.wikipedia.org/wiki/Private_...te_network
V.w.b. de warning uiteraard graag gedaan hoor.Smile

Maar hoezo "beste resultaten". Maar ik word wel nieuwsgierig. Welk resultaat vond je dan beter op dat 192.165 dan op het 192.168 netwerk?
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo

Quote

Black Tiger schreef:
Maar hoezo "beste resultaten". Maar ik word wel nieuwsgierig. Welk resultaat vond je dan beter op dat 192.165 dan op het 192.168 netwerk?


Simpel : Ik heb mijn eigen hotspot systeem gebouwd voor onze straat........op één of andere bijzondere manier schijn ik het enige huis te zijn in de straat met feilloos internet !
Dus had ik meerdere wifi routers ( 3 ) met elk een QoS van 10 Mbit. Er draaien totaal 4 routers achter elkaar in serie.......Wink.....verspreid over een totale afstand van 25 meter.
1 maal 192.165.123.x, 1 maal 192.165.124.x en 1 maal 192.165.125.x...en alles op AP isolatie........dit om te voorkomen dat wie dan ook in mijn eigen pc's kon komen.
Mijn eigen netwerk loopt wel gewoon op 192.168.x.x...............
Nu heeft de wet een hele leuke, je bent tegenwoordig strafbaar als je een open netwerk hebt dus mijn netwerk heet "wachtwoord is 10 x spatie"....en dan moet je raden wat dan het WPA2 wachtwoord is !
Ik heb dus nu alles in de 192.168.x.x range gedaan, 4 maal de 3e serie anders, moet ook lukken......daarmee heb je ook 1000 mogelijke verbindingen.

Maar ik ben géén computerjunk of zo hoor !
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Ah oke, da's wel interessant. Nou als je "rust" wil hebben in je netwerk zou je ook de 172.16.x (en verder) range kunnen nemen, die gebruikt zowat niemand, ook vrijwel geen enkele router.

Quote

Nu heeft de wet een hele leuke, je bent tegenwoordig strafbaar als je een open netwerk hebt dus mijn netwerk heet

Is dat zo? Die kende ik nog niet, sinds wanneer is dat dan? Voor zover mij bekend mag je gewoon een open netwerk hebben, maar heb je dan geen recht van klagen als er iemand gebruik van maakt.
Je kunt wel illegaal gebruik maken van een wifi netwerk als gast als je er op in hacked in bepaalde omstandigheden.
Maar dat open wifi netwerken legaal zou zijn is me nog niet bekend. Daar wil ik wel wat meer van weten. Heb je een link naar een stukje wetgeving daarover ofzo?

Quote

"wachtwoord is 10 x spatie"....en dan moet je raden wat dan het WPA2 wachtwoord is !

Oef da's een moeilijke... euh... LoL... hahaha schiet me opeens iets te binnen. Ik durf te wedden dat er figuren zouden zijn die van deze kant zouden gaan proberen.
spatiespatiespatiespatie hahaha.Grin
Alleen reden ze het dan niet met het aantal tekens wat een computer toelaat, ik zou die gezichten wel eens willen zien. hahahaha.Yeah
Maar oke, het is op zich wel slim bedacht om het zo te doen, makkelijk voor iedereen.

@Yellius: Ben je inmiddels al wat verder gekomen met de verstrekte informatie tot nu toe?
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo
Ik heb er ff zo gauw geen link naartoe maar ik weet wel dat vroeger mocht je niet inbreken op een beveiligd netwerk en dat mag nu wel mits je niet in een pc probeert te komen maar alleen van het internet gebruik maakt.
Je bent strafbaar met een open netwerk omdat je aanleiding geeft tot inbraak in een pc........net als je autosleutels in je contact laten zitten. ( heb ik overigens al eens een bekeuring voor gehad ) .........het is krom maar zo schijnt het te zijn.
En door in mijn SSID het wachtwoord te verwerken omzeil ik die hele regel.......Pfft
Dat van dat spatiespatiespatiespatiespatie ben ik al tegengekomen in de logs hahaha, maar de buurt is blij met me hoor, ik restart elke week automatisch via de dd-wrt software de routers, en het gemiddelde aantal IP's ligt toch rond de 100 stuks, die ook nog eens elke dag inloggen, dus er wordt goed gebruik van gemaakt hihi.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netmask vergroten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi bereik vergroten Hardware instellingen : 9 25-03-2014
Cisco EPC3925 bereik vergroten Hardware instellingen : 5 09-11-2012
Advertentie